Verandering in de wensen van de consument, wat zijn de gevolgen?

Hallo,

Mijn naam is Roy en ik ben bezig met mijn afstudeerverhaal over de veranderingen in de zuivelsector. Zijn de wensen van de consument veranderd? Wat voor veranderende eisen worden er aan jou als melkveehouder gesteld? Wie kan mij hier meer over vertellen en staat eventueel open voor een interview?

Groet,

Roy Prent

Deel dit topic

Reacties

+5
weurding
Paar procent schreeuwerds proberen hun wil door te drammen. Meerderheid die je niet hoordt vindt het prima zo
grös
Ja, je hebt de markt, dat is wat men koopt in de supermarkt, dan is er de politiek en de rest zijn actiegroepen, minderheden die veel kabaal maken.
De eerlijkste van de drie is de markt, die loopt de winkel in koopt gewoon wat hij wil eten.
+4
Koeien boertje
Er is één ding wat nooit verandert, dat is dat de goedkoopste producten het beste lopen.
cowboys
@Koeien boertje en die je gratis weggeeft
mlkvhoudr
Je bent welkom roy voor een intervieuw.
Mijn idee is simpel we moeten uit t defensief en vol gas vooruit, mijn enigste en wel zwaarwegende bezwaar is dat ik voor meer werk meer geld wil verdienen
pa
@mlkvhoudr ga je niet redden met meer gas geven
mlkvhoudr
@pa je moet je ergens aan vast houden denk ik altijd maar.....
+2
dewittemotor
Het eetpatroon schuift heel snel op naar : gemaksvoeding, HORECA, kant-en klaar, eten laten thuisbezorgen (thuisbezorgd.nl). Dus de consument gaat steeds minder vaak zelf iets bereiden, maar dit wordt door anderen gedaan. En voor die anderen is kostprijs een heel belangrijk begrip, dus alles moet goedkoop zijn.
+1
pa
Zijn de wensen van de consument veranderd? Wat voor veranderende eisen worden er aan jou als melkveehouder gesteld?

De consument heeft nauwelijks eisen. De Retail creëert een vaag en een stukje markt. Daardoor alleen al 20 verschillende melken. Werkt kostenverhogend voor de hele keten
De consument koopt niet meer daardoor.
+3
Piet1960
@pa Mee eens, al die eisen die er nu zijn aan zuivel, vlees enz. heeft de consument echt niet allemaal verzonnen. Toch wordt er altijd maar gezegd, de consument wil het.
Melktank
Consument moet eerst een een beetje meer leren betalen voor zn producten..
Willen ze dat niet dan moeten ze gewoon hun BEK dicht houden.
Meer van dit meer van dat en minder in onze portomonee
+1
buorman
+1
Koeien boertje
@Melktank dat meer betalen doen ze ook wel, alleen wij houden er niks aan over.
Weidezicht
@Melktank vind ook dat alles doorslaat en zonder overtuigende motieven doorgedrukt wordt, maar uw markt/klant benadering is ook niet helemaal van deze tijd. Marketing heeft als doel de mensen overtuigen meer te betalen voor je produkt. Het liefst meer dan de daadwerkelijke meerkosten. En dat lukt best goed, alleen vangen wij dat als producent niet. Boodschappen doen kost best wel geld, zeker als je je eigen opbrengsprijzen weet. Er blijft teveel geld aan de strijkstok hangen.
+2
grös
@Weidezicht
Er word meer geld verdient aan samengestelde voeding (snacks, frisdrank) dan aan eenvoudige producten (boter, kaas, groente).
Knutselvoedsel is net als krachtvoer, druk er maar vanalles in een boel vage ingrediënten e-nummers, een mooie verpakking en een lekkere (kunstmatige) smaak, voedsel in mekaar knutselen is gemeengoed bij de voedingsindustrie, pak gewoon de goedkoopste grondstoffen, net als bij de brok die je koopt, je weet alleen hoeveel vet koolhydraten caloriën erin zit maar dat zegt niks over de werking. Zet er ook nog op "Met vitamine D" en het klinkt nog gezond ook, ook al zit er 10% suiker (glucose fructosestroop, maltose, dextrose, maltitol, sucralose, guavesiroop etc) in.
JappieJo
Consument wil volgens mij het liefst besodemietert worden. Meestal geen idee wat die nou werkelijk koopt. Veel voor weinig past de meesten het beste.
+1
buorman
@JappieJo
Goh, het zijn dus eigenlijk net boeren 😃

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

De melkveehouderij staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
17
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0