Voor kindervoedingfabrikant Ausnutria in coronatijd
Kindervoedingfabrikant Ausnutria Dairy Corporation Ltd. (Ausnutria) verwacht een winststijging van circa 53 procent naar 38,6 miljoen euro over de eerste drie maanden van 2020. De levering van flesvoedingsproducten blijft ondanks de crisis op koers, meldt het bedrijf.
„Door de samenwerking met onze Chinese collega’s, was al snel duidelijk welke enorme impact het coronavirus kan hebben”, zegt CEO Bart van der Meer. „Wij hebben in een vroeg stadium maatregelen genomen om medewerkers te beschermen en de continuïteit van onze processen te waarborgen. Tot dusver zijn we erin geslaagd om onze processen voort te zetten en de levering van onze producten op koers te houden.”
De verbetering van de financiële prestaties van Ausnutria is voornamelijk toe te schrijven aan de stijgende verkoop van haar eigen merken baby- en kindervoedingsproducten, op basis van koe- en geitenmelk. De verkoop van deze producten is in het eerste kwartaal van 2020 met circa 36 procent gestegen ten opzichte van het eerste kwartaal van 2019. Daarnaast leidden 'efficiëntieverbeteringen' en investeringen in duurzaamheid en kwaliteit in Nederland tot hogere resultaten, aldus het bedrijf.
Deel ook jouw kennis en inzicht
De melkveehouderij staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties