Illustratie van: Grasbaal

VIDEO: Caroline wil de rode diesel herinvoeren in NL.

Kijk daar kunnen we iets mee Caroline

Deel dit topic

Reacties

+5
Melkboer16
Lijkt me goede zaak, niet leuk meer zo!
+10
Porky
Tenminste Eén iemand die met oplossingen komt , de rest hoor je niet, die blèren alleen maar als het over kritiek gaat op de asielzoekers en zwarte piet, dan hebben ze een grote muil, nu de boel in t honderd loopt drukken ze hun snor ," fijne" volks vertegenwoordigers
+2
komelker 2
@Porky Tuurlijk hoor je de rest niet. Herinvoeren rode diesel kost het kabinet inkomsten. Gaan ze echt niet doen.
+1
cyrus-van-gelder
@komelker 2 als ze zo door gaan met hun accijns en Btw hebben ze anders ook geen inkomsten meer. Dan kan de meerderheid het niet meer betalen.
Word voor veel mensen/ bedrijven een drama om op het werk te komen en om je product te vervoeren. Wordt met openbaar vervoer ook niks ben ik bang
Pauls
Quote Reactie van @cyrus-van-gelder:
om je product te vervoeren.

Dat rekent de transport rechtstreeks door naar de verbruiker, alles wordt zo nog wat duurder
cyrus-van-gelder
@Pauls Dat komt uiteindelijk ook de transportsector niet ten goede. Je moet doorberekenen idd. Maar daar zal op een gegeven moment ook de rek wel uit zijn denk ik
  • 🤔🤔🤔🤔🤔🤔
Albert Peters
@Porkyzeker komt die met oplossing allee jammer dat het niet realistis is
Limburgs boertje
Rode diesel ole ole caroline is oke oke ole ole rode diesel tot aan de noordzee
+2
robbies
In de grensstreek zijn we nooit gestopt met rode diesel rijden
weurding
@robbies Is dat ook in het saldo terug te zien? Moet wel een flinke plus geven dunkt me
+1
robbies
@weurding scheelt hier ca 1 cent per kilogram melk op het moment. Douane rijdt wel deur aan deur trouwens
robbies
@weurding maar de grootste winst zit bij de loonwerkkosten. De BE-tarieven zijn een stuk lager
weurding
@robbies kan me voorstellen dat er met een scheef oog naar gekeken wordt door nl ondernemers
robbies
@weurding de NL loonwerkers hebben veelal een be vestiging
Claas 1986
Het is oneerlijke concurrentie dat we geen rode diesel meer hebben en België en Duitsland wel.
+1
George
Quote Reactie van @Claas 1986:
Het is oneerlijke concurrentie dat we geen rode diesel meer hebben en België en Duitsland wel.

Duitsland ook niet. Belgische rode diesel ook inmiddels 1,70 per liter.
Limburgs boertje
@George bull shit 1.20 gisteren ex
George
Quote Reactie van @Limburgs boertje:
bull shit 1.20 gisteren ex

Niks geen bullshitt , vandaag 1,70 incl.
Kars
@George lijkt me sterk dinsdag getankt voor 1.12 incl
George
@Kars
Dan is het bij jou pomp in Bels goedkoper dan hier in Hamont.
Kars
@George Poppel.
14 dagen geleden nog voor 93 cent incl.
George
@Kars Ja ik 11 dagen geleden ook voor 1.02 inclusief. Maar het gaat de laatste dagen erg hard omhoog.
Paar jaar geleden nog ooit getankt voor 0,37 per liter incl. BTW.
Maar die tijd is nu voorbij.
Kars
@George dat klopt.
+1
Grasbaal
Als alle brandstof naar de 9% btw gaat is toch ook goed?
+8
marcsterreborn
@Grasbaal betaalde BTW krijgen we terug. Dus een verlaging van het Btw-percentage zet geen zoden aan de dijk
+1
Nevergiveup
@Grasbaal blijft raar dat ik als agrariër mee betaal aan infrasructuur van wegen en ip een ruilverkavelings bedrijf alle grond achter het bedrijf ligt en zonder 1 meter asfalt te gebruiken op alle percelen kan komen , ik zeg niet dat één van de trekkers nooit op de weg komt , al is het maar om stro naar een veehouder te brengen , maar voor het landwerk dus niet. Terwijl ik dan toch volop moet meebetalen .....
weurding
Keerzijde: loonwerkers rijden vrij veel op de straat, in winter rijden bollenboeren nogal wat wegen schade, gelukkig hebben we nog geen mrb op trekkers , daar geldt of je 10000 km of 50000 per jaar rijdt je betaald evenveel@Nevergiveup
+5
walker1
@Nevergiveup je betaalt voor een trekker toch geen houderschapsbelasting zoals bij een auto.
Ja ik vind de dure brandstofprijzen ook vervelend, maar we slaan wel een beetje door met klagen. Door een confilct in de Oekraïne en de daaropvolgende sancties voor Rusland zijn de redenen voor de ho hoge prijzen Hopelijk is zowel het conflict als je ook de hoge prijzen van korte duur.
Diegene die echt reden tot klagen hebben zijn de gewone Oekraïense burgers.
Nevergiveup
@walker1 het laatste zeker mee eens , het andere zeker niet naar meer dan 20 jaar decimeer beleid voor eerste levens behoefte.

Als het zo door gaat zit half Afrika zo hier en slaan ze elkaar zowel hier als de overblijvers daar de hersens in ....
John k
@walker1 en Russische burgers!
+1
Melkboer16
@Grasbaal jij komt nog uit de tijd van de landbouwvrijstelling zeker.
We vallen nu allemaal onder de btw-regeling dus krijgen BTW terug.
Accijns verlaging heeft wel zin
+2
langeslagdiesel
@Grasbaal verlaging is in Nederland altijd tijdelijk. Verhoging niet.
+1
HansBa
@Grasbaal daar heb je dus echt niets aan. Iedereen zit in de btw regeling. De overheid komt ook vaak met dat soort oplossingen waar je niets aan hebt, staat te ver van de praktijk af.
langeslagdiesel
Rode diesel is er nog steeds. Alleen mag het aan land niet meer gebruikt woorden. Buiten de pleziervaart om gebruikt met het voor transport en werkschepen, dus in de binnen en grote vaart. Zou je terug gaan naar de oude situatie dan sluit je ook weer veel mensen uit. Voorbeeld. 10 cub grond moet een kilometer verder gestort woorden. Dan is dat met rode diesel voor een trekker veel goedkoper te doen dan met blanke diesel voor de zandauto’s. Dus lekker met z’n allen blank blijven rijden en rood blijven varen. Maar dan voor een reeële en aanvaardbare prijs per liter.
Limburgs boertje
@langeslagdiesel dikke lolly blijf jij maar maar blank rijden heb ik geen boodschap aan
langeslagdiesel
@Limburgs boertje Remi ? Alleen op de wereld? Beetje uit die hoek benaderd zeg maar? Hoe moet ik jou antwoord zien?
BuvaM
Appelleren aan nostalgie
Moeilijk om hier van onder de indruk te raken, deze partij moet nog wat leren als het om deugdelijke financiering gaat.
weurding
@BuvaM deugdelijke financiering... misschien had je die in het verleden ook wel meer dan in de toekomst
BuvaM
@weurding Ten tijde van de oliecrises niet.
Toen die deugdelijke financiering er eindelijk kwam was er wel zoveel tegenstand.
+6
weurding
@BuvaM als ik me bedenk waar men die 25 miljard weghalen wil om een papieren probleem aan te pakken kan ik zo 1,2,3 geen deugdelijke financiering voor ogen halen
BuvaM
-
BuvaM
Als het investeringen in infra, energie enzv zijn is een deugdelijke financiering snel gevonden, voor belastingvoordelen is dat moeilijker.
+1
Nevergiveup
@BuvaM Ik hoor het al , nog steeds niet Woke voor eerste levensbehoefte ......
BuvaM
Wat?...??
Groen1
.

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's diesel geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!