Illustratie van:

Renault Ares - Urenstand en welke problemen

Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar een renault ares 640rz ,636rz of 696rz. Aangezien het maar een hobby trekker is, en ik er dus niet te veel geld aan wil geven hebben ze allemaal een urenstand van rond de 10000 of meer.

Nu is mijn vraag of er zich bepaalde problemen gaan voordoen bij deze urenstand en hoe de motor, koppeling en versnellingsbak zich gaan gedragen. Kunnen deze trekkers nog even mee zonder al te grote kosten? Of welke problemen/kosten heb je zelf gehad, en rond welke urenstand was dit dan?

Deel dit topic

Reacties

Jorrick 1455XL
Met een Renault 610 RZ na 14000 uur geen grote mankementen meegemaakt.
Dit was er 1 met elektrische omkeer en een koppelknopje op de versnellingspook.
De andere 610 RZ met de mechanische omkeer is daarin tegen een ander verhaal hier veel kinderziekte achtige probleempjes, vooral elektrisch ( versmolten kabelboom in het dashbord ) de kabelbomen zelf zijn een ramp doordat alles de zelfde kleur heeft.
Maar over het algemeen super trekkers,
David-B
@Jorrick 1455XL en na 14000 uren nog altijd dezelfde koppeling ?
Jorrick 1455XL
@David-B Ja nu moet ik er wel bij zeggen dat er altijd een zuinige vaste chauffeur op heeft gezeten. Maar alles was nog orgineel je kon op het laatste wel merken dat de motor wat gaar aandeed..
@Jorrick 1455XL elke draad in de kabelboom heeft een nummer wat er op staat , daarmee kun je het terug vinden in de schema’s en aan elke kant van de stekkers om storingen te kunnen uit zoeken
Dat is bewust.
Met zo veel draden kan je niet meer met kleuren werken
+1
maikwolsink
@Ferdinanddijkstra heb je wat aan als ze smelten😅
+1
@maikwolsink de draad smelt nooit helemaal tot het eind.
Als dat wel zo is dan zal er verder ook wel niet meer van over zijn 😀
Een trekker met 10000 uur + gaat natuurlijk slijtage geven zoals de trillingsdemper en lamellen pakketten en remmen.
Als de koppakking al vervangen is hoef je daar geen zorgen meer om geven.
Verder beste trekkers als je er maar goed op past maar dat is met elke trekker zo.
Een ruige chauffeur krijgt elk merk snel kapot of versleten
David-B
@Ferdinanddijkstra zijn zulke zaken makkelijk zelf te vervangen, of moeten deze zaken opnieuw afgesteld worden en heb je er toch een zekere kennis voor nodig ?
@David-B hangt er van af hoeveel kennis je hebt.
Het is geen oldtimer hè
Dit is een moderne trekker waar je als hobbyist niet zo maar alles zelf aan kan doen zonder speciaal gereedschap en gegevens

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault Ares en hebben de trefwoorden motor , versnellingsbak en koppeling geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0