Trekkers maken herrie, verbruiken dieselolie en braken zwarte rook uit. Toch? Niets van dat al bij ’s werelds eerste waterstoftractor. Dit ding is stil, beschikt over twee elektromotoren en heeft niet eens een uitlaatpijp.
Meer: [www.refdag.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/02/2010 01:44 door Co Scholten.
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's dieselolie geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
Ken die weg en betreffende bruggetje wel, de leuning zit heel dicht op de weg dus je moet wel over de andere helft.Zoals je op de foto's ziet is er ook een bocht vlak achter, dus automobilist heeft de trekker nooit gezien en andersom.
Vaak wordt er bij aanleg van wegen niet nagedacht over het (brede) landbouwverkeer, hegjes, palen en leuningen te dicht op de rijbaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/02/2010 20:46 door CS-Agrar.
Hoorde vandaag ook van wie deze trekker was, verhaal klopte ook opeens, jochie van 16 half 8 's ochtends dus donker langs de weg met te brede machine en slecht gemarkeerd. Jongen hoort te weten door zijn rijbewijs dat dit niet hoort, maar vindt het van vader een grove fout om hem op pad te sturen
De originle bedoeling hiervan is opklapbaarheid voor wegtransport, klapt naar boven op, dus tanden steken naar boven. Echter dit is een mechanisch iets en je moet dus zelf tillen. Maar weet uit ervaring dat dit aardig te doen is.
Heel simpel hydraulisch te maken en moderne trekkers hebben aansluitingen zat daarvoor.
Het is vanachter de pc makkelijk praten, maar dan ga je als trekker toch midden op rijden,zodat er niemand lang kan?
Hier nogmaals het artikel in '' KLik and go: [www.refdag.nl]
AANVULLING: Een electronische ( een betrouwbare!) blokkering voor rijden met te brede werktuigen op de weg is misschien niet verkeerd.
"Omdat de treker te groot is (?) moest het werktuig ( D.H.Z.) breder gemaakt worden".
Bizar: (5 foto's, bovenin doorklikken): [www.webregio.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/02/2010 14:33 door Wimsumar.
In deze situatie is de trekkerbestuurder ronduit hartstikke fout! Bij toegestane breedte had de trekker zoals ik de foto's beoordeel niet op de andere weghelft hoeven komen.
Verder moet iedere weggebruiker (in dit geval zowel trekker als autobestuurder) er rekening mee houden dat onverwacht toch ongebruikelijke situaties als deze in het verkeer kunnen ontstaan.
Het lijkt mij dat de heftig geschrokken automobilist (ineens trekker midden op de weg tegenkomen) niet tijdig kon reageren omverder uit te wijken.