Illustratie van: Alex Miedema
170

Wat is nu de actuele dieselprijs ? - #Transactieapp

- 21 oktober, 8.274 ltr. Dieselolie herkomst België, €115,12, regio Zuid
- 21 oktober, 4.935 ltr. Agriculture Fuel 10 ppm, €154,00, regio Midden
- 19 oktober, 2.299 ltr. Dieselolie, €167,20, regio Midden
- 17 oktober, 2.500 ltr. Dieselolie 10PPM, €165,95, regio Zuid
- 13 oktober, 3.700 ltr. Shell FuelSaveDiesel, €166,95, regio Noord

Doe ook mee met transactieapp.nl/

Deel dit topic

Reacties

Quote:
- 21 oktober, 8.274 ltr. Dieselolie herkomst België, €115,12, regio Zuid

Diesel uit België is dus flink goedkoper..
+2
@Grasbaal 😂😂😂😂
Coke uit zuid Amerika ook
+6
@Grasbaal dat is rode diesel, en kan je hier niet invoeren. Al verdenk ik @George er van wekelijks met een melktankje richting belgie te rijden
@casev2 hier deden ook veel boeren met een tank naar belgie rijden, meestal in een kipper verstopt. maar die tijden zijn ook voorbij. bij de meeste pompen krijg je als nederlander geen rode diesel meer mee als je het in een vat of ton pompt omdat de pomphouders er nu ook boetes voor kunnen krijgen.
@casev2
Nee nee we rijden met de trekkers zelf naar de pomp. Prijs is inmiddels ruim €1,25 ex BTW /L trouwens.
BTW moeten we gewoon betalen en kunnen we 1 keer per jaar terug vragen.
@Grasbaal van weekend een van uit grens gebied rode zat onder de euro zeidie
@gerrit power
Nee ruim €1,25 ex BTW.
+1
@Grasbaal En toch ga ik de grens over naar Nederland om goedkoper te tanken ...
@mike_v weekend van 15 oktober naar zuid Frankrijk gereden... Zelfs tanken was goedkoper op de autosnelweg daar, als in België aan de goedkope tankstations. Op sommige plekken 1.750€ voor witte diesel.
Waar moet ik zijn voor die diesel uit Belgie.
+3
Bij de Belgische pomp 😉

@slagakker
$2,25
+1
Eind van het jaar op de bon hoor ik net , en zal wel naar euro of 3,5 de liter gaan.

Die sancties tegen rusland doen het best goed toch ?

Volgend jaar blokkade chips China ,

Fasten your seatbelts !
@Nevergiveup HIER IN GRONINGEN HEBBEN WE NOG EEN BIO KOOLZAAD OLIE FABRIEK,
@Willem123 ja want granen zijn toch niks waard laten we masaal koolzaad zaaien nu
@bio boer winterkoolzaad is al te laat nu.
@bio boer check ✔️
@Nevergiveup moet ik maar 5000 liter tank kopen 😅
@bio boer wat moet je met 5000 lege liters 🤐😂
+2
@Nevergiveup kan nu nog wel tank krijgen en laten vullen 😅 kan ook 5 icb vaten kopen
@bio boer ervaring mee?
Je draai alles kapot
Diesel ( de bijmenging)gaat onder invloed van licht werken
Doei doei brandstofsysteem
@Arnold1988 is dat zo ?had ooits stage boer die had het altijd in icb vat op verhoging liep zo de trekker in
+1
@bio boer zou B0 nemen en groeiremmer er in mengen
@Arnold1988 heb altijd al bio vrije diesel
@bio boer klinkt raar voor een bioboer .
@labella die opmerking had ik wel ververwacht wil geen klonten in mijn diesel 😅
@labella van bio olie gaan je pakingen rotten of oplossen ofzoiets zou dat met diesel niet het zelfde zijn
@bio boer ik ook
Na duizenden euro’s schade ben je snel bereid wat extra te betalen
+1
@bio boer Het is net als met benzine met bio olie, de 95 is nadat het een winter in de machine gezeten heeft allemaal groene drap, 98 heeft dat niet.
+2
@Nevergiveup nou idd, met die sancties gaan we de oorlog wel winnen..... ongeloofelijk.
Maar snel wat extra voorraad tankjes vol zetten zou nu een goeie investering kunnen zijn:

Er dreigt een dieseltekort in Nederland, als in december een verbod ingaat op de import van ruwe olie uit Rusland. De prijzen aan de pomp, waar diesel inmiddels duurder is dan benzine, kunnen daardoor verder gaan stijgen, zo meldt het Financieele Dagblad. In Nederland zouden vooral bedrijven daar last van hebben, aangezien het overgrote deel van hun voertuigen op diesel rijdt.

Meer: groentennieuws.nl/article/9471886/…
+2
@Grasbaal Kan ook zomaar het werk zijn van speculanten en oliemaatschappijen, in hun belang is juist dat komende maand iedereen zijn opslag vult met peperdure diesel. Hetzelfde is gebeurd met gas, LNG schepen liggen nu voor anker voor Europese havens (wachtend op koud weer) vol met gas dat nu 70% goedkoper is dan het gas waarmee afgelopen maanden de voorraden zijn aangevuld.

bbc.com/news/business-63331709/
@Grasbaal Alles wat je op 1-1-23 op voorraad hebt wil de belastingdienst graag weten, krijg je een naheffing van accijnskorting die 31-12 stopt, toch?
Quote Reactie van @j h p:
krijg je een naheffing van accijnskorting die 31-12 stopt, toch?

? - lijkt mij sterk omdat allemaal naar waarheid te controleren
@j h p niet zo moeilijk doen, zeg altijd dat het al op is. Geef nooit voorraad op bij de boekhouding.
@cjw73 Ik ook niet, maar dit is een speciale regeling met mogelijk extra controle, ben wel graag voorbereid.
Kans zal niet zo groot zijn, maar is er wel.
@j h p heb dit voorjaar ook niks terug gevraagd, dus dan eind december ook niks.
@Grasbaal Ik heb twee weken geleden diesel besteld; maar heb het nog niet gehad omdat ik dan wél winterdiesel wil.
@PieterA Je betaald de dag prijs als ze hem brengen , dus wat heeft het voor nut om 14 dagen voor 1 november te bellen ?
@Nevergiveup 2e week november zelfs. Het was naar aanleiding van het advies van @Grasbaal . Een advies waar de meeste boeren niks mee kunnen.
@PieterA was je bang dan dat er over twee weken geen diesel meer is dan ? De sanctie gaat (misschien) in eind van het jaar. .

Winter Diesel kan verder wel handig zijn in de winter natuurlijk.
@Nevergiveup Ik ben er vooral op beducht dat de prijzen nogal stijgen.
@PieterA ja maar daar begon ik over , je kunt vandaag geen diesel bestellen met prijs die ze pas over twee weken brengen , je betaald de prijs die het over twee weken is.

Winter diesel is trouwens altijd iets duurder door de toevoegingen , maar blijft wel lang stabiel (houdbaar) , zeker in verhouding tot bio diesel.

Voorverkoop diesel bestaat (voor ons gebruikers) niet.
@Nevergiveup Wij gebruiken tussen 15 oktober en 15 november meestal zo'n 10.000 tot 15.000 liter. We hebben slechts opslag voor 10.000 liter + 2.500 liter in de machines zelf. Ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel liter we moeten hebben voordat het gaat vriezen. Ik had daarom gevraagd of er al winterdiesel was. Dat doe ik ieder jaar; maar dat is er steeds veel te laat.

Wij hebben een New-Holland T7.190, maar die kan echt niet tegen vorst in het adblue systeem en ik vraag me af hoeveel vorst zomerdiesel kan hebben. Al diverse keren gehad dat we in oktober met vorst de New-Holland kapot hadden.
+1
@PieterA Ze gaan normaal 1 november over van intermediate naar winter diesel , maar omdat de opslag van de leveranciers dan ook nog voorraad bevat is winter diesel ( -18) normaal vanaf begin tweede week november gegarandeerd.
@PieterA diesel flow improver
+2
@PieterA
Je kunt zelf toevoegmiddel kopen bij je dieselleverancier zodat ie winterbestendig is.
@George Bedankt voor de tip!
Vandaag de Deutz getankt in België , 1,488 incl. BTW/L netto .
+1
@George niet gezien wat de diesel koste. Benzine getankt vanmiddag voor 1.909
@cjw73
De prijs die ik noem is in België de prijs van landbouw diesel.
@George weet ik. Maar heb gister niet gezien wat de diesel hier aan de pomp kost.
@George gister getankt bij avia, 2.15 per liter😅
@weurding
Da's veul. 😀
Scheelt toch ruim 66 cent per liter.
@George vergeleken bij België wel, maar hier 1,60 excl. Is ook bijna 1.94 incl dus 20 cent verschil, kan ik geen opslag voor hebben
@weurding niet een tank kost maar kleine euro per liter opslag 5x vullen en het is er uit komen hier al in 1 jaar
@bio boer wij zijn niet veel nodig, en een 3000 liter tank dubbelwandig incl. Vulling mag je zelf uitrekenen, nu altijd frisse diesel, neem ik de kosten wel voor lief, hebben niet veel grond, kan meestal met 50 60 liter per ha rondkomen
@weurding heb zelf tank van 2500 liter heeft ook ongeveer zo veel gekost die tanken zijn niet zo duur valt best mee hier zo 70 liter per ha
@bio boer zet ze eerst maar eens allebei op inclusief btw. Dan zie je dat het aan de pomp soms nog goedkoper is.
Lto prijs 168. Inclusief btw is dat 203..
Is gelijk aan de pomp ferzone
@boer. Nou hier niet hoor pomp in het dorp is duur ga geen 15 km rijden voor diesel 😅 verschil was afgelopen zomer wel grooter als normaal is niet onder de 2 euro geweest bij de pomp
Hier is inmiddels de diesel duurder dan benzine. Dubbel wat het een jaar geleden was.
Gisteren 3M³ diesel gehad voor €1,635 is B0 en B7 was 0.75ct goedkoper, begin vorige week was hij nog €1.74
@Cowboy3 vanmorgen 3m³ besteld
b07 was 158.10
en hvo7 was 159.6
Beide ex btw
+1
Gisteren onze tank thuis ook weer gevuld. 1,41 euro (btw incl.) Ik woon in belgie
Categorie brandstof ⛽ (standaard is franco geleverd, prijzen per 100 ltr.)

25 oktober, 3.000 ltr. Agriculture Fuel 10 ppm, €152,00 + €100 leveringsfee, regio Midden
25 oktober, 4.445 ltr. Diesel EN590, €162,45, regio Midden
24 oktober, 4.200 ltr. Diesel LZ EN590, €159,72, regio Midden
24 oktober, 3.772 ltr. Diesel LZ EN590, €159,72, regio Zuid
21 oktober, 1.000 ltr. Diesel, €160,90, regio Zuid

Meld ook je aankoop: transactieapp.nl/
Over een jaar of 12 geen nieuwe auto meer te koop met een brandstof motor heeft de EU zojuist besloten.
@arie.j niet best, denk je dat ze in Marokko en saharalanden ooit laadpalen krijgen? Wordt dan net als in Cuba, doorrepareren van oude meuk
@weurding waarom niet zon genoeg
@bio boer gaat niet om zon maar om infrastructuur, volk daar is altijd wel in staat van oorlog, daar past geen electrificatie bij
+1
@arie.j Koop je over 10 jaar een nieuwe verbrandingsauto ( diesel of benzine ) kun je nog jaren vooruit .
Er is ook gezegd dat er nog gewoon diesel of benzine te verkrijgen is .
Het probleem is wat de nieuwe sancties tegen Rusland van de Europese Commissie voor diesel uitpakt , want die willen ze per 1 januari boycotten . De gevolgen zullen zijn dat de gehele transport stil komt te liggen of er moet per December streng beginnen te vriezen . we wachten het af .
Quote Reactie van @Hans is Hobby boer:
Koop je over 10 jaar een nieuwe verbrandingsauto ( diesel of benzine ) kun je nog jaren vooruit .

Denk je dat het slim is om in 2023 nog een auto met verbrandingsmotor te kopen? Ik denk dat ze met accijnzen op brandstoffen en of motorrijtuigenbelasting verhogen voor dit soort voertuigen je zo uit dit soort auto's gaan proberen te krijgen. Rijden op fossiele brandstoffen gaan ze dan gewoon heel onaantrekkelijk maken , let maar op.
@George Het gaat nog een grote problemen zorgen vanwege de grondstoffen voor deze accu's en daarna het probleem de afgedankte accu's als ze begeven hebben na 3 a 7 jaar en nieuwe accu voor die auto is ook niet de goedkoopste . milieu probleem .
@Hans is Hobby boer / De eerste Tesla's en BMW i3 rijden al een heel stuk langer en doen het nog steeds. En de accu's worden steeds beter. Je kunt het ontkennen maar het gaat gewoon die kant op. We gaan van de fossiele brandstoffen af.
@George denk dat er niet genoeg grondstoffen voor accus,en infrastructuur zal zijn.
Politiek wil wel en stelt deadline in,om de transformatie in gang te zetten.
Maar die word tegen die tijd wel weer opgeschoven.
Quote Reactie van @matt:
denk dat er niet genoeg grondstoffen voor accus,en infrastructuur zal zijn.Politiek wil wel en stelt deadline in,om de transformatie in gang te zetten.Maar die word tegen die tijd wel weer opgeschoven.

Niet in alle landen van de wereld , dat ben ik met je eens , maar ga er maar vanuit dat in dit deel van Europa de fossiele brandstoffen in de ban gaan voor autorijden. Je ziet nu hoe snel de ontwikkelingen zich doorzetten in de auto industrie.
@George wat is snel. Hoorde deze week op de radio dat er nu 300000 van die botsauto's zijn. Op 8.5 miljoen auto's. Das net 3 % en daar zit ook nog een groot deel leasebakken bij omdat die maatschappijen giga veel subsidie krijgen.
+1
@cjw73 nu het bijtellings voordeel weg valt,gaan ze al terug naar de brandstofmotor.
@matt BPM voordeel blijft dacht ik nog even net zoals het wegenbelastingvoordeel dacht ik. Maar als ze die voordelen gaan afschaffen zullen ze het rijden met auto's op reguliere brandstoffen duurder maken.
@cjw73
Het gaat snel wat ontwikkelingen betreft . Voorheen had je bijna alleen die Tesla's . Maar nu zie je voortaan heel veel andere merken volledig elektrisch rijden. Bovendien gaat de gehele auto industrie steeds meer elektrische modellen produceren en er zijn al verschillende merken bij die besloten hebben om compleet met verbrandingsmotoren te stoppen.
Quote Reactie van @George:
merken volledig elektrisch rijden. Bovendien gaat de gehele auto industrie steeds meer elektrische modellen produceren en er zijn al verschillende merken bij die besloten hebben om compleet met verbrandingsmotoren te stoppen.

Als ik je een advies mag geven. voor je een elektrische auto koopt vraag of je een dagje mee mag rijden met een bergingsauto van een bergingsbedrijf.
+2
@T60401 rijden die ook elektrisch?
@George nou al een bmwtje besteld met een accu.? Tis aan mij niet besteed, elektrisch rijden doe je op de kermis, niet op de weg. Vorige herfst was hier vlakbij mij huis ook 1 zo'n tesla die even in de berm zou keren. Iets te nat en even geslipt. Komt hier met de vraag of ik hem eruit kon trekken en na een laadpaal kon brengen. Nou sorry bel anwb maar en succes
Quote Reactie van @cjw73:
nou al een bmwtje besteld met een accu.?

Nee hoor ik rij nog steeds in mijn 4 serie Gran Coupé , auto is nu 8 jaar en heb m al 6,5 jaar in bezit. Nog steeds erg content over mijn Euro 6 dieseltje. 😀 Maar van zo'n auto met dieselmotor kom je niet meer op een fatsoenlijke manier vanaf. Diesel is duur , wegenbelasting ongeveer €430 per kwartaal . Niemand die zo'n ding nog hebben wil. Als het een 420i Gran Coupé was geweest was het geen probleem maar nu wel. Dus rij ik nog even , weet nog niet wat de volgende wordt maar in ieder geval geen diesel meer. Ik twijfel tussen een hybride of een volledig elektrische. Maar ben nu eerst bezig met de aanschaf van zonnepanelen. Die moet je eerst hebben. 😀
@George rij je ook al electrisch?
+1
@Erco stella jonguh 🙂
+4
@George we neem ik aan dat je bedoeld wij...... auto's die hier niet meer leverbaar zijn als diesel zijn het wel in andere landen, wereldwijd gaat het electrificeren echt niet door, de zandhazen in marokko, tunesie,syrie en al die andere heetgebakerde landen krijgen nooit een laadpaal in b.v de woestijn, oorlogvoering gaat nu eenmaal niet op een accu, electrische tanks zijn net zo ver weg als electrificatie in landbouw, transport, zeevaart, alleen hier in NL zijn ze zo gek dat men meent de wereld te kunnen redden door de auto aan de schandpaal te zetten , we laten ons maar wat wijs maken met elkaar
@weurding Je kan ook gebruik maken van deze regelgeving. Ik rij nu ruim een jaar volledig elektrisch, dat scheelt me een bak geld, die auto is dan zo betaald
+2
@JD3010 wij rijden nu ook een dik jaar elektrisch rijdt prachtig en laden 99 vd 100 keer thuis, voorlopig niet weer anders
+1
@JD3010 sorry, geen interesse😆
@weurding ik vraag ook niet of je m'n auto kopen wil. 🤓
@JD3010 je snapt wel wat ik bedoel..... " je kan ook gebruik maken van deze regelgeving"
@weurding Je sponsort graag Mark Rutte? 🤔
+4
@JD3010 rare vraag, als ik morgen electrisch wil rijden moet ik mijn auto inruilen, een bak geld toe betalen die jij zogenaamd uitspaard, dus per saldo ga ik er op achteruit, los van het feit dat ik het een overdreven hype vindt... rijdt 12000 tot 15000 km per jaar, zeg maar 1000 tot 1500 liter brandstof, dus dat bakken geld uitsparen zie ik niet zo, komt nog bij dat er geen electrische auto is die te betalen is en een aanhanger mag trekken van 3500 kg
Auto staat ook nog eens op grijs kenteken, bedrijfsmatig, mrb is goedkoop, verzekering ook, afschrijving op bedrijf, het is niet allemaal alleen maar voordeel dat electrisch rijden, al geloven bezitters er van wel, die rekenen alleen maar naar hun toe
@weurding mn vorige auto was nog niet zo oud en zat nog best waarde in. We rijden ruim 30.000km mee, heel veel korte ritten wat niet echt zuinig is met een automaat Dat zou me nu zo 5000euro aan diesel kosten, de stroom nu nog geen 1000euro. En doordat die electrische auto vrij van wegenbelasting is, scheelt me ook nog bijna 2000euro per jaar.
@JD3010 is voor iedereen verschillend, wil je een beetje paardekar of nog meer trekken is de situatie heel anders, heeft niks met sponsoring Rutte te maken, mrb kan me geen 2000 schelen, betaal 45 p.m. voor een 2100 kg diesel
@weurding Maar ik heb ook nog een bedrijfsauto. 😏
+1
@JD3010 wel gedacht, maar doe wat je goed lijkt, doe ik ook
@weurding het financiële voordeel heeft ook best invloed gehad op de keuze.
Quote Reactie van @weurding:
los van het feit dat ik het een overdreven hype vindt...

Het is geen hype , het gaat gewoon gebeuren. Verder heb je nog wel gelijk in je betoog . Maar dat is zoals het nu is. Bezit van auto's met verbrandingsmotoren zal in verdere toekomst duurder worden gemaakt zodat overstap naar elektrisch aantrekkelijker wordt.
@George Maar hoe wil je al die electrische auto dan opladen ? Het netwerk kan dat nooit aan
Quote Reactie van @JD3010:
Maar hoe wil je al die electrische auto dan opladen ? Het netwerk kan dat nooit aan

Daar wordt komende jaren volop aan gewerkt heb ik begrepen. Ze zijn op veel plaatsen al bezig. Het is niet alleen de auto's maar ook nieuwe woonhuizen zijn fossielvrij. Maar ook wijken welke grondig gerenoveerd worden gaan van het gas af en naar elektrische warmtepompen.
Quote Reactie van @George:
heb ik begrepen

Mij vertellen ze ook veel, maar dit praktisch niet uitvoerbaar, daar is ontzettend veel Amp. nodig voor.
@JD3010
Tja je rijdt er zelf één schrijf je en nu geloof jij er ook al niet meer in. 😂
@George Ik altijd al gezegd dat het praktisch onuitvoerbaar is voor heel Nederland, maar voor mij persoonlijk kan het wel. Dat is wel een belangrijk verschil. Ik kan thuis ook maar max. 3 autos vlot genoeg opladen, dan zit ik ook vol
@JD3010 Zou je dat dan niet gaan meedelen aan de EU leiders dat het nooit kan dat ze de verbrandingsmotor in 2035 in de ban doen en de fabrikanten waarschuwen dat ze de verbrandingsmotoren moeten blijven door ontwikkelen en produceren?
@George Ik heb niet de illusie dat ze naar me zullen luisteren. Anderen hebben daar veel meer invloed
+1
Al die ouwe dieseltjes van hier naar afrika, en dan krijgen wij de vervuiling automatisch weer hier net als al dat saharazand, maar dat vergeten de hoge regelgevers, hun verstand is meer afgesteld op wat ze op de korte termijn kunnen verdienen.
+4
Vandaag via: transactieapp.nl/

1 november, 2.800 ltr. Diesel LZ EN590, regio 156,28, regio Midden
31 oktober, 1.100 ltr. Shell GTL Fuel, €168,21, regio Midden
28 oktober, 1.161 ltr. Traxx Diesel, €165,72, regio Noord
26 oktober, 2.000 ltr. Diesel EN590 Biovrij Winterhard gemaakt, €164,00, regio Noord
24 oktober, 1.454 ltr. Diesel, €163,00, regio Midden
+1
@Grasbaal heb de mail ook wel gehad om deel te nemen. Maar ben bang net als in studiegroepen dat de een deelt veel en vaak de cijfers en anderen kijken alleen mee omdat ze bang zijn dat anderen er voordeel mee hebben en delen nooit wat.
Gister via: transactieapp.nl/ , dieselprijs is dalend:

3 november, 4.400 ltr. Dieselolie, winter geschikt, €145,00, regio Zuid
3 november, 7.441 ltr. Dieselolie, herkomst België, €99,77, regio Zuid
2 november, 3.835 ltr. Diesel B0, €151,71, regio Noord
2 november, 4.528 ltr. Diesel HVO 7 (B0), €150,40, regio Midden
31 oktober, 1.434 ltr. Traxx Diesel, €160,48, regio Midden
Diesel in Nova Scotia +15 cent, New Brunswick +68 cent, daar is diesel nu $3.00 per liter
Quote Reactie van @Vdejong:
$3.00

Vanwaar die verschillen ? En land is zelfvoorzienend in olie ?
@grös geen idee. En de raffinaderij voor de atlantic provinces staat nog wel in New Brunswick
@grös wat ik heb begrepen, is dat de olie voor de atlantic uit de arabische wereld komt en niet uit Alberta
@Vdejong ik maar denken dat brandstof door stuk goedkoper is
@bio boer benzine is wel goedkoper. nsuarb.novascotia.ca/mandates/…
+2
Dieselprijs vergelijken?
Wat wil je daar mee?
Bang dat je teveel betaald?
Stel: je komt er achter dat je iets meer betaalt dan een ander
Ga je dan direct de goedkoopste aanbieder bellen?
Stel: er komt idd een probleem met de beschikbaarheid van diesel. Zou die goedkoopste aanbieder dan genoeg hebben voor jullie allemaal?
Stel: je hebt net afscheid genomen van een trouwe dieselleverancier en je belt met hangende pootjes op of hij misschien wat kan brengen. Prijs maakt niet uit. Denk je dan dat je wat mag verwachten?
Het leeft zo lekker zonder angst
@Arnold1988 juist, en als boer valt die paar cent verschil ook wel mee, zit meer tussen de oren dan in de portemonnee
Doe mij maar goede kwaliteit, bij voorkeur hvo20.
+2
Gisteren vol met toevoeging tegen klontering en bevriezing(in Frankrijk zit er standard 10% bio diesel in)voor 1.18€ex de liter. In Bretagne Frankrijk.
Gister via: transactieapp.nl/

3 november 1.182 ltr. Diesel Zwavelvrij NBT-325, regio Noord
2 november, 4.725 ltr. Dieselplus (incl. bdc), €157,46, regio Noord
1 november, 3.019 ltr. Blauwe Diesel 20, €166,42, regio Midden
27 oktober, 2.255 ltr. Fuel Save Diesel, €158,35, regio Zuid
@Grasbaal met alle paniekzaaierij is diesel juist,gewoon weer goedkoper
Geworden.
Vandaag tank afgevult winterkwaliteit 1,49 ex btw
@matt wie vult nu al winterkwaliteit ?
@Willem123 ik...
De machines als hakselaar worden nu afgetankt en kunnen dan van de winter als ze naar de werkplaats moeten voor onderhoud gewoon gestart worden
@Willem123 konden ze vanaf vandaag leveren had ik op gewacht,pakt nu goed uit
+1
@matt Hier ook gewacht op de winterdiesel gisteren gebracht 10 m3 voor 1,49 ex btw
@PieterA vandaag een correctie op de nota ontvangen. Er gaat nog 2 ct vanaf. Is dus uiteindelijk 1,47 geworden.
@PieterA heb nog geen rekening, dus weet nog geen prijs.
@PieterA 10.000 liter tank heb je? Pff
@mdoornekamp hebben jullie geen volume korting in NL? Als je het hier / truck vol af neemt scheelt het nog wel een paar cent / liter
+1
@catfan55 wel een beetje volume korting. Bij 5000 l zit je wel ongeveer aan de max.

Een truck vol krijg ik nooit op. Zoveel zuipen mijn trekkertjes niet
@mdoornekamp Hier wel een paar trucks op een jaar gemiddeld (50.000 liter) Als je loonwerker bent gebruik je toch wel meer denk ik?
+1
@PieterA ik ben maar klein loonwerker. 45.000 liter per jaar
+1
@mdoornekamp Scheelt ook veel welk werk je doet natuurlijk. Wij hebben er ook jaren bij gehad dat de regenhaspel in de zomer de tank leeg dronk en de rooier en kiepers in het najaar een bult uren maakten.
@PieterA heb 150 ha verbruik maar 10000 liter doe veel werk zelf alleen balen persen Loonwerker zo 3000 balen per jaar
+2
@mdoornekamp niet? Jij rijd toch ook John deere ? 😂
@catfan55
Quote:
jij rijdt toch ook john deere

Haha. Ja dat wel. Maar ik hou ze bewust klein. Niet meer pk's dan strikt noodzakelijk.
+1
@mdoornekamp dat mes snijdt wel aan 2 kanten. Wij ondervinden juist dat een motor met meer PK, die het makkelijker doen kan minder verbruikt als eentje die op de tenen loopt. Maar dat is weer een hele andere discussie
@mdoornekamp 2 x 5.000. Ik vind het jammer dat ze niet groter zijn. Strategisch inkopen is er niet bij. Soms zijn ze in een week allebei leeg.

Akkerbouw is tegenwoordig een dure hobby.
@Grasbaal heb nu verschillende keren van horen zeggen dat diesel motoren eenvoudig om te bouwen zijn naar waterstof... dus toch maar diesel blijven rijden. Panelen op dak met elektrolyse voor waterstof productie....?
@Grasbaal 11 November 2800 liter, diesel 142,8 ct
Vandaag bestelt, morgen levering, ongeveer 1200liter, €1,48/liter
@county854t zakt mooi door nog denk ik . Nu 1.465
Vandaag via de transactieapp.nl/, het gaat de goeie kant op:

9 november, 1.347 ltr. Diesel, €146,50, regio, regio Noord
7 november, 1.970 ltr. Diesel, €151,10, regio Midden

De prijs voor een liter diesel is in een week tijd met 12,4 cent gezakt. Daardoor is de brandstof weer net zo duur als benzine. Dat blijkt uit cijfers van consumentencollectief UnitedConsumers.
De gemiddelde adviesprijs van beide brandstoffen is donderdag 2,120 euro. Dat is vooral bij diesel flink lager dan begin deze maand, toen je voor een liter nog 2,265 euro betaalde. In diezelfde periode daalde de benzineprijs slechts 3,2 cent.

Bron: nu.nl/economie/6235201/…
Vandaag via de transactieapp.nl/

14 november, 7.000 ltr. Diesel, €138,34, regio Zuid
8 november, 4.000 ltr. Diesel LZ EN590, €150,27, regio Midden
@Grasbaal hoe werkt zoiets,kan het zijn dat er wat zwetsers tussen zitten
Die alles beter kunnen ?
+2
@matt bij melden moet je de factuur er ook bij meesturen.
+4
@sorry tsja dan moe je eerst wel een koe uitgegeven om lid te worden. Dus dan bestel ik het zo wel. Vandaag net 1500 liter gebracht.
@cjw73 Beetje goed zoeken en je vindt altijd wel goedkoper aanbod, dan dat LTO bod incl. korting
@altijdbeter koop de laatste jaren meestal bij dezelfde hier in Friesland. Altijd goed en niet duur.
+1
@cjw73 ik kan het elke keer nog goedkoper krijgen bij mijn eigen leverancier zonder lid te zijn van lto.
Dus waarom zou je dan lid worden???
@Fendt926Driver
Van LTO is ook gewoon de gangbare prijs, krijg bijna elke dag de diesel/benzine/adblue prijs op de mail van oliehandel.nl , bij lokale dieselboer betaal ik misschien een halve cent meer voor een speciale diesel(traxx).
De prijs voor benzine en diesel is vandaag weer onder de 2 euro per liter gezakt, voor het eerst in lange tijd. Volgens consumentencollectief UnitedConsumers is de gemiddelde landelijke adviesprijs voor een liter Euro95 nu 1,997 euro. Voor een liter diesel moet 1,988 euro worden betaald.

Bron: bd.nl/auto/…
Vandaag via de transactieapp.nl/

16 november, 1.213 ltr. Diesel, €139,00 + XMILE Additive, €1,35, regio Noord
15 november, 4.224 ltr. Diesel LZ EN590, €139,81, regio Midden
15 november, 3.000 ltr. Diesel HVO 7 (B0) Winterkw., €139,10, regio Midden
15 november, 1.600 ltr. Traxx Diesel HVO 7, €144,984, regio Midden
14 november, 2.000 ltr. Traxx Diesel B7, €154,322, regio Noord
14 november, 5.367 ltr. Diesel LZ EN590, €138,34, regio Zuid
Na sinterklaas de diesel weer (veel) duurder?


+5
@Grasbaal
Ik geloof dat gezever niet meer.
+1
@George nee id. Het weer vd. Winter zal wel meer invloed hebben , en zoals ik al een tijd terug heb gemeld zijn er weten schappers die verwachten dat we een kleine ijstijd krijgen richting 2030 , dat zou nu langzaam merkbaar worden als dat waar is 🤷
Quote Reactie van @Nevergiveup:
@George nee id. Het weer vd. Winter zal wel meer invloed hebben , en zoals ik al een tijd terug heb gemeld zijn er weten schappers die verwachten dat we een kleine ijstijd krijgen richting 2030 , dat zou nu langzaam merkbaar worden als dat waar i

Hebben die zichzelf benoemd als wetenschapper?😉
@arie.j bij gezondheid zullen we het zien Arie , de nacht van afgelopen zondag was op 0,2 graden na een koude record voor 20 november.
@Nevergiveup nog maar 1x moeten krabben dit najaar. Andere jaren vaak genoeg vorst gehad in oktober.
@PieterA Krabben moet je laten doen.
+1
@Grasbaal onrust stokers
Deze week via de transactieapp.nl/

17 november, 3.701 ltr. Diesel Ultra Low, €139,91, regio Noord
14 november, 1.481 ltr. Shell FuelSaveDiesel, €143,95, regio Midden
21 november, 4.800 ltr. Dieselolie 10 ppm laagzw, €139,00, regio Noord
18 november, 5.291 ltr. Agriculture Fuel 10 pp, €133,00 + Leveringsfee €100,00, regio Midden
Blijft lekker zakken.
De olieprijzen zijn donderdag verder gedaald na de forse minnen een dag eerder. De oliemarkt blijft gespitst op de ontwikkelingen rond het prijsplafond voor Russische olie dat aanzienlijk hoger kan uitvallen dan gedacht. Ambassadeurs van lidstaten van de Europese Unie praten donderdag verder over dat prijsplafond. Er zijn nog flinke meningsverschillen over de exacte hoogte.

Bron: nt.nl/economie/2022/…
@Grasbaal dalen is goed
Vanaf morgenmiddag is er veel diesel nodig
Trekker zit al vol diesel

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's dieselolie , diesel , shell en transactieapp geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!