Leyland 262 - Zekering verlichting klapt erui
Ik heb een probleem met de trekker die ongeveer een maand geleden is ontstaan. Ik reed in het donker en ineens klapt de zekering voor de breedte, achter en dashboard verlichting eruit. Zekering vervangen gelijk weer eruit geknald. De volgende morgen zekering vervangen en alles werkte weer. Half uur gereden en de zekering slaat er weer uit. Koplampen blijven werken, bedrading lijkt ook niet erg warm te worden van die verlichting.
Nu zou je zeggen dat de spanning van de dynamo te hoog is, maar dan zou de rest van de bedrading daar toch ook last van moeten hebben? Het rare is dat de zekering er alleen uit slaat na een tijdje toeren gedraaid te hebben. Om uit te proberen een zekering van 25amp erin gedaan, die smelt op ten duur gewoon. Bedrading wordt dus extreem heet. Moet ik het in de kortsluiting hoek zoeken? Is raar want waarom geen problemen na een tijdje stil te hebben gestaan. Zijn het de massaaansluitingen op de verlichting rondom? Of toch in de spanningsregelaar zoeken? Heb geprobeerd ampere te meten, lukt mij niet met mijn multimeter. Ligt hoogstwaarschijnlijk aan mij, zal daar een how to voor zoeken. Zou iemand mij in de juiste richting kunnen sturen met het probleem zoeken? Voordat ik onnodig de dynamo vervang of de halve kabelboom openhaal. Alvast bedankt!
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Leyland 262 en hebben de trefwoorden trekker , breedte , kortsluiting , dynamo , zekering , verlichting , vervangen , dashboard , spanning , kabelboom en richting geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Ik vermoed dat ergens een doorgesleten draad zit die tijdens het rijden door het stoten/rammelen kortsluiting maakt. Als dit alleen gebeurt als het licht aan staat, kun je ervan uitgaan dat het probleem daar ergens zit. Gebeurt het ook zonder dat het licht aan staan, dan denk ik dat je onder het dashboard moet zoeken.
Het probleem zit niet in de dynamo of spanningsregelaar, dan zouden de lampjes doorbranden door het te hoge voltage en niet de zekering. Bovendien heb je met de andere lampen geen probleem, die zouden bij te hoog voltage ook door moeten branden.