26

Wat moet er hier vervangen worden?

Vorige week ben ik gestart aan het groot onderhoud van mijn Ferrari 86 RS. Echter zie ik zoals op de foto's te zien dat de gewrichten zeer vettig staan. Hier is waarschijnlijk ergens een lekkage. Weten jullie wat dit zou kunnen zijn? Het is de eerste keer dat ik dit soort lekkage zie dus weet niet goed waar de oorzaak zou kunnen zitten. Alvast bedankt!

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

+5
Het zouden verschillende dingen kunnen zijn, 1 van de 2, of allebij de keerringen aan weerskanten van de dubbele kruiskoppeling die lekken. Maar het kan heel misschien ook oud vet zijn van het smeren van de dubbele kruiskoppeling (mocht je deze kunnen doorsmeren) wat vergeten is weg te halen door achterstallig onderhoud. Mijn advies zou zijn om eerst eens alles uit te baggeren daar en daarna ontvetten. Er weer eens een aantal kilometer mee rijden en later nog eens kijken waar het zijn oorsprong vind, dan weet je wat.
@Kramer U800 ok, ik vermoed dat het de keerringen zijn dan. Hoe bedoel je aan weerszijden? Is er niet maar één keerring aan de trekkerzijde?
+1
@isekitu1900 Er zitten 2 keerringen. 1 aan de kant van de eindaandrijving (mocht Ferrari ervoor gekozen hebben deze daarmee uit te voeren), de andere bevind zich aan de zijde van het differentieel.
+2
Of los halen en meteen aan beide zijden de keerring vervangen,
ben je in een keer klaar lijkt mij.
@Ford revisiemotor Zit er aan de kant van het wiel ook een keerring?
+1
@isekitu1900 ja keeringen zitten aan beide kanten.
+1
@angelo-nabben Wat is het nut van de keerring aan de kant van het wiel? Daar zit toch geen olie, enkel een trommelrem?
@isekitu1900
Je bent niet te redden'als je al niet weet waar olie keerringen zitten, zo jammer dit,\.
+3
Quote Reactie van @blauwe tractor:
niet te redden'als je al niet weet waar olie keerringen zitten

Als iemand hem dit nu vertelt, is hij misschien toch te redden. Niet zo negatief doen!
+1
@isekitu1900 zit olie in eind aandrijving
@angelo-nabben Ok, wist ik niet, heb enkel met kniktractoren gewerkt tot nu toe en daar is dat niet zo, bedankt voor de info!
@isekitu1900
Bij de grote Holders A60/62/65 zit wel degelijk olie in de de eindaandrijving....
het lijken gewoon rechte assen maar er zit een planetaire eindaandrijving in. Die doen het niet zo lang zonder olie.....
+1
Quote Reactie van @angelo-nabben:
zit olie in eind aandrijving

Als er een eindvertraging in de voorwielen zit, zit er ook olie in.
Maar dit lijkt op een 1 op 1 doorvoer naar een remtrommel.
En daar zit geen olie in.

Maar niet helemaal duidelijk op de foto te zien.
Op zijn andere fotos lijkt er bij de rs 86 geen eindvertraging in de wielen te zitten
+1
@isekitu1900 Of in de voorwielen een eindaandrijving zit, kun je op 2 manieren zien:
- er zal dan een aandrijfpot(je) in het midden van het wiel zitten met een vul/aftapplug (en waarschijnlijk een niveaustreepje).
- als je het wiel opkrikt en ronddraait, draait bij een eindaandrijving de kruiskoppeling sneller dan het wiel. Draaien ze even snel, dan is er geen eindaandrijving.
@roscho ga ik zo eens nakijken, bedankt voor de tip!
+1
@isekitu1900 Als je op de tekeningen uit de link van @AG35 kijkt, kun je zien hoe het zit, ik denk op pag. 13, tekening 17.
+1
Hier vindt je de onderdeellijsten, en kan je zien hoe het in elkaar zit.

lozeman.nl/onderdelen-tekeningen/…
+3
Misschien beginnen met eens zuiverspuiten en waarschijnlijk kan je dan wel zien vanwaar de olie komt ...
+1
Ik denk dat het zonder eindaandrijving is, enkel een leiding voor de remmen. Dus enkel de keerring aan de trekkerzijde (differentieel) zal vervangen moeten worden.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
Inderdaad eerst schoonmaken, dan kan het allemaal nog wel meevallen
Heren jullie vergeten iets belangrijks te vertellen aan deze man . CONTROLEER EERST OF DE OLIE IN DE AS EN EINDAANDRIJVING NETJES OP PEIL STAAT. zo niet eerst even bij vullen en kijken waar verse OLIE vandaan komt
+2
@marco955 ff goed lezen beste Marco er zit geen eindaandrijving op deze tractor. Dus de olie kan maar van 1 kant komen
@angelo-nabben en als de remcylinder lekt?
@wotan2 dan kan die ook gerepareerd worden.
+1
@wotan2 Als het remsysteem DOT remvloeistof bevat, is het niet dát wat er lekt, dan zou de lak aangetast zijn.
+2
@angelo-nabben dan hoef je daar ook niet naar een olie pijl stop te zoeken. Maar alleen op de as 🤣🤣🤣🤣

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden onderhoud , lekkage , vervangen en ferrari geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0