Vanmorgen werd ik wakker met een afbeelding in mijn mail. John Spithoven is aan het rekenen geweest. Het CBS tovert er zo 20% n excretie bij bovenop.
ER IS HELEMAAL GEEN OVERSCHRIJDING VAN HET STIKSTOFPLAFOND!!!
Wat worden we belazerd door alles en iedereen.
Deel ook jouw kennis en inzicht
De melkveehouderij staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
Dit document is mijn bron
Berekening op basis forfaitaire N productie tabel 4 en 6
Melkproductie 8853 met ureum 22(RFC 2018 gemiddeld)
LNV en sectorpartijen geven aan er boven volgens hun berekeningen. Reden ruwvoer 8 % meer N in 2018. Maar je kunt ook lezen mengvoer 8 % minder N Daarnaast is er extreem minder voer gewonnen.
VERSCHIL TUSSEN FORFAITAIR EN HUN 'WERKELIJKE' BEREKENING KAN NOOIT GEEN 20 % ZIJN.
Niveau van bestuurders op gebied van mest is ver beneden peil!
Dat is een hele grote schande voor Wil Meulenbroeks en zijn bandieten dat zij zoiets door willen voeren.
Compleet niet belangerbehartiger waardig.
Als we op feiten uit de pas lopen, dan hoort er tegen opgetreden te worden.
Maar niet achter je leden gaan staan omdat dat de de periferie en overheid dat past is echt 2 straten te ver.
En diegene die het harst kakelt geloofd men het meest.
Dit is dus echt fout je mag hiervan verwachten dat ze kritisch zijn en niet corrupt.
Als je SMART doelen stelt dan kan iedereen het juist en correct interpreteren en dat gebeurd gewoon niet.
S - Specifiek.
M - Meetbaar.
A - Acceptabel.
R - Realistisch.
T - Tijdgebonden.
Ook hebben ze overal begrip voor. Een belangenbehartiger heeft maar een doel en dat is dat van de leden. Daar moet je voor door het vuur gaan. Maar het is een groot overlegmodel geworden met diverse instanties, waarbij wij de zwakste spelers in dienst hebben onder aanvoering van een Rooie. Dat dat überhaupt mogelijk is zegt al genoeg.
In een later stadium heeft uw Kamer met de motie De Groot c.s. (Kamerstuk 35 000 XIV, nr. 59) tevens verzocht om in het kader van dit traject te onderzoeken hoe een norm gesteld kan worden voor kringloopefficiëntie op bedrijfsniveau. In het advies van de CDM ligt de focus op de bedrijfsspecifieke verantwoording van de fosfaatproductie en wordt daarnaast kort ingegaan op de mogelijkheden om kringloopefficiëntie op bedrijfsniveau te meten. In het advies stelt de CDM vast dat bij bedrijfsspecifieke verantwoording van fosfaatexcreties bedrijven met weinig land (hoge melkproductie per hectare) en geen weidegang, de meeste vrijheidsgraden hebben om de fosforgehaltes in het rantsoen te verlagen en de fosfaat-efficiëntie van de melkproductie te verhogen. Grondgebonden melkveehouderijbedrijven die weidegang toepassen hebben juist weinig mogelijkheden om de fosforgehaltes in het rantsoen te verlagen en de fosfaatefficiëntie van de melkproductie te verhogen. Grondgebonden bedrijven zouden mogelijk worden benadeeld indien zij bedrijfsspecifieke verantwoording van de excreties moeten toepassen. Dit zou een onwenselijk effect zijn.