Verbijstering over dure flesvoeding van A-merken: ‘Moet je nagaan hoe ze ons belazeren’

Een tv-uitzending van de Keuringsdienst van Waarde opende gisteren de ogen van veel kijkers. De makers lieten zien dat grote producenten van flesvoeding meer vragen voor dezelfde babymelk als die van een huismerk.

Deel dit topic

Reacties

+3
pa
Is toch geen verrassing hopelijk.
+1
paul1
A merken zijn wel meer farmer friendly dan huismerken
m uut m
@paul1
Kost kapitalen om een A merk in de markt te zetten en te houden.
Er is niks met huismerken.
Weidezicht
Stoppen met huismerken
+3
George
Ik lees nergens dat het om een exact gelijk product gaat , na genoeg gelijk is niet gelijk.
+5
cjw73
@George precies. Een trabant heeft ook 4 wielen, maar ut is nog lang geen bmw
weurding
@cjw73 doel is hetzelfde, van A naar B
+1
puntertje
A-merken proberen zich te onderscheiden door complexe suikers toe te voegen. De redenering hierachter is dat het goed is voor de darmontwikkeling van de baby of dat het type melkvet beter opneembaar zou zijn. ,,Niets daarvan is wetenschappelijk bewezen", aldus Van Lankhuijsen. ,,Als die verschillen echt zouden uitmaken, was het verplicht in alle soorten flesvoeding.”

Als je een auto koopt die APK goedgekeurd is, is die dan ook net zo goed als een andere goedgekeurde auto? Dan zeg je toch ook niet dat als de ene extra opties heeft dat dat niets toevoegt omdat de andere ze anders ook wel verplicht hadden moeten hebben?
George
@puntertje
Juist volgens sommige is een Fiat ook een auto maar die zijn toch ook niet hetzelfde als een BMW. In de basis hebben ze beide een motor en versnellingsbak en 4 wielen en kun je er mee rijden van A naar B. Maar je moet wel een idioot zijn om te denken dat het bijna hetzelfde is.
m uut m
@George
Weleens in een fiat gereden of überhaupt in gezeten ?
matt
@m uut m ik wel fiat is eigenaar van chrysler.
+1
grös
@matt
Fiat was gefuseerd met Chrysler, en in januari ook gefuseerd met PSA, het is dus;
Fiat Peugeot Chrysler Dodge Jeep Opel Citroën AlfaRomeo Lancia Vauxhall Maserati...
matt
@grös klopt dat wist ik nog niet.
weurding
@grös toch wel apart, simca ging samen met Chrysler jaren 70, naamswijziging in
Talbot in 1980 geloof ik ,waarna psa het noodlijdende concern overnam, ben nog in piissy geweest toen de 306 daar gemaakt werd, jaren 90, de opvolger van de talbot horizon de zgn. talbot arizona werd nog net omgedoopt tot peugeot 309 voor de 306 uitkwam
m uut m
+2
Realisme
@m uut m 😂 heb die wat verkeerds gezegd over je panda?😉
matt
@Realisme m uut m rijd een bmw
m uut m
@matt
Ja
Maar niet omdat ik denk dat het een A merk is.😉
+1
matt
@m uut m een A merk is toch iets wat je wilt hebben,omdat het eigenlijk veel te duur is?
Past bmw prima in 😀
m uut m
@matt
Dat klopt helemaal.
Maar als ze ouder dan 10 jaar zijn.
Is de opgeklopte prijs verdampt en zijn ze net zo duur als bijvoorbeeld een FIAT.
BMW schrijft nu éénmaal gigantisch hard af.
Je hoort mij niet zeggen dat BMW beter is dan andere merken.
Ik heb een BMW omdat 1 van mijn beste vrienden monteur is bij BMW en die doet altijd het onderhoud van mijn auto en regeld ook weer een andere auto als die aan vervanging toe is.
George
Quote Reactie van @m uut m:
Je hoort mij niet zeggen dat BMW beter is dan andere merken.Ik heb een BMW omdat 1 van mijn beste vrienden monteur is bij BMW en die doet altijd het onderhoud van mijn auto en regeld ook weer een andere auto als die aan vervanging toe is.

Jawel ze zijn beter dan veel andere merken van een lagere prijsklasse. Dat is natuurlijk ook logisch. Een auto vergelijken van €60000 met een van de helft van de prijs zou ook verschil moeten maken. Afschrijving verschilt natuurlijk per model , vaak hoe duurder des te hoger de afschrijving en dat vooral de eerste jaren. Maar ik heb wat onderhoud en kosten gewoon heel goede ervaring met BMW's . Bovendien vind ik ze ook veel fijner rijden dan veel andere auto's , maar dat is net zoals de modellen of je die fraai vind of niet een persoonlijke smaak. Ik heb nu mijn vijfde BMW in 28 jaar en heb er werkelijk op 1 na nooit problemen mee gehad. Eentje was iets minder goed en was niet geheel probleemloos en had een kapotte stuurbekrachtigingspomp van €785 en de bobines waren gevoelig. Zijn ook allemaal een keer vervangen , maar dat waren met minder dan €50 per bobine de grote onkosten ook niet. Nu mijn laatste 4 serie die ik gekocht heb toen hij anderhalf jaar oud was met ruim 60000 km op de teller en inmiddels alweer bijna 5 jaar in bezit heb als het juni is en inmiddels op bijna 138000 km staat heb ik totaal niks gehad. 2 keer een beurt gehad , 1 van €309 en eentje van €530 bij de BMW dealer en een keer nieuwe banden voor €1000 . Dat was alles , verder helemaal niks. Of ja toch , jaarlijks gekeurd voor €36,50 bij de BMW dealer. Derde beurt zit er over 6000 km wel weer aan te komen. Ik vind de onderhoudskosten dus heel erg mee vallen , ga ook altijd naar de dealer en niet naar de beunhaas.
+1
George
Quote Reactie van @m uut m:
Ik heb een BMW omdat 1 van mijn beste vrienden monteur is bij BMW en die doet altijd het onderhoud van mijn auto en regeld ook weer een andere auto als die aan vervanging toe is.

Tja als je alleen daarvoor een BMW kiest zijn er goedkopere opties. Als je het alleen als een middel ziet om mee van A naar B te komen.
Ik kies een BMW omdat ik ze fijn vind rijden , sportief en mooie modellen hebben. En daarnaast erg degelijk zijn. Ik ben in de fabriek in München geweest en vind het een geweldig merk.
m uut m
@George
Mijn BMW is niet in München gebouwd. 😉
George
@m uut m
Ik weet niet welk model je hebt. De X modellen komen veelal uit Amerika . Maar de meeste komen toch uit Zuid Duitsland. Volgens mij is de grootste fabriek van BMW de vestiging in Dingolfing. Maar ze bouwen er ook in Leipzig.
m uut m
@George
Een X3.😏
George
@m uut m Eerste generatie kwam uit Oostenrijk , daarna Spartanburg USA dacht ik.
m uut m
@George
De mijne komt uit de Steyr fabriek.
George
Quote Reactie van @m uut m:
De mijne komt uit de Steyr fabriek.

Oké eerste generatie dus. Die kwamen uit Oostenrijk.
In Steyr staat een BMW fabriek waar vooral diesel en benzine motoren worden gebouwd.
+2
ted9
@m uut m Als ik sommige met hun Bmwtje in de sneeuw zag denk ik echt hoe kan een duits merk dit ontwikkeld hebben.
matt
@ted9 x drive gaan wel goed
cjw73
@matt quattro van die andere Duitser blaast er zo door. Geen centje pijn.😜😜😜
matt
@cjw73 quattro van audi is goed,maar xdrive (4wd) van bmw ook.
m uut m
@ted9
Een frontgewicht in de kofferbak en winterbanden dan gaat het prima.
George
@m uut m
Ja er zijn allerlei lijstjes te vinden. Ik baseer het liever op eigen ervaringen.

topgear.nl/autonieuws/…
msn.com/nl-nl/nieuws/…
+2
Melkweb
Vrije markt keuze van de retail en de consument , jullie moeten hier niet zo hypocriet om doen. Hoeveel topics gaan hier niet over wat een ander betaald/kost, ergens anders goedkoper is of kan. Van loonwerk, onderdelen, voer enz. Wat voor de producent(ons) geldt, geldt ook voor de consument en andersom. Het woord korting ligt ook bij ons vooraan in de mond.

En dat het uiteindelijk weer uitdraaid op auto's ....is niet alleen beschamend maar ook van een "lik mijn vestje" niveau.

@paul1 heeft wel een punt en daar moet je de selecte groep consumenten die wel echt kritisch is mee overtuigen.
+1
arie.j
Melk van Campina is ook gewone melk, kost alleen meer.
Verder is het weer eens veel kabaal om niks.
Misleiding bij verkoop is al sinds jaar en dag strafbaar.
Dat is het dus kennelijk niet? Dan blijft er weinig over.
Jawis
De stadse mevrouwen kopen maar wat graag melkpoeder, stel je voor dat de boezem uit model zou raken.....
+1
George
@Jawis
Dat is wel een goede reden 😀
+2
Smitjuh
Ik koop altijd A-merk zodat de hogere prijs ten goede komt aan de melkveehouders (hoop ik). Bovendien ook de lekkerste producten! Dat vraag me in dit geval af: is de smaak anders, vooral: smaakt het ene voor een zuigeling beter? We moeten af van die veel te goedkope producten, kwaliteit die goedkoop is betekent voor mij: ergens in deze keten is iemand tekort gedaan. Ik betaal graag voor kwaliteit als het onderaan de keten in de portemonnee van de producent van de grondstof beland.
m uut m
@Smitjuh
A merk voedsel is jezelf voor de gek houden.
Dat de boer hierdoor meer voor zijn producten krijgt is ook een illusie. Het kost een vermogen om een merknaam op te bouwen en te behouden.
+2
Smitjuh
Misschien is het kiezen tussen twee kwaden. Als je goedkoop koopt, krijg de boer gegarandeerd te weinig voor zijn producten. No way dat de verwerker en de supermarkt vrijwillig minder opstrijken, dus minder duur is minder voor de boer. .. is mijn overtuiging (kan er naast zitten). Vandaar dat ik ook regelmatig local ga.

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

Hebben de thema's huismerk geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
41
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN