Supermarkten vrezen hamstergedrag: zonnebloemolie op de bon bij Plus en Jumbo

Supermarkten zijn begonnen om hun klanten op rantsoen te zetten, om hamsteren naar aanleiding van de oorlog in Oekraïne te voorkomen. Jumbo en Plus geven nog maximaal één fles zonnebloemolie mee, meldt vakblad Distrifood. Ook bij Albert Heijn verschijnen de kaartjes met ’maximaal aantal producten per klant’ op de schappen. Lidl houdt het vooralsnog bij oproepen om niet te veel te kopen van producten die schaars worden vanwege de oorlog.
 Zonnebloemolie is het nieuwe toiletpier: lege schappen dreigen (parool.nl)

De zonnebloemoliedroogte heeft Amsterdam al bereikt, zo lijkt het. Schappen zijn leeg. ‘Het is op en het komt ook niet meer terug.’

 Supermarkten vrezen hamstergedrag: zonnebloemolie op de bon bij Plus en Jumbo (telegraaf.nl)

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden kopen , rantsoen en albert heijn geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!