Deutz fahr K7.40

Even iets anders, een vraagje over een Deutz Fahr K7.40. Dit is al een type die al een aantal jaren oud is maar zijn deze betrouwbaar? Ik kan er 1 kopen die alleen maar hooi heeft gereden, in bepaalde gebieden van Frankrijk wordt er niet gekuild maar alleen gehooid. Is dit type wat of niet?

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Deutz fahr k7.40

Reacties

jjthefrenchman
Heb al 4 gehad ofzo. Als je geen spelling op de invoerbalken hebt, en de pick up is prima . Gewoon kopen. Kan weinig kapot aan zo'n wagen
Wat moet ie kosten?
pieter p
@jjthefrenchman Heb al aardig wat foto's gekregen waar ik om gevraagd had, deze wagen moet 8500€ opbrengen. Ben zelf iemand hoe minder electronica hoe beter, kan je het teminste zelf maken.
bio boer
@pieter p met zo type wagen hebben wij 20 jaar vers gras gevoerd met weinig gedonder na 20 jaar was die wel op werd ook intensief gebruikt 2 of 3 wagens vers gras perdag soms ook nat gras half jaar is toch gou 300 uur per jaar dus 6000 uur gedraaid er is wel wat onderhoud aan gepleegt natuurlijk zo al nieuwe lagers en bussen
jjthefrenchman
@pieter p Serieus geld. Wat ga je ermee doen? Enige nadeel wat ik kan bedenken is de kleine smalle bandjes.
Frans1
@jjthefrenchman heb al 4 gehad of zo, en kan weinig aan kapot😬
+1
Elvis
@Frans1 4 gaat mooi, had m'n oom vroeger ook. 1 om mee te rijden en 3 voor onderdelen
jjthefrenchman
@Frans1 Handel jonguh
Frans1
@jjthefrenchman 🤣🤣 ok, het stond er wat apart zo😂
Erco
@Frans1 als je begin 40 ben. 4 gehad hebt.... Dan gaat er denk veel stuk juist 😉
Frans1
@Erco was zijn quote waar mijn smiley op sloeg😉🤣🤣
Ik weet niet hoe ik kan quoten met mn telefoon, dan is het makkelijker te onderscheiden, dat klopt
+1
jjthefrenchman
@Erco Ik ben 30 😂
+1
spotmelker
Even controleren of de (zware) trekstangen die de invoerbalken sturen geen speling vertonen en of het (centraal) smeersysteem goed functioneert. Ook kijken of de messenbak goed in en uitschakelt en of er geen afstrijkers tegen de balktanden aanlopen. Kortom, kijken, trekker ervoor draaien laten. 8,5 K€ is serieus geld, dan moet hij 100% zijn.
+2
Huppel
Is wel bewezen techniek. Volgens mij worden ze nog steeds nieuw verkocht als Vicon of Stolpen?
Bekkink
Bewezen wagens! Als de invoerbalken maar recht zijn. No nonsenswagens
En natuurlijk...een beetje geluk moet je erbij hebben.
+1
pieter p
@Bekkink Hier de foto van de invoerbalken

(klik om te vergroten)

Invoer
jjthefrenchman
@pieter p Mankeerd niks aan. Je gaat er zeker niet heen te kijken? Je mort voelen of ie spelling op de bussen heeft.
+1
bio boer
@jjthefrenchman even vetspuit mee kijken of er ook zwart vet uit komt is het schoon ver is die minimaal gesmeerd 😉
ted9
@jjthefrenchman lagers zijn heel simpel te vervangen 2 bouten los en je kunt er zo 2 nieuwe schelpjes inleggen.
pieter p
@jjthefrenchman Het nadeel is de wagen staat 800km weg van ons, in Bretagne zijn er niet zoveel te koop of heel duur.
weurding
@pieter p zou eens in dld kijken
jjthefrenchman
@pieter p Ik had er een paar te koop, vlakbij, nu niet meer.

Wat ga je er mee doen?
pieter p
@jjthefrenchman De bedoeling is gewoon zelf gras inkuilen.
+2
bio boer
@pieter p wil je dan geen rotor invoer wagen
Frans1
@pieter p dan zou ik een ander soort wagen nemen, een kverneland 465 oid. Mooie lichte wagen die beter snijdt, veel vlotter laadt, en meer inhoud heeft, en kosten gebruikt in goede staat weinig meer
Bekkink
@pieter p dat kan prima met zulke wagens.
bio boer
@pieter p wel wat met de franse slag schoongemaakt 🤣
pieter p
@bio boer De buurman was bij en schuitenmaker wezen kijken hier niet ver vandaan, het gras zat nog in de invoer en de wagen stond al buiten vanaf midden vorig jaar. En dan nog 16000€ vragen.

leboncoin.fr/materiel_agricole/2130568169.htm/
bio boer
@pieter p hebben de fransen het niet zo met opraap wagens ? Ik weet niet of ze ook kuilen met opraap wagens
pieter p
@bio boer Ze doen al veel minder gras en er werd veel gedaan met wikkelfolie balen maar die worden nu wel duur. Opraapwagen beginnen wat te komen maar dan zijn het gelijk van de grootste modellen die er zijn, Vind ik vaak te zwaar in het land, ga ik het liever zelf doen.
weurding
@pieter p ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…

Beetje hoger op bredere banden zetten, is als nieuw
bio boer
@weurding is wel wat klein 🤣
+3
pieter p
@weurding Die is gekocht en nooit gebruikt.
weurding
@pieter p hier nog 1, al ben ik niet zo gek op die invoer
ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
George
@weurding
Nee klopt die Turbo met die invoer is minder dan de oudere HSL wagens van Krone .
weurding
@George die rooie zijn ook nog met titan invoer geleverd maar zie je niet veel, in 92/93 werden ze groen, heb stuk of 6 groene mestwagens gehad, daarvan stopte productie in 93
pieter p
@George Die HSL wagens zijn nu nog steeds te koop.

agriaffaires.com/occasion/autochargeuse/…
George
@pieter p
Dat is echt goed spul.
+2
huub
@pieter p
Quote:
Die is gekocht en nooit gebruikt.

"Haben ist besser als brauchen" zeggen duitsers dan.
SJB533
@huub
Hier zeggen ze 'beter mee verlegen, dan om verlegen'
Bekkink
@pieter p is dat 3 balks invoer?
+1
J asper
@Bekkink tel er al 4
+1
weurding
@J asper deze hebben standaard 4, de 550 en 560 hadden 3 maar kon je met 4 krijgen tegen bijbetaling
+1
J asper
@weurding Onze 6,37 heeft er ook 4, en de nieuwere k7’s 5
+1
weurding
@J asper er zijn heel veel mooi en goede opraapwagens te koop in dld, je moet even zoeken en 1000 voor transport uittrekken
J asper
@weurding Daar zijn ze ook wel duur🙈 Mengeles zijn in dl duurder als in nl
weurding
@J asper ook vaak beter, vind ze hier maar eens zo
ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
Fendt926Driver
K staat voor kortsnij.
Dus met dubbele messen balk.
De 2e kan er ook afgebouwd worden.
Die op de foto is ook nog een snel losser.
Prima met voor de kuil lossen iets moeilijker te doseren op een rijkuil.
Heerlijke no nonsense wagens.
+2
vedder
@Fendt926Driver ze heten allemaal K, maar hebben lang niet allemaal 2 mesbalken.
bio boer
@vedder nee wij hadden er 1 messen balk in met 17 messen voor stalvoeren
George
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
K staat voor kortsnij.

Oh ik dacht voor kut.
+1
JappieJo
Mooie wagen, 5k bieden en ophalen
MRVNDT
Heb ook twee van deze types wagen. Balken moeten het best weinig speling hebben en pickup is er ook goedkoop te reviseren. Anders niks onnodig an. Beter dan een mengele met domme kurvebaan an het Balkens. Dat is niks als het oud word. Op deze Deutz kan nog zoveel speling zitten het werkt altijd. Vervangen van balkenbuizen ook geen Problem. Zou ook in Duitsland kijken maar inmiddels zijn deze wagens ook duurder geworden. Vooral serie 7. Maar deze zijn ook iets nieuwer. In het principe zijn ze wel allemaal bouwgelijk. Van 1988 tot vandaag. Onderdelen van sloopers geen Problem. Export in richting oosten kopt deze wagens niet meer, alleen rotors. Dus mag wel nog een goedkope te vinden zijn.
bio boer
@MRVNDT wel zonde dat ze gestopt zijn met deze wagens waren mooie wagen voor de kleinere boer of zomerstalvoeren lekker licht in gewicht en kleine trekker rijd er zo mee weg
Heb nu pottinger europrofi 5000 prima wagen maar mis het lichtgewicht wel
+1
weurding
@bio boer stolpen maakt ze nog, feedex vicon,
Maar deze is nog als nieuw, 7.30
ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
+1
bio boer
@weurding heb er wat over gelezen die bouwde ze al in opdracht van is ook wel op de markt geweest in oranje onder andere naam
+1
MRVNDT
@weurding sinds 1993 bouwt stolpen deze wagens al voor kverneland zover ik weet
+1
weurding
@MRVNDT Kemper en claas hebben vrijwel dezelfde gedwongen invoer, met 3 of 4 balken, we hadden een sprint 320 was nagenoeg gelijk aan Deutz fahr
MRVNDT
@MRVNDT het enigste wagen wat ik nog een keer in mijn verzameling wil is een 6.47 12 ton. Is wel geen nodige koop. Nu al 3 wagens voor 40 Hektar gras. Maar dan heb ik alle 3 series van toen. 6.37 6.47 8.51 😁
cs-agrar
Denk dr goed om dat bodem en onder bij zijwanden niet kats verrot is, lijkt het op foto mooi, sta je dr bij valt het hard tegen. voor de rest hufterproof ding lijkt mij en werkt elektronica niet naar behoren, red je het met paar lange slangen ook wel (mits je ventielen genoeg hebt)
+4
pieter p
Het is alweer een tijdje terug maar het is geen Deutz Fahr wagen geworden maar een Kemper green trans L 16000. Deze heeft rotor invoer en er kunnen 41 messen in. Bedankt voor alle reacties ook die via pb of anders. Misschien dat iemand deze wagen herkent want deze komt uit Nederland en er is een derde as ondergezet want de vorige eigenaar woont in een veenachtig gebied.

(klik om te vergroten)

Kemper

(klik om te vergroten)

Kemper green trans
hoest
@pieter p succes ermee zijn goede wagens die Kempers. Alleen schijnt het tegenwoordig een drama te zijn om er onderdelen voor te krijgen
+1
pieter p
@hoest Ben ik nog niet zo bang voor, de rotor wordt nu nog gebruikt in de nieuwe deutz fahr wagens en via duitsland de kemper fabriek kun je ook nog onderdelen krijgen.
weurding
@pieter p juist, kemper, claas en df hadden nagenoeg zelfde systeem, gedwongen besturing ipv curvebaan
Kosk123
@pieter p nieuwe Deutz?
pieter p
@Kosk123 Bij Deutz fahr hadden ze dezelfde rotor meende ik, of ze nu nog nieuwe wagens maken dat weet ik niet ben niet van alles op de hoogte.
richard-de-wolff
@pieter p betere keuze dan balken invoer
+1
sorry
@pieter p kwaliteit uit aarlanderveen

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's frankrijk , kopen en deutz fahr geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
69
DEELNEMERS
25
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN