Illustratie van:

New Holland TS 90 - Sterke en zwakke punten tweedehands

Hoi, op ons melkveebedrijf zijn we op zoek naar een gebruikte trekker met ca 90 pk. Nu heb ik een ts90 op het oog, maar ik heb geen ervaring met een ts90. Weet iemand wat de sterke en zwakke punten van dit model zijn?
Alvast bedankt!
Gr. Sander

Deel dit topic

Reacties

remcotrekker
Het zijn goede/ degelijke trekkers vind ik. makkelijk te bedienen ook 😛
Jahn
Hoeveel uur heeft hij gedraaid? versnellingsbak is een probleem van die dingen, erg gauw kapot!.
we hebben zelf al veel problemen met de ts 100 gehad, vooral de laatste tijd, maar hij heeft inmiddels ook al aardig wat uren
FiatGek
Wij hebben thuis een TS100, felle tractor, geen problemen mee gehad. Alleen aan het interieur hadden ze van mij meer aandacht aan kunnen besteden. De knopjes van de hi/lo zijn versleten en de plaat waar de schakelpoken doorheen komen is gescheurd.
Ondanks de kleine minpuntjes toch een hele goede tractor!

Succes!
+1
heidewoud
Het zwakke punt is dat hij tweede hands is 😉
Jarno1h
Licht er aan hoeveel uur die heeft. torsiedemper mot je ff op letten of die nog goed is en de aftakasrem. dat zijn meestal wel dingetjes die stuk willen gaan.
ramrod
Ik ken een TS90 die bepaald lui is. De turbo die een TS100 heeft, kan een 90 ook erg goed gebruiken
t6030power
Makkelijke trekker je rijdt er zo mee weg
tractorquintentje
@ramrod

Quote:
ramrod - 18 minuten geleden
Ik ken een TS90 die bepaald lui is. De turbo die een TS100 heeft, kan een 90 ook erg goed gebruiken

ik ken een TS90 die met gemak een 4 schaar trekt op zware grond 😄
tractorfan.nl/picture/475074/
dave 7810
@tractorquintentje

Die van ons staat altied te brullen voor 30 ton piepers! Daar trekt hij ok zo mee weg hoor! En hij staat ook af en toe wel eens voor een 18-tons kieper 😃
driver-roy
Machtige fijne trekkers, en je rijdt er zo mee weg:D niks geen geknooi
fordfanaat
Wij hebben een ts115 gehad, wel een 6cilinder maar een fijn en handig trekkertje! Was ook fijn om mee te rijden en nooit problemen meegehad.
Fendt_favorit
Bij mijn vorige baas hadden we er 2. Je moet er wel een hebben met elektrische omkeer (hendel onder stuur). Dit is veel makkelijker. Is pas vanaf bouwjaar 2000 gekomen.

Verder was hij zeer fel 😉.
+2
Michael G
Ik weet ook nog een zwakkepunt:......"Het is een New Holland!!!!" 😃
wouterdp
@ jahn.
in een ts ligt geen fiat versnellingsbak, dus is hij wel goed zelfs zeer goed.
verder is er op een ts eigelijk niets aan te merken is een van de betere types die nh ooit had.
Jahn
@wouterdp

nou we hebben problemen gehad met de syncro, hij wou niet meer voor en achteruit.
is weer gerepareerd, maar was een duur grapje
roelie91
@fordfanaat

De Ts115 is niet echt vergelijken met de ts110 100 en 90. Ze zijn wel van de zelfde serie maar de 115 is de enige met een 6 cilinder (waar door de wielbasis ook groter is geworden) Dit geeft een enorm verschil op de weg.

De ts110 waar ik wel eens gebruik van maak is een makkelijke eenvoudige en wendbare trekker. Alleen op de weg met een 16tons kipper rijd het minder lekker als een 6 cilinder. Heeft inmiddels al 11000 uur. En weinig dingen mee gehad. Wel moet je bij aanschaf letten op de aftakasrem. Na9000 uur En de versnellingsbak (dacht de syncromessen) 4000 en 10000 uur.
caseforelife
Wouter DP:
het is zeker geen fiat bak het een echte NH/ford bak
.deze trekkers hebben (te) vaak last van een versleten vooruit achteruit synchro die versleten is al zit of zat er een voorlader op is de kans nog groter

als de synchro goed is (dan schakelt de vooruit achteruit ook soepel bij ruig schakelen) dan zijn het goede trekkers en zeker het overwegen waard
guy
@caseforelife

NH/Ford bak? Zeg maar gewoon FORD 'bak'!

@Sanderke Je bent volgens mij beter af met een TL of TL-A, voor 200% de oude fiat 94 serie, die zijn stukken beter.
casejxu
@wouterdp

wij hebben casejxu met fiat achtige bak erin maar nog geen problemen mee gehad hoor
fendt-vario
Ik vind het kleine kut trekkers klaar heb liever zijn oudere broer de 7840
international-633
Hebben idd nog wel eens probleempjes met vooruit en achteruit:
stjoerder.nl/pageid=268/articleid=2347/…
Husqvarna
Ja, moet je elke dag of regelmatig over spoorwegovergang, dan zou ik hem niet kopen 😃
Maar uit bovenstaande berichten zou ik concluderen, dat er slechte en goeie zijn, je weet nooit waarom de vorige eigenaar 'm weg deed, hoeveel uur heeft dat ding die je wil kopen?
Maar 90 pk, wij hebben een Case 956, die heeft 10.000 uur en die is nog nooit uit elkaar geweest, valt alleen uit de versnelling, sinds 8000 uur, gaffel versleten, maarre dat went, en voor een mengwagen maakt dat niet uit.
rickjd
Bij me baas hebben ze een Turbo en een gewone ts 115. De zonder turbo heeft veel meer uur en met turbo minder maar motor van turbo is al aardig gesleten en de andere niet. Zelfde werk. Wel veel electrische problemen. Heel vaak draadje los. Persoonlijk zou ik voor een Fendt,JD of INter/case gaan. Niet kapot te krijgen
O N
Weer erg veel nuttge reacties hier in dit topic .
Vooral van onze ervaringsdeskundigen van 14-15 jaar zitten er waardevolle comments bij !

Hier in de buurt liep een ts 90 wel met een voorlader op.
De eigenaar was zeer goed te spreken over die trekker hij ploegde ermee ook en was zeker niet lui.

Alsje al bij een nh dealer bent mss even aan hem vragen of hij je paar puntne kan zeggen ? 😉
jan zonderland
Wij rijden met een TS 100 van 2001, 4000 uur nu en is nog nooit een sleutel op geweest. Paar keer probleem met omkeer maar in tegenstelling tot wat de dealer zei blijkt het een vochtprobleem te zijn. Even een kacheltje onder de cab laten blazen en hij doet het weer. Dealer wou em al gauw lostrekken want de synchronizer van de omkeer was volgens hem aan zijn eind. Trekker mocht wel wat taaier zijn bij lagere toeren, onder 1600. Powershift schakelt goed behalve van 2 naar 3 en van 5 naar 6, dan schakelt ie 2 clutchpacks, kan niet anders. Verder prima trekker waar iedereen mee weg rijdt. Helaas vaak zwaar ondergewaardeerd.
Enne, O N, ik ben ruim 50 dus ervaringsdeskundige (LOL)
Sanderke
De trekker is van 2000 en heeft bijna 8000 uur gelopen. Dank voor de tips!
Ik denk dat we hem maar een keer gaan proberen 😄
caseforelife
O N beetje jammer zon reactie als je bedenkt dat ik net zou oud ben als jou, en dat verhaal van de vooruit achteruit synchro weet ik omdat ik deze zelf wel eens vervang ik werk bij een trekker exporteur waar dit probleem erg vaak voor komt ( circa 20 / 30 trekkers per jaar. en je weet ook als dit al een zwak punt dan is de kans op problemen met een voorlader nog groter. en dta er een rijdt zonder problemen kan heel goed alleen als een trekker wordt weg gedaan is daar vaak een reden voor en dus zeker de moeite om even naar te kijken bij eventuele aanschaf
O N
@caseforelife

Het is zeker jammer dat je dit op jouw neemt.
Ik heb geen problemen met jonge personen net als ik die reageren maar het moet gegrond zijn !
Jouw reactie was goed en gaf een duidelijk feit en een onderbouwd argument ik had het echter over andere personen die de reacties posten à la "koop een john deere want die zijn beter" daar heb ik een probleem mee.

😉 ik hoop dat diot misverstyand de wereld uit is !
DESLAGERURRE
@O N

goed andwoordt 😉 helemaal mee eens !
nhts115
Het zijn hele mooie trekkers maar ze hebben ook wel wat min punten

ze schokkel van 6 naar 7 hoog
ze hebben niet super veel trekkracht (vind ik persoonlijk)
en als het koud is willen ze slecht starten en is het koppeling gebruik de eerste minuten heel KUT als hij koud is
maar de meeste hebben we veel snelheid (die van ons gaat 47KM/H hoe dat kan weet ik niet)

maar verder zijn het goede landbouw trekkers
interRick
Wij hebben in 1998 onze case 1056xl ingeruild voor een nieuwe ts110 en hebben daar erg veel spijt van gehad. trekkracht viel ons erg tegen (was ook een beetje te verwachten, jaar later kwam en een 8260 bij).

en verder veel technische problemen gehad, 2 keer nieuw dashboard in gekomen ivm storingen. klauwkoppeling van 4wd vervangen, en op het laatst deed de aftakas het niet meer als de trekker opgewarmt was. hebben er maar 3500 uur mee gedraaid, en rijden nu 5 jaar probleemloos met een fendt.

ps. de 8260 hebben we nog wel en bevalt prima.
JappieJo
Zijn ze nog steeds goed? 21 jaar oud en 11000 uur, is dat nog wat?
newholland6640
@JappieJo

Wat verwacht je er van? Bij de meesten komt de bak met 12 13 of 14000 uur.
Voor een trekker die je kunt missen en 100 uur per jaar maakt prima. Anders met grote boog omheen.
JappieJo
@newholland6640 vol aan de bak is de bedoeling. Dacht 11000 uur moet ie wel goed wezen
newholland6640
@JappieJo

Wij hebben met een ts vanaf 12000 uur veel problemen gehad. Daarvooe nooit.
6640 ingeruild met 11000 uur om die problemen voor te zijn.
+1
NH-Ford
@JappieJo Het jammere is dat je de geschiedenis niet weet van die 11.000 uur.
Tevens moet je verschil zien tussen degene met mechanische omkeer en de elektro hydraulische omkeer.
Degene die bij ons reeds 11.000 uur vanaf nieuw gedraaid hebt durf ik gerust tot 20.000 uur te houden... Van ons hebben allebei omkeer onder stuur, bevallen goed.
JappieJo
@NH-Ford omkeer onder stuur.
In 2001 hebben we een nwe TS 90 gehad, vond het toen wel een fijne trekker en mooi wendbaar. In 2004 is na splitsing vh bedrijf deze trekker bij de andere vennoot gebleven, is toen na ca 5000 uur en 2 motor revisies later in geruild.
Bedoeling is om er balen mee te rijden en wat schud hark kuilsnijden en zulke dingen, evt voerbak laden, maar dat doe ik nu met shoveltje
+1
NH-Ford
@JappieJo Is dan ook eentje met voorlader?
Dan zijn je synchromesh van voor/achteruit wel slijtagegevoelig.
Motor ben ik zelf niet zo bang voor, oke, een waterpomp of koppakking zou kunnen, maar moet je nooit raar van op kijken bij een trekker met die uren.
+1
mfrijder
Familie van mij heeft ooit 2 TS90 trekkers gehad.
De eerste was een overjarige '98/'99 SLE model in de bruine kleur en met de kleine spiegels en mechanische V/A en superkruip.
Deze trekker is maar een half jaar op dat bedrijf geweest door wel 3x achter elkaar de versnellingsbak kapot te hebben gehad waarvan een keer de superkruip.
Deze was daarna ingeruild op een nieuwe TS90 SLE in de nieuwe donkere blauwe kleur met grijs chassis en brede grote spiegels en electro/hydraulische V-A.
Deze trekker kon de dealer al op de dag van afleveren weer ophalen door een fikse olie lekkage aan het hydraulisch systeem.
Van deze lekkages heeft de trekker daarna nog wel meerdere keren gehad maar gelukkig niet meer zo vaak als eerst.
Na het verstrijken van de garantieperiode is de motor voorzien van een turbo omdat er nog geen worst van een broodje getrokken kon worden, daarna gelukkig wel en de motor heeft daar nooit geen problemen mee gehad.
Na 4 jaar de torsiedemper om zeep en een paar maanden later de hydrauliekpomp en een buitenwerkend ventiel vervangen omdat er geen slang meer in gedrukt kon worden en veel lekkage.
Net voor hij 4500 uur had kwam er een scheur in het cabineframe, liep de aircocompressor stuk en ging de dynamo stuk, dit was de druppel en toen mocht TS 2 ook door naar een ander, hier is toen een MF 6265 voor terug gekomen en is daar nog altijd aan het werk zonder noemenswaardige problemen.
+1
jammermaarhelaas
@mfrijder

Hopelijk gaan anderen, ook in topics over andere merken, hun ervaringen zo eerlijk rapporteren.
+1
NH-Ford
@jammermaarhelaas Eerlijke verhalen daar houden we van.
Zoals ik al zei, je weet de geschiedenis niet. En met elke trekker/merk heeft altijd meerdere mensen negatieve ervaringen terwijl anderen positieve heeft.
Al deze dingen moeten we in zo'n topic als dit noemen, kan de vrager eerlijk zijn conclusies trekken.
+1
NH-Ford
@mfrijder dan wordt je er wel zat van ja...
Gelukkig hebben wij positievere ervaringen, anders was ie er niet meer 😉
+1
rommert14
@mfrijder daar wordt je wel merkvast van dan als het 'nieuwe' merk het wel goed doet, zo zijn wij hier een beetje mf gek geworden 😅
Welgerap52
@rommert14 en wij MF af.
rommert14
@Welgerap52 wij hebben er ook 1 tussen waar niet tegen de sleutelen valt hoor, maar de rest gewoon prima
+1
newholland6640
@mfrijder

Poeh dat is niet best. Wat een gedoe ja. Snap wel dat je er dan klaar mee bent.
mfrijder
@newholland6640 Idd, maar zo hebben wij zelf ook een MF 6180 gehad waar je echt op leeg liep.
de MF 6290 daar in tegen heeft meer als 14000 uren gedraaid zonder noemenswaardige problemen.
NH-Ford
@mfrijder Zat er nog verschil in of de 80 en 90 wel of niet nieuw door jullie aangeschaft waren?
mfrijder
@NH-Ford Beide trekkers zijn nieuw aangekocht bij de dealer.
Staat wel een foutje in trouwens, moet een 6180 zijn...
NH-Ford
@mfrijder ah, die 1 en 2 maakt wel een verschil 🙈
DANOONTJE POWERR
In mijn ogen moet je bij trekkers van voor 2000 de elektronischen lekker laten staan.
En sowieso rekening mee houden dat er grote reparaties aan kunnen komen als je er wel één wilt kopen.
@DANOONTJE POWERR
Dat hoeft niet perse, hier een JD van 1999, nooit gedoe gehad met electronica, maar de rest van de tractor is kut.
Lekkages, brandstofpompjes, hydrauliek slangen, nieuw oliepomp, waterpompen 3 x
versnellingsbak kraakt, etc, etc.
DANOONTJE POWERR
@Ford revisiemotor inderdaad, het hoeft niet persé maar de kans is vaak een stuk groter.
+1
Jan mf6465
@DANOONTJE POWERR
Elektronica en oud gaan inderdaad niet goed samen volgens mij. Oxidatie of ergens een baan onderbroken op printplaat en je staat weer te kijken. Electronica verslijt ook en een tractor is nu niet de ideale plaats om ingebouwd in te zitten.
+3
spotmelker
@DANOONTJE POWERR vaak is het elektronische aandeel op trekkers van 22+ jaar nog beperkt. Mijn JD 6100 van '95 recent het hele brandstof systeem inclusief tank laten schoonmaken/stomen vanwege bacterietroep. Dat het opvoerpompje daarin vastloopt en verbrand kun je geen JD- kwaal noemen. Verder hebben nieuwere trekkers veel gauwer motorstoring vanwege die milieu eisen. Hoofdzakelijk omdat ze onvoldoende op bedrijfstemperatuur komen. Daarom blijf ik hier met 'oudjes' rijden omdat ik geen ellende wil beleven bij voeren en andere kortdurende klussen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TS 90 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
55
DEELNEMERS
39
WEERGAVES
128