Operatie op OORLOGSCHAAL! Brussel zoekt duizenden transporteurs die extra vrachtwagens naar de Oekraïense grens kunnen sturen
Door de Russische invasie kan Oekraïne zijn havens aan de Zwarte Zee niet langer gebruiken. Normaal gaat 90 procent van de export van graan en oliezaden via die weg over zee naar het buitenland. Nu dat niet meer kan staan duizenden trucks aan de EU-grenzen te wachten op toelating en onder andere de douane is daar niet op berekend. De gemiddelde wachttijd bedraagt zestien dagen, zegt Vălean, en aan sommige grenzen zelfs dertig dagen.
Bron
Deel dit topic
Bijlages

(klik om te vergroten)
Lees ook
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's voeren , sturen , export , europa , voedselveiligheid , europese commissie , brussel , graanoogst , douane , oekraine , transporteurs en europese comissie geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
Hallo. 20.000.000 ton met 30 ton per vrachtwagen is 666.666 volle vrachtwagenladingen. Hell of a job.
Maar alles wijst erop dat O-Europa dit grotendeels kan uitvoeren. Dit is gericht op versnellen en stroomlijnen.
Daarbij heeft Roemenië ook Zwarte-Zeehavens, losplaats W-Europa voor de vrachtwagens is niet bij voorbaat vastgelegd.
Misschien word men wat wijzer daar in Brussel,
Maar of Den Haag dit ooit gaat begrijpen.!!!
En zo willen ze de voedselveiligheid veiligstellen