Rabobank: direct contact met consument beïnvloedt bedrijfsvoering
Hogere opbrengstprijzen zullen niet uit de traditionele wereldmarkt komen. Melkveehouders op zoek naar extra rendement moeten waarde toevoegen aan hun product, meldt Rabobank in zijn pas verschenen visie op de melkveesector. Sander Bouma uit Workum maakt zelf ijs en verkoopt dit via zijn ijsboerderij en twee ijssalons.
Bron
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
De melkveehouderij staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties
Rabobank kan elk kwartaal wat anders lullen zonder verantwoording af te leggen maar als boer kies je een richting en al dat gedram met de consument kost je tijd en geld.
Recreatie is een hele goede 2e,vooral in combinatie melkvee is het aantrekkelijk.Voordeel van recreatie is de kennismaking burger met de agri sector.Recreatie kan nog heel snel groeien ,en dat gaat met melkvee bijna niet meer.
Melken voor de wereldmarkt kan best lonend zijn alleen ga je er je er elk jaar 3 % op achteruit,als je dat kan ondervangen dan blijf je ondernemer...
Wil je echt alleen blijven melken dan moet je de tent verkopen en vertrekken waar dat nog mogelijk is.