Albert Heijn verhoogt prijzen van A-merken vanwege 'marktontwikkelingen'

Hoe prijs je je eigen merk omhoog? Gewoon het " andere" merk duurder maken.

Citaat: Albert Heijn laat in een reactie weten "inderdaad een aantal prijzen verhoogd te hebben als gevolg van marktontwikkelingen", maar voegt daaraan toe dat supermarktgangers deze verhogingen niet per se zullen opmerken aan de kassa. De analyse kijkt immers niet naar de prijzen van het huismerk, Prijsfavorieten van AH of bonuskortingen.

Jammer dat de term :"marktontwikkelingen" niet uitgelicht is. Is dat bv. Eigen merk eerst? Of het AH-Aware concept principe, of de aandeelhouders tevreden stellen, wat?

nu.nl/economie/6056842/… (via @NUnl)

Deel dit topic

Reacties

Jaap40
Amerk omhoog? Dan kan huismerk toch ook omhoog. Inkoop omlaag, zie melkprijs is kassa. Plus melk bio divers bio etc melk is wit en wereldmarkt bepaald basis prijs.
paul1
Je hoeft toch niet perse naar ah ?
KOC1981
Kan niet hoog genoeg zijn. al pakt ah 80% van de stijging, als de leverancier (a-ware in dit geval) dan ook 20% van de stijging krijgt.

Is in ieder geval beter nieuws dan dat er een prijzenoorlog tussen de supers zou zijn. dan weet je zeker dat je als leverancier nog eens door de mangel gehaald wordt
Jaap40
@KOC1981 je wordt door de mangel gehaald door het prijs systeem van je afnemer. Indirect door appie.
weurding
@Jaap40 verkopende partij bepaalt jou melkprijs, niet de inkopende. Voet bij stuk houden
van Ittersum
@KOC1981 tis al een tendens dat ALLE supermarkten hun eigen huismerken verder willen uitbreiden om maar niet afhankelijk te worden van 1 merk en daardoor speculatiever bezig kunnen. De opvolgende conclusie is dat de leveringscontracten allemaal korte termijn contracten gaan worden. Drie keer raden wie daar de dupe van gaat worden, . Dus ik snap u redenatie niet, u gaat er gemakshalve er maar vanuit dat een deel ten goede aan de leveranciers toekomt, waarom dan en waarom zullen ze.
pietjepuk
Quote Reactie van @KOC1981:
Kan niet hoog genoeg zijn.

Dat betwijfel ik. A merken duurder en huismerken niet. Consument gaat dan op den duur toch voor huismerken waardoor A merken niet meer interessant zijn en uit het schap verdwijnen. Heeft de appie alleen nog maar huismerk dan hebben ze het helemaal voor het zeggen.
KOC1981
@pietjepuk dus oplossing is ons Campina merk zo te positioneren dat men het perse wil zoals Coca Cola of Pampers. Iemand een goed idee hiervoor? dat zou het gouden ei zijn.
milkman1
@KOC1981 ik denk dat via reclame bij de formule 1 heel veel mensen wereldwijd bereikt kunnen worden.
weurding
@milkman1 dit jaar niet🤣
Wolswinkel
Quote:
dus oplossing is ons Campina merk zo te positioneren dat men het perse wil zoals Coca Cola of Pampers. Iemand een goed idee hiervoor?

@KOC1981 nicotine toevoegen? Laat ze maar een paar dagen trillen als ze niet krijgen....

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

De melkveehouderij staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
12
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0