vpro.nl/buitenhof/kijk/…
Als je 20 minuten tijd hebt, kijk het laatste deel van Buitenhof terug. Het deel waar Pieter Omzigt wordt geinterviewd over het failliet van onze rechtstaat. Over de toeslagaffaire. Over dossiers die tot op heden nog weg gemoffeld worden, maar binnenkort door Omzigt boven tafel komen. Huurtoeslagaffaire noemt hij.
En als je het op je in laat werken kun je zijn werk en zijn constateringen zo 1 op 1 kopieren naar de landbouw/veehouderij. De verwevenheid tussen ministeries en het veehouderijbedrijfsleven, die niet als doel hebben ons belang maar hun eigen belang.
Als je tijd hebt, kijken!
Deel ook jouw kennis en inzicht
De melkveehouderij staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
Het is het “sinterklaasgedicht” van dhr. Nicola Notaro alwaar beleid op is gemaakt.
Beetje in Jip en Janneke taal uitgelegd onder reactie op boerderij.nl:
boerderij.nl/Home/Blogs/…
Raar maar waar….
De RvS heeft in deze ook verzaakt om de HRL en bijbehorende Arresten te lezen.
Taak:
Dit laatste is dus ver te zoeken.
Arcadis en Witteveen & Bos
Bovenstaande fout die in 2015 is gemaakt, namelijk alle in de meest geringe mate aanwezig natuur “beschermen” en daarna aanwijzen had door zowel Arcadis als Witteveen & Bos boven tafel kunnen komen.
Dat was echter niet het doel van deze rapporteurs, het doel was om het niet te vinden dan/wel te benoemen.
Het gaat hierbij om het z.g. Holahan Arrest, een Arrest dat Arcadis aanhaalt in hun rapport:
eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/…
Met name punten 32 t/m 40, Arcadis noemt dit in hun rapport onduidelijk, echter dit is het NIET;
Het Holahan Arrest is nogmaals een verduidelijking van eerdere Arresten, namelijk dat een passende beoordeling nodig is voor prioritaire habitattypen en soorten, de habitattypen en soorten die reden waren voor aanwijzing van betreffend gebied.
De zogenaamde “natuurlijke kenmerken” van een gebied volgens Art. 6 lid 3 van de HRL
Maar liefst 4 eerdere Arresten worden aangehaald in het Holahan Arrest !
Het antwoord van Arcadis op vragen was als volgt:
Ons rapport is door onafhankelijke juridische experts gereviewed. Ik verwijs u dan ook naar onze opdrachtgever LNV voor nader informatie en toelichting op de opdracht.
En dat van Witteveen & Bos:
Onze opdracht voor het Ministerie van LNV is reeds afgerond. Graag verwijs ik u door naar het Ministerie van LNV. Ik heb begrepen dat u inmiddels ook contact met het ministerie heeft over dit onderwerp.
Deze antwoorden zijn veelzeggend; We hebben een zwijgplicht en dit hebben we net als de rapporten op elkaar afgestemd.
Een mooi voorbeeld is een verwijzing (of beter de vooruitziende blik) in het rapport van Witteveen & Bos (d.d. 27 augustus) naar het rapport van Arcadis met als datum 25 september 2020.
De meeste kalenders noteren september NA augustus…….
Begrijpend lezen is voor de rapporteurs dus niet hun sterkste punt en de "juridische experts"
hebben waarschijnlijk ook een blackout gehad.
De HRL is nog ietsje vrijblijvend echter indien er zo veel Arresten over eenzelfde onderwerp bekend zijn is de vrijblijvendheid omgezet in een plicht en al helemaal als de eigendommen van burgers (ook boeren) in het geding zijn.
Ook is de monitoring van de natuur via het verplichte SDF systeem hiermee gesaboteerd; die kleine gevonden stukjes natuur van 0,0 of 0,02 hectare groot worden nu beoordeeld als “slecht of matig” terwijl ze in het geheel NIET in de beoordeling thuis horen.
De werkelijke "natuurlijke kenmerken" van vele gebieden zijn goed tot ZEER GOED waarmee de berekende schade in feite naar het land der fabeltjes verwezen kan worden omdat er geen causaal verband is.
Wordt vervolgt……
Actueel voorbeeldje;
De gevolgen van dergelijke waanzin zijn bijvoorbeeld in Groningen te vinden waar men een commissie instelt voor JAWEL 0,3 hectare Blauwgrasland H6410 in het gebiedje Lieftinghsbroek.
H6410: niet aanwezig bij de aanwijzing, geen enkele procedure tot aanwijzing (was er ook nooit doorgekomen uiteraard) maar nu maken ze er een POT(je) van;
provinciegroningen.nl/actueel/nieuwsartikel/…
Ach ja POEN zat daar in Grunn
Als dat eens waar kon zijn... De hele politiek nieuw/eerlijk leven in blazen
Dat geldt ook voor de nmv en lto
Wij boeren worden ook geconfronteerd met een kabinet Rutte die de halve boerenstand weg schoffelt ,eerst voor natuur,toen voor woning bouw. Alles om GL te plezieren voor ruil steun kabinet .
Iets klopt er niet meer in dit land.!
Dit soort lieden missen we in het landbouw dossier, onze landbouw woordvoerders missen de doorzettendheid, punctualiteit, ruggengraat en vooral ook doorzettingsvermogen.
Eigenlijk moet ik terug denken aan SGP-er Dijkgraaf, die dat ook wel min of meer had, die is een aantal jaren geleden uit de kamer gestapt, hij zou huwelijk problemen hebben, soms denk ik dat er vast meer speelde, in het licht van de uitspraken van Pieter vandaag.
Deze week ex-personeelschef heeft een democratisch land de vernieling in geholpen met zijn Rutte-doctrine!!
De manier waarop de kamer informatie onthouden wordt is niet alleen in het geval van toeslagen aan de orde
Ik wil speciaal 1 dossier benoemen wat een kopie van de toeslagenaffaire is: het fosfaatdebacle.
Rutte is gespecialiseerd in het vermorzelen van burgers door de rechterlijke macht in te fluisteren wat de uitkomsten moeten zijn bij rechtszaken.
Een mooi voorbeeld is de voorzienbaarheid welke in tweede instantie als vaststaand gegeven is uitgesproken. Ook op dat punt een kopie met de toeslagen. De rechterlijke macht werkt niet meer onafhankelijk.
"De afgelopen week hebben we een beter beeld gekregen van de bedrijven die hebben geknoeid met het I&R (identificatie- & registratiesysteem, red.) en het blijkt om een aanzienlijk aantal te gaan", laat minister Carola Schouten (Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit) donderdag aan de Tweede Kamer weten.
"Ik heb de NVWA en RVO.nl gevraagd alle mogelijke afwijkingen in het I&R te onderzoeken. Elke vorm van fraude is onacceptabel en moet hard worden aangepakt.''........... En nog even uit overheidspublicaties: De SGP zet ook vraagtekens bij de meerlingblokkades. In de beschikkingen wordt simpelweg gezegd dat die tweelingkalveren onjuist geregistreerd zijn, omdat het moederdier ontbreekt. Dat klopt niet. Het is de RVO zelf die deze moederdieren uit het systeem heeft gehaald om boeren te dwingen DNA-analyses te doen, omdat de fraudepraktijken het zeer aannemelijk zouden maken dat bij meerlingen een onjuist moederdier was geregistreerd. Van grootschalige meerlingfraude blijkt tot op heden niet echt sprake. Zo gaan we dus in een rechtsstaat niet om met ondernemers. Neemt de minister in ieder geval de kosten van de DNA-analyses voor haar rekening in die gevallen waarin er geen sprake bleek te zijn van foute registratie?
Tot slot. De minister dreigt met kortingen op toeslagrechten. Dat maakt ons niet blij. Ik vraag de minister bij problemen met de melding van doodgeboortes en bij miscommunicatie tussen managementsystemen geen korting toe te passen........
Heel zwaar geschut slecht onderzoek maar ze houden je geld zo in. Ik ben benieuwd of RVO ook een bepaald quotum heeft op het gebied van fraudebestrijding. De Toeslagrechtenfraude werd voor 75 mlj in mindering gebracht op de begroting bij financiën.... Wanneer ze ook zo'n quotum hebben bij RVO en dan ook nog de beoordeling overlaten aan een eigen juridische dienst...... is het zeer discutabel..... Ik heb ertegen gestreden maar je hebt gelijk en je verliest..... Ik ben benieuwd of ik ook als fraudeur te boek sta en meerder met mij.....Maar hun systeem werkt. Ik ga niet meer in beroep want al heb je gelijk.... je bent uitreindelijk de grote verliezer...... Zeker niet beter dan de ambtenaren en hun bazen bij de toeslagrechten affaire.... Nu ook blijkt dat de rechterlijke macht gewoon op de hand van de overheid is......
het is maar net waar de wind weg komt en wat voor jullie zelf het beste uitpakt
Dat leijten en omtzicht dit hebben kunnen doen is omdat de partij dit heeft toegestaan.
Zou niet zo moeten zijn 2e kamer zetels zijn altijd nog gebonden aan de persoon zodat die onafhankelijk hun werk kunnen doen.
De regering controleren en het beleid toetsen met als het goed is hun voelsprieten in de samenleving.
Voorbeeld de i&r-fraude...? Niet verder willen kijken dan hun neus lang is vanwege andere economische belangen....