Stunten met voedsel

Kijk net in AH folder, liter Chocomel of Fristi 50 ct. Minimale afname 2 ltr. Vanaf vandaag, wees er snel bij.

Nog ff wat van acties voor betere verdeling van de marge vinden?

Deel dit topic

Reacties

labella
En dan wordt er door appie nog aan verdiend want de aanbiedingen worden doorgaans grotendeels door de fabrikant betaald.
+3
diekman
📢 1988: "OP LANGERE TERMIJN ZULLEN DE GROOTWINKELBEDRIJVEN EEN MONOPOLIEPOSITIE GAAN BEKLEDEN"

📰 Bron: Reformatorisch Dagblad 29-08-1988

December 2020:
🥛Campina volle melk Planet Proof € 1,23
🥛Jumbo volle melk Planet Proof € 0,95
🥛Melkan (Superunie) volle melk PP € 1,10

☘ Dit is allemaal EXACT DEZELFDE PP melk, uit de fabrieken Z0039 EG en Z0035 EG in resp. Rotterdam en Maasdam van Coöperatie Royal Friesland Campina.

⁉️ De vraag is:
Waarom is dit toegestaan?
Waarom accepteren wij dit?
Waar is de NMA?
Wie wordt hier beter van?

Let wel: De melk staat al IN HET SCHAP. En wordt dus SOWIESO verkocht. Oók als het allemaal voor € 1,23 in een Campinapak zou zitten!

Waarom dan toch in een huismerkpak voor een lagere prijs? Melk geproduceerd onder een zeer streng keurmerk van Milieukeur, wordt nu aangeboden in een huismerkpak als alternatieve goedkopere keuze. Met een prijsverschil van maar liefst 28 cent !

De consument pakt logischerwijs gewoon dat goedkope pak met dezelfde melk.

# Is dit slimme marketing/verkoop van Royal Friesland Campina?
# Of marktmacht van twee van de drie grote inkopers in ons land?
# Of prijsvechten van de supermarkt om de laatste consument binnen te halen?
# Of een combinatie van bovenstaande?

Maar de hamvraag is: welke prijs betaalt de supermarkt nu voor de inkoop van deze On the way to Planet Proof melk.
De belofte was: 5 cent méér...
(2 cent voor de boer, 2 cent voor de coöperatie en 1 cent voor de logistiek)
... maar 5 cent meer op wat?

🚜 Hoe kun je van Nederlandse boeren als supermarkt bovenwettelijke duurzaamheid verwachten en het vervolgens 28 cent goedkoper dan het A-merk van de fabriek in het schap zetten?

De verhandeling mag dan een ingewikkeld belangen- en marketingspel zijn, waarbij het gaat om contracten met volumes tot een miljard liter melk per jaar, maar in het winkelschap wordt een totaal verkeerd signaal naar de consument afgegeven met een prijsprikkel die nu en op termijn zeker niet in het belang van de boer is!

Willeke Peek - de Boer
+1
diekman
@diekman Alles duurzaam maar niet willen betalen.
sorry
@diekman denk dat de uitvoeringskosten van het ah/aware concept heel stukkie goedkoper is als het plannetplof gedoe van frieslandcamping......misschien kunnen de jongens én meisjes van fc eens duidelijkheid over geven hoeveel dat is....

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

De melkveehouderij staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
5
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0