Consument koopt steeds vaker rechtstreeks bij grote merken: partner of duivel voor retail?

Een stijgend aantal retailmerken verkoopt producten tegenwoordig rechtstreeks aan de consument, zonder tussenkomst van andere (web)winkels. Dat signaleert driekwart van de multibrandwinkels in Nederland. Ruim de helft van de multibrandwinkels beschouwt deze ontwikkeling als een bedreiging, zo stelt ABN Amro in zijn vanochtend gepubliceerde onderzoek ‘Direct-to-consumer: partner of duivel voor de retail?’
 Consument koopt steeds vaker rechtstreeks bij grote merken: partner of duivel voor retail? (floranews.com)

Een stijgend aantal retailmerken verkoopt producten tegenwoordig rechtstreeks aan de consument, zonder tussenkomst van andere (web)winkels. Dat signaleert driekwart van de multibrandwinkels in Nederland. Ruim de helft van de multibrandwinkels beschouwt deze ontwikkeling als een bedreiging, zo stelt ABN Amro in zijn vanochtend gepubliceerde onderzoek ‘Direct-to-consumer: partner of duivel voor de retail?’

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden abn amro en consument geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!