Illustratie van:

Case IH Puma 125 - Ervaringen en advies over Puma 125

Goedemiddag heren,

Ik kan een Case IH Puma 125 multicontroller uit 2009 kopen, maar heb verder geen ervaring met deze trekkers. De trekker heeft een full-powershift. Wel met de Maxxum MXU.

Zijn er bekende problemen bekend bij de Puma? Zijn er wel eens storingen? Zijn er aandachtspunten als ik de trekker ga bekijken? Uiteraard ga ik eerst met de trekker rijden natuurlijk.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten chefbv

Deel dit topic

Reacties

radium45
Ik ken de Puma 160 en ik vind dat daar teveel NH spul in verwerkt is. Bekent probleem zijn de remmen blijkbaar. En dan ben je niet met €1000.- klaar.
+1
Puma165
@radium45 zijn er aantoonbaar meer problemen bij normaal gebruik? Want elke rem slijt hard bij ongeremde zware aanhangers..
radium45
@Puma165 Het was een bekend probleem gaf Case IH aan.
sallander
@radium45 remmen is angst😀
guus hiddink
@radium45 gek dat de 210s van Nh dar niet heeft
chefbv
@guus hiddink De Puma 125 is te vergelijken met een T6070 als ik het goed heb.
@radium45 Wat ging er dan kapot aan de remmen? Of gewoon snel versleten?
radium45
@chefbv Was bij een Puma 160 dat ineens de rechterkant niet meer remde. en veel filterstoringen. bleken de voeringen compleet weg te zijn van de schijven. Trekker is niet van mij maar eigenaar vertelde dat ze hem gezegd hadden dat het een bekend iets was.
chefbv
@radium45 Aha okee. De 160 is er een met hoge motorkap toch? En nieuwe multicontroller waarschijnlijk.
Puma165
Is de 125 bij een dealer te koop of bij een handelaar? Is er iets over de onderhoudshistorie bekend?
chefbv
@Puma165 Een kennis wist nog iemand die zo'n trekker te koop heeft. Gaan volgende week kijken. Dus wilde graag weten waar ik op moet letten
GerbertXL
Prima trekkers hoor, zoals gezegd zijn de remmen niet best. Steekassen breken af als je veel met dubbellucht rijd. Versnellingsbak moet een beetje je smaak zijn, achteruit zeer beperkt. De full powershift versie is goed mee te leven, de versie waarbij je een knopje moet indrukken bij groepenwissel zou ik voor passen. Versie met 19e versnelling is een aanrader, nog liever een cvx, vooral als je wat vlotter in z'n achteruit wilt, maar die kost wel aardig pk's.
Verder probleemloze trekkers, kan me zo geen storingen herinneren. Prima te chippen ook.
SJB533
@GerbertXL
125 is geen CVX van toch?
chefbv
@SJB533 Volgens mij niet.
rubenv
Hebben hier een puma 155 (type 1 lage neus) is met 11000u een nieuwe powershift in gekomen en de demperplaat sneuvelt wel eens.
alleen al is de versnellings bak nog.koud merk je dat goed met optrekken er zit dan gewoon geen gang in totdat die warm is dan rijdt het prima.
achteruit is niet helemaal van je het in zn laagste gaat die nog vrij hard en in zn hoogste (12) juist te langzaam.
verder is de overgang van de 7 na 8 iets voelbaar en de 12 na 13 dan gaat die soort na een andere groep.
vooruit/achteruit kan wat abrupt gaan of juist traag maar dat is kwestie van calibreren
al met al een fijne wendbare trekker
staan wel wat foto's van op mijn profiel

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH Puma 125 en hebben de trefwoorden storing en ervaringen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN