Ook gedwongen krimp Schiphol

DEN HAAG - Het mes gaat niet alleen deze zomer in Schiphol, ook op de lange termijn gaat het kabinet snijden in het aantal vluchten. De luchthaven moet zeker 10 procent inleveren. Er staat een krimp op stapel van 50.000 naar in elk geval 450.000 vliegbewegingen per jaar. Mogelijk moet dat zelfs 420.000 worden.

Meer: telegraaf.nl/nieuws/560623335/…

Deel dit topic

Reacties

+2
Grasbaal
Dan vliegen we toch via België of Duitsland, op papier zal het kloppen, in de praktijk klopt er niets van..
jg
@Grasbaal RFC heeft ook Duitse leden …. Wat wil je nou , iedereen moet leveren volgens belangbehartigers , dat gebeurt nu .
jg
@Grasbaal RFC heeft ook Duitse leden …. Wat wil je nou , iedereen moet leveren volgens belangbehartigers , dat gebeurt nu .
+1
weurding
@jg melk en vlees wordt tzt ook echt wel links of rechts geproduceerd, en het is een sprookje dat die productie zgn. geen invloed op natuur elders heeft, de aarde draait wel door
de jonge
@Grasbaal en van welke norm gaan ze daarbij uit? juist van de meeste vliegbewegingen. dan moeten ze dan in de landbouw ook maar gaan doen,kunnen we dus weer groeien
tinus-1234
Volgens mij zouden volgens historie al max op 400.000. Is er illegaal uitgebreid.... en 10% is heel wat anders dan de tot 95% voor veehouders
+2
ted9
Krimp voor de bunen zodat ze mooi kunnen zeggen kijk Schiphol krimt dus de landbouw is nu aan zet. En dit terwijl Schiphol geen nbw vergunning heeft.
+1
overstekend wild
@ted9 ze hebben momenteel toch te kort personeel. Later zien ze wel weer
Jean-PierreK
Schiphol schijnt interesse te hebben om het vliegveld hier in zuid Limburg over te nemen. Dan is het natuurlijk handig dat landbouw in zuid Limburg grotendeels 70 % moet reduceren. Dan maken we plaats voor Maastricht Aachen Airport. 🙈
Hooibaaltje
@Jean-PierreK schandalig . !
+4
jan w
Eigenlijk toch heel simpel? Schiphol heeft niet de vergunningen die men zou moeten hebben.( NB. ) Dus in feite ILLEGAAL. Wordt voor miljarden gesponsord door onze overheid. Volgens TU Delft wordt 70 % van de uitstoot van vliegtuigen niet meegenomen in de berekening. Dus zowiezo 70% krimpen dat is 5 dagen per week. Resteerd nog 2 dagen dat er op schiphol gevlogen zou mogen worden. Op zondag open en een dag door de week. personeel 12 uur per dag laten werken, zondag dubbel uurtarief. Heeft het personeel een werkweek van 36 uur. en is meteen het arbeidstekort opgelost.
Jean-PierreK
@jan w , als ik me niet vergis heeft Schiphol (nog) geen vergunning. Wat TU Delft precies over Schiphol zegt weet ik niet. Maar als ik het goed begrijp van tegenstanders van Schiphol vinden zij dat in de berekeningen een te klein aandeel van de uitstoot aan Schiphol wordt toegekend. Die uitstoot zit schijnbaar wel in de berekeningen maar die wordt als ik me niet vergis toegekend aan het buitenland.

Bij de landbouw zit wel een gedeelte van de uitstoot niet in de berekening in de vergunning, namelijk het beweiden en bemesten. Ook dit wordt wel meegenomen in de berekeningen en het wordt wel toegekend aan de landbouw.

Als je dus gaat zeggen dat het gedeelte dat niet in de vergunning vermeld is moet worden afgenomen; dan snij je de landbouw zelf in de vingers.
Kars
Dan kunnen ze wel 1 baan weg frezen, als ze het menen.
+1
Vdejong
@Kars komt te veel stikstof bij vrij
Van-Epscheuten
@Vdejong mooie skeeler baan
+1
duitser
€Die uitstoot zit schijnbaar wel in de berekeningen maar die wordt als ik me niet vergis toegekend aan het buitenland.”

Hoe zit met boeren dicht langs de grens? Wordt hun uitstoot ook grotendeels aan buitenland toegekend?
+1
Bekkink
@duitser alleen met westenwind
Tuinboer
Volgens een tweet van de welbekende hr. Vollenbroek houd de MOB op met procederen tegen Schiphol als ; Schiphol terug gaat naar 275 000 vluchten , en vliegveld Lelystad niet open gaat .
Grasbaal
@Tuinboer en de toeristen via Duitsland en Belgie gaan vliegen...
sorry
@Grasbaal overstap luchthaven
Twentsch Land
Dat zal zeker voor een deel .... maar Nederland heeft op veel gebieden en plaatsen ook zijn charme....dat meer wordt ingezet en gedaan dat mensen in Nederland zelf hun vakantie willen houden was nog zo fout niet.
@Grasbaal
+1
walker1
Als we gaan roepen dat Schiphol geen vergunning heeft, dan denken we hier echt veel te simpel. Schiphol is niet 1 bedrijfje, nee, er zijn honderden, zo niet duizenden bedrijven gevestigd op Schiphol, die allemaal wel iets met de luchtvaart doen, van grote luchtvaartmaatschappijen zoals KLM tot de uitbater van een koffietentje. Die hebben allemaal individuele vergunning(en) nodig.

Maar Schiphol is momenteel zichzelf al aan het inkrimpen, er zijn veel vluchten geschrapt door personeelstekorten.
@walker1 Dat in krimpen van het personeel heeft vorig jaar al plaats gevonden er zijn toen veel met een regeling met behoud salaris en vervroegd pensioen vertrokken . Weet dit uit eerste hand . Neef van mij heeft daar gewerkt en de laatste jaren als , in de toren ,
als vluchtbegeleider van aankomende vliegtuigen .
George
@walker1
Dinsdag terug gekomen op Schiphol , ging allemaal goed. Niks gemerkt van drukte of personeelstekort.
+1
Van-Epscheuten
Er moet een forse accijns op vliegtickets komen. Met de opbrengsten kan schiphol worden gecompenseerd, en treinverkeer worden gestimuleerd. De daling in aantal vluchten geeft verlichting in uitstoot, geluidshinder en personeelstekorten.

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's zomer , mes , schiphol en den haag geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!