Hoe zit het met de vergunning van circuit Zandvoort? Vandaag doet de rechtbank uitspraak
De rechtbank in Haarlem besluit dinsdagmiddag of de vergunning die is verleend voor het circuit in Zandvoort wel in stand kan blijven. De kwestie draait onder meer om de vraag of de stikstofuitstoot binnen de normen blijft. Volgens milieuorganisatie Mobilisation for the Environment (MOB) klopt de gebruikte stikstofrekensom niet.
Bronnen
Deel dit topic
Lees ook
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's uitspraak en stikstofuitstoot geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nรฉt dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
(klik om te vergroten)
Gaat gewoon door natuurlijk , all for the money
Volgens de rechtbank is de stikstofuitstoot daarom altijd lager dan in de oude situatie het geval was.
Max mag crossen voor het oranjelegioen!
De rechtbank stelt vast dat in de oude situatie het circuitterrein het hele jaar gebruikt mocht worden voor auto- en motorsportactiviteiten en andere grote evenementen, waaronder de Formule 1. Het organiseren van het evenement zal niet tot meer uitstoot van stikstof leiden, redeneert de bestuursrechter.
Wรถsten: โHier is iets gruwelijk mis. We hebben de rechtbank zojuist horen zeggen dat de stikstofberekening niet relevant zou zijn. Maar waarom heeft de rechtbank dan de Stichting Advisering Bestuursrechtspraak (STAB) aan het werk gezet? Dat zijn onafhankelijke milieu-ingenieurs van de rechtbank die in dit geval stikstofrekensommen kunnen nalopen. Dat hebben ze ook gedaan en dat kost ook veel publiek geld. Dat doe je alleen als het ook een rol speelt in het oordeel van de rechtbank. Er is iets raars aan de hand dat ze de STAB aan het werk hebben gezet en aan de andere kant zeggen dat de rekensommen niet relevant zijn. Nog ernstiger is dat de rechtbank zegt dat de oorspronkelijke onderliggende vergunning alles toestond. Dan zou er strikt genomen genoeg stikstofruimte zijn om Tata Steel en Schiphol onder deze vergunning te brengen.โ
nieuws.nl/algemeen/20220426/…
Richting Zandvoort
(klik om te vergroten)