Campina/Natuurmonumenten

Een collega heeft gevraagd of ik dit topic kon aanmaken.

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

christo2.0
Boer Niels is ook weer opgestaan. Mooie dag vandaag. Bevrijdingsdag. Gaan we vieren met z'n allen. Christo 2.0 is geboren en Boer Niels is ook weer present om zijn boodschap uit te dragen. Goed dat beiden zich niet laten kennen en gewoon weer verder gaan.
Dirk van Zetten
@christo2.0 bestrijdingsmiddelen heten al jaren gewasbeschermingsmiddelen.
+1
Weidezicht
Blijkbaar hebben de "gewone" veehouders geen koeborstel, hwbben de koeien geen ligplek en gebruiken die veel bestrijdingsmiddelen. Ps. Wat gaat christo 2.0 anders doen dan versie 1?
christo2.0
christo2.0
@christo2.0 3.0 wordt aan gewerkt. Die is echt pittig, moet je niet willen.
+1
hans1980
@christo2.0 ben benieuwd 😂😂😂
+1
hans1980
@christo2.0 ik weet het je bent weer lid van de LTO geworden? Je zeikmannetje is weg...
christo2.0
@hans1980 Goed opgelet. Nee, ben nog geen lid geworden.
Erik!1879
@christo2.0 je gaat toch verder als 2.1 daarna 2.2. En pas als echt niemand meer wil luisteren naar 3.0!
+2
pietjepuk
@Erik!1879 Hoe zit het met jou telling dan. Je gaat terug uit. 😉
Erik!1879
@pietjepuk binnenkort wordt ik wel weer 39,of als het na woensdag is 40. Ligt aan co.
CorP
@Erik!1879 moeten we je nu dan feliciteren?
christo2.0
@CorP Zullen we even taartje gaan eten? Van harte gefeliciteerd vervelende eigenwijze prikker.
Erik!1879
@christo2.0 je bent welkom.
christo2.0
@Erik!1879 Gaan we doen. Maar fff andere keer. VAnavond ajax naar de finale schreeuwen.
+1
Erik!1879
@christo2.0 jij wel. Je bent een echte voetbal supporter 🤣🤣🤣
+1
Erik!1879
@CorP hoeft niet 😉maar id ben vandaag 40 geworden.
+1
putjesschepper
@Erik!1879 gefeliciteerd
+1
de hoef
@Erik!1879 140 zo te zien
+1
christo2.0
@Erik!1879 The day after Tommorow. Dan komt 3.0.
+1
Frans1
Quote Reactie van @christo2.0:
The day after Tommorow. Dan komt 3.0.

Komt dan de echte vechtmachine
de hoef
@Frans1 veel geschreeuw,en geen wol
+1
Frans1
Quote Reactie van @Erik!1879:
En pas als echt niemand meer wil luisteren

Lees nu eens wat je schrijft, dit is toch precies wat je andere kleine splintergroeperingen verwijt?
hookwood
@Frans1
+1
Erik!1879
@hookwood Is een mooie strip. Hoe was het weer. Melkfabrieken zouden kunnen kijken naar melkveehouders die bij die 5% horen die 85% van de aandacht vragen of ze daar nog wel de melk ophalen. Zoiets had ik gelezen dacht ik. Kan mij natuurlijk vergissen. Of dat ik het verkeerd implementeer.
hookwood
@Erik!1879 Ik heb geen idee wat je bedoelt.
Erik!1879
@hookwood zie pb
Brutus64
Boer Niels gebruikt dus minder bestrijdings middelen, maar hij gebruiks ze nog wel en hoe wordt dat gecontroleerd ?
+5
van Ittersum
@Brutus64 niet relevant. Mijn vrouw vloog een paar dagen ook duurzaam. Ze nam een stukje brood van huis mee ipv een los bolletje verpakt in plastic te kopen op Schiphol. Dus nu kan ze meer vliegen per jaar want ze vliegt duurzaam.

Zo werkt dat in deze moderne denkwijze van de gemiddelde burger, snap je?
putjesschepper
@van Ittersum als je erop zet voor iedere koe een ligbed ben je 90 % van je boeren in je coöperatie aan het bashen.niet over nagedacht en overigens ik hunker niet naar mn ex van ittersum 😉
de hoef
Quote Reactie van @van Ittersum:
Mijn vrouw vloog een paar dagen ook duurzaam.

ik zie ze al jaren vliegen,dat is pas duurzaam
Jannus
Quote Reactie van @Brutus64:
minder bestrijdings middelen, maar hij gebruiks ze nog wel

Dat is het probleem ook een beetje,het is allemaal symtoom bestrijding maar het echte probleem zit hem bij de boer zelf die blijkbaar zover van de natuur is aftekomen staan dat hij met het vriendelijke verzoek van natuurmonumenten zijn ego een beetje probeert op te poetsen,

maw wie houd wie nu voor de gek
+6
de Haas
@Jannus Ik heb niet de indruk dat er veel Nederlandse boeren zijn die te kampen hebben met een groot schuldgevoel naar de natuur. Dat wordt zo gecreëerd door lui die er aan willen verdienen.
+2
Jannus
Quote Reactie van @de Haas:
Dat wordt zo gecreëerd door lui die er aan willen verdienen.

De gemiddelde bewuste veehouder kijkt echt wel verder dan zijn of haar eigen bedrijf en probeert ook wel mee te gaan in de discussie die er gevoerd wordt over de toekomst van onze sectoren en de verstandigsten onze ons weten ook wel dat zodra er maatpakken over de vloer komen dat je op je hoede moet zijn want ze zitten er ten eerste voor zichzelf en daarna er voor jou.

Heb in het verleden eens een flinke investering niet door laten gaan terwijl ik aan de tafel zat om een handtekening te zetten,alles was voor elkaar,die ingeving was 1 van de betere beslissingen
+1
Kringloper
Wen d’r maar aan, er komt nog meer!
+4
weurding
Een collega heeft me gevraagd.....🤣 bent al een echte Duitser.... stelle diesen anzeige ein für einen Kollegen der kein Internet hat... en maar hopen dat finanzambt er in trapt😂
+4
de Haas
Na het foute filmpje van boer Niels beloofde men beter te checken en een realistischer beeld zou schetsen en nog wat bla bla. Dit was dus een farce.
Wat voor mensen kopen dit denk ik dan. Als je wat wilt koop je bio, dan sta je ergens voor. Al dat andere is toch papieren bullshit.
Misschien ook de reclame code commissie maar eens inlichten
casev
@de Haas idd. Maar ik denk dat de biologische sector zich op dit moment wel mag afvragen wat ze fout gedaan hebben, en of ze überhaupt nog bestaansre ht hebben, nu al deze nieuwe keurmerken hun links en rechts inhalen...
de Haas
@casev De biologische sector doet toch niet veel verkeerd? Ze huren regelmatig grasland wat de voorgaande jaren gangbaar is gebruikt maar dat is het. Al de andere melkstromen is alleen maar een nietszeggende cijferbrij wat echt niet lang stand kan houden.
+1
van Ittersum
@de Haas het komt en het gaat, net zoals vla met chocola of andere troep erin. Allemaal trends, maar trends levert gewoon meer op dan standaard. We moeten leren denken in geest van de eindgebruiker. En die kun je ook nog beïnvloeden . Ik geloof stellig als we nog boerden qua producten als 30 jaar geleden we zeker op onze gat hadden gelegen.

En zo is het met alles zo, wen er maar aan, vandaag duurt maar 1 dag, morgen kan alles weer anders zijn. Als je daar ook wat rekening mee houdt, bv. Financieel niet tot de lippen in de schuld of gestresst rond loopt in je arbeid je redelijkerwijs mee kan gaan in alles. En het gekke of mooie is, de meeste veranderingen komen bij je eigen collega's weg, die steeds nog verder willen gaan. Kijk maar eens, waar komt bv KLW uiteindelijk vandaan, enz enz.
+1
robotmelker
@van Ittersum je hebt tot bepaalde hoogte gelijk.. je vergeet echter dat iedere ontwikkeling kosten met zich meebrengen. En zoals wij en velen andere het nu ervaren is het dat ons product niet of nauwelijks gewaardeerd wordt en we gewoon hekkensluiter zijn. De basisprijs van gewone boerderijzuivel zou al 5 tot 10 cent hoger moeten liggen. Daarboven op zouden alle extra eisen die consument of verkoper kan verzinnen berekend moeten worden.

Een goed bouwwerk begint bij een goede fundering. Laat eerst die boerderijzuivel een goede fundering zijn voordat je er iets bij bedenkt wat de bonus moet worden...
christo2.0
@robotmelker En de regelgeving die nu in de maak is legt de helft van de sector op het hakblok. Gewoon omdat ze het kunnen.
+1
Jack Rijlaarsdam
Quote Reactie van @christo2.0:
helft van de sector op het hakblok

Soep wordt nooit zo heet gegeten als dat 'ie wordt opgediend. Vorig jaar bijvoorbeeld veel rumoer over de prijsvorming van de fosfaatrechten, nu zijn ze nauwelijks te slijten en eind van het jaar kun je voor €100 inslaan. Het komt altijd anders dan je denkt.
christo2.0
pieta
Quote Reactie van @van Ittersum:
Ik geloof stellig als we nog boerden qua producten als 30 jaar geleden we zeker op onze gat hadden gelegen.

Met al die innovatie is de melkprijs nog steeds gelijk. Had je hem hoger willen hebben hadden we mondiaal beter kunnen kiezen voor een evengrote melkproductie als 30 jaar geleden. Krapte helpt. Ik heb het niet opgezocht maar ik denk het zo maar. 😁
+1
Erik!1879
@weurding Ik reageer hier minder. Iedereen kent mijn mening. Ik reageer wel op veeteeltforum. Daar heb je voor iedereen wel vrijheid van meningsuiting. Hier wordt iedereen die niet automatisch eens is met de bestuurlijke elite de mond gesnoerd, als nest vervuiler uitgemaakt, of zelfs bedreigd. (Btw ik reageer wel anoniem met andere account want dat mag dan weer wel)
+2
weurding
@Erik!1879 van mij mag iedereen hier zijn mening uiten. Heb er niks meer of minder om
+3
hans1980
Prima, maar op die zonneparken ben ik als ras echte boer giga tegen op deze ha's had ook mais/gras/aardappelen etc. kunnen groeien met ook ja CO2 opslag deze zonnepanelen verminderen misschien CO2 maar de opslag in de bodem + de oogst van producten is ook weg.
Er is nog genoeg plek voor panelen op daken!
dijkstra uit w
@dijkstra uit w
Natuurmonumenten en LandschappenNL verzoeken met klem om op zeer korte termijn reservepakketten met overwegend extra bronmaatregelen te formuleren en gebruiksklaar te hebben, die ingezet kunnen worden bij achterblijvende resultaten van de nu beoogde maatregelen. Wij verzoeken u te bevorderen dat de beheerders bij het opstellen van deze pakketten vanaf het begin nauw worden betrokken. Daarnaast zullen wij als beheerder nagenoeg geen extra herstelmaatregelen meer (kunnen) nemen
hans1980
@CorP leuke kwiz wist niet dat slechts 5% van de koeien weidegang kregen dus vraag 1 al fout...he..
+1
m uut m
@hans1980
Dat is ook een wereld van verschil natuurlijk 8,5% of 5%
Leo,s vriend
@hans1980 Lezen: staat dat koeien 5% van hun tijd buiten zijn......... staat nergens dat 5% maar weidegang krijgt.
sorry
Quote Reactie van @CorP:
natuurenmilieu.nl/blog/…

"peulvruchten zoals mais.....de jongens én meisjes van frieslandcampina moeten nodig worden bijgeschoold ....
hookwood
@sorry Wat heeft dit met FrieslandCampina te maken?
sorry
@hookwood ach ...maakt t uit...allemaal één pot nat ......
hookwood
@sorry lekker makkelijk.....

Je kunt ook gewoon toegeven dat je uitspraak nergens op sloeg.
sorry
.....don;t worry...maak me niet druk dat die dame vd postcodeloterij zich bezig gaat houwen met vage werkzaamheden...
+1
labella
@sorry Wel wakker blijven jongens. Ze is nog maar net binnen of rfc maakt al bekend dat ze strengere klimaateisen wil....
christo2.0
@labellaWaar vind je dat?
labella
@christo2.0 Boerderij meldt dat Schumacher samen met 49 andere bedrijven waaronder oa unilever een brief hebben verstuurd naar aanleiding van de europese top die morgen begint. Daarin pleit hij voor strengere klimaateisen en om in 2050 klimaatneutraal te zijn.
+3
christo2.0
@labella Zieker dan ziek. Natuurmonumenten is aardig de lakens aan het uitdelen. Hebben ze de rfc vlag al vervangen op het hoofdkantoor?
putjesschepper
@christo2.0 wat had je anders verwacht van die vrouw😣
+5
sorry

(klik om te vergroten)

Jaja..loopt goed dat planet plof....
cs-agrar
@sorry hoorde een "fairtrade" reclame op de radio van Aldi, als je dat kocht steunde je de plaatselijke boeren in 3e wereldlanden. Nou mooi natuurlijk, kilo bananen(?) voor maar 1€ was de opvolgende reclame, ook van Aldi. Wel typisch, dat een Aldi zich daar mee bezighoudt, en op hetzelfde moment en euboeren het liefst stront laat vreten om maar zo goedkoop mogelijk in te kopen..
hookwood
@sorry moeilijk he toegeven dat je fout zat....



Eurootje is een actie die Plus hanteert. Meer dan 100 aanbiedingen van 1 euro. En daar zit dan ook Campina in.

Is de keuze van de retailer hoe en welke producten in zo'n actie zitten.

De melkaanvoer is nou niet zo hoog dat FrieslandCampina extra acties moet doen om extra volume weg te zetten.
sorry
@hookwood zo zie je maar weer...het kan ook zonder plakplaatjes....
sorry
Quote Reactie van @hookwood:
De melkaanvoer is nou niet zo hoog dat FrieslandCampina extra acties moet doen om extra volume weg te zetten.

....nou...ze zijn nog wel een beetje dun op de mest....
+1
van Ittersum
@hookwood Campina, LTO en/of Rabobank betekent bij een aantal prikkers gewoon : fout! En als ze niet fout zijn maken we ze wel fout ongeacht of ze er wel iets mee te maken hebben of niet.

Dus spaar je energie in dat zou ik zeggen maar dat is aan u
Achso
@van Ittersum in verscheidene landen mag dit soort reclame acties niet eens. Dat de genoemde firma‘s behoorlijk in het vizier staan hier, komt omdat dezen de mond aardig vol hebben en vervolgens niets waar maken. Maar volgens sommigen is pappen en nathouden het devies. In de tussentijd word je wel compleet van de kaart geveegd.
sorry
Quote Reactie van @van Ittersum:
en/of Rabobank

nou nou....de rabo geeft 6% op de obli's dat is heel wat anders dan een lullige 3% op dingen .........waar je terzijner tijd niet meer van af kunt.....
de hoef
@hookwood de onderste regel is wel goed nieuws
+2
producent
@hookwood

nu.nl/economie/5347820/…

5 juli 2018 10:17
Laatste update: 05 juli 2018 12:03
Wie wil dat zijn product meegaat in de reclame bij Albert Heijn (AH), betaalt minimaal 14.250 euro, maar volgens de supermarktketen staat hier "een flinke omzetstijging" tegenover.
De bonusacties zijn op meerdere manieren een verdienmodel voor de supermarktketen, meldt nieuwswebsite RTL Z. AH bevestigt het bericht aan NU.nl.
De supermarktketen verdient niet alleen geld aan de boodschappen die consumenten kopen, maar ook aan leveranciers die hun product laten meedraaien in de wekelijkse reclame-uitingen.

De tarieven voor de bonusacties staan op de Samenwerkingstarievenlijst 2018 van Albert Heijn, die in handen van RTL Z is. Daaruit blijkt dat een schapactie 21.100 euro kost, een plek in de bonusfolder 223.000 euro en voor een speciale plek in het bonusschap aan de kop van een rij betaalt de leverancier 50.000 euro...…...
sorry
Quote Reactie van @hookwood:
Eurootje is een actie die Plus hanteert. Meer dan 100 aanbiedingen van 1 euro. En daar zit dan ook Campina in.Is de keuze van de retailer hoe en welke producten in zo'n actie zitten.

dat ze dr eigen voordelige huismerk er niet voor nemen...maar het duurdere "a merk.".....

....misschien vertellen ze de boertjes niet alles daar in amersfoort
+3
robbies
@hookwood
Quote:

Is de keuze van de retailer hoe en welke producten in zo'n actie zitten

Je moet als leverancier jezelf de vraag stellen of je überhaupt wil dat je product met korting in de markt gezet wordt. Je wekt de impressie dat duurzaamheid niet betaald hoeft te worden

Als ik de bijdrage van @producent hieronder lees, stel ik me de vraag of het wel verstandig is om PlanetProof op te schalen. RFC schermt met een grote hoeveelheid interesse in PP, maar moet je niet alleen in zee gaan met partijen die erkennen en willen uitstralen dat iets extra's doen ook gewoon extra geld kost? En dus het product niet in de aanbieding gooien, simpelweg omdat het geen bulkproduct is.

Als er zoveel interesse is, zoals RFC zegt, dan is de retail vast bereid om tegemoet te komen. Is dat niet het geval, dan ben je gewoon volume in de markt aan het drukken, maar wel een volume met een hogere kostprijs, maar zonder marktpotentieel
J.v.G
@robbies de produkten die voorheen al de meeste toegevoegde waarde hadden zoals optimel en campina melk, worden nu als pp verkocht.
Straks gaan ze vertellen hoe goed pp met meerwaarde verkocht word!🤔
+6
sorry
....dat jullie geen 3 pakken voor een euro doen.....en dan op ledenbijeenkomsten zwammen dat het niet aan te slepen is...😂
ted9
@sorry Het gekke is dat fc hun eigen advertentie voor deze actie mag betalen in het foldertje van de desbetreffende super. Zo niet dan kom je er niet in te staan.
+1
de Haas
@sorry zoveel vraag is er dus 'vanuit de markt'. Begint bijna sneu te worden.
+6
de jonge
Het is toch om te janken. komen de verkopers van de zuivel wel eens in de supermarkt vraag ik mij dan af en kijken ze naar de andere producten. bv de zogenaamde luxere koeken die worden verkocht voor krap aan 50 cent per stuk, roombroodjes voor meer dan 1 euro per stuk etcetc en hier word een kwalitatief zeer goed product in de aanbiedingen gedonderd of zien ze het als een afvalproduct. en de fabrieken nog maar meer gekkigheden en eisen bedenken om bij de melkveehouders de strop nog strakker aan te trekken voor een k u . prijs
+2
ted9
Hoelang zal het nog duren voor greenfieldsmelk van anker uit Ierland op de markt komt. Zijn we in een keer van dit gezeik af.
+3
mlkvhoudr
Goedemorgen,

Een nieuwe week, nieuwe kansen, iedereen weer helemaal opgeladen om elke kans op klagen aan te grijpen en elke bedreiging om niet te kunnen klagen kapot te maken.....

Hallo nieuwe week daar gaan we.....

christo2.0
@mlkvhoudr The day after tomorrow wordt alles beter.
Dit krijg je als je niet naar de leveranciers luistert. Alles naast je neer leggen kan niet meer in deze tijd. RFC zal mee moeten in de verandering die de leden willen. Zo niet, dan houdt dit niet op.
+3
mlkvhoudr
@christo2.0 dat word klagen tot in de kist dan maar mijn zegen heb je
+1
van Ittersum
@christo2.0 voor een beperkte groepje
+1
Elvis
@christo2.0 als ik de reacties lees oa op melkweb en hier ben ik blij dat de leden weinig inbreng hebben
christo2.0
@Elvis Ook in een cooperatie? Dat vindt juf Ank heel bijzonder.
Elvis
@christo2.0 wat goed is voor jou is niet goed voor de coop en slecht voor mij wie moet er gelijk krijgen?
christo2.0
@Elvis 1e. Wat is goed voor mij?
2e. Waarom niet goed voor de coop?
3e Waarom niet goed voor jou?

Drie vragen die ik heb voor jou.
Elvis
@christo2.0 1 jij wilt je stal vol 2 je wilt niet investeren in afzet 3 je zit mij in de weg met je plannen
christo2.0
@Elvis Antwoord 1 is ok.
Antwoord 2 en 3 snap ik niet wat je bedoelt.
+4
Er staat op dat pak dat iedere boer een extra beloning krijgt ,hoeveel? ,waar betaald de fabriek dit van? In ieder geval niet van deze prijs!! Wat ik al eens eerder meldde BOEREN BETALEN ZELF HUN EXTRA BELONING,KOMT DUS NIET UIT DE MARKT!SIGAAR UIT EIGEN DOOS NOEMEN ZE DAT!! En wat er verder op dat pak staat is niets nieuws wordt altijd al toegepast op vee bedrijven.We zijn elkaar weer lekker gek aan het maken,is gewoon TRIEST!! Gisteren documentaire gezien ,HONGERWINTER 1944,heb het gelukkig niet meegemaakt,maar zet me wel aan het denken hoe VERWENDT WE ZIJN TEGENWOORDIG! en dan lees je dit gezeik op zo,n pak .BIZAR!! we moeten blij zijn dat de schappen vol liggen in de winkel.en dankbaar zijn.
+1
producent
Cvroegejr@online.nl">@Cvroegejr@online.nl

nu.nl/economie/5347820/…

5 juli 2018 10:17
Laatste update: 05 juli 2018 12:03
Wie wil dat zijn product meegaat in de reclame bij Albert Heijn (AH), betaalt minimaal 14.250 euro, maar volgens de supermarktketen staat hier "een flinke omzetstijging" tegenover.
De bonusacties zijn op meerdere manieren een verdienmodel voor de supermarktketen, meldt nieuwswebsite RTL Z. AH bevestigt het bericht aan NU.nl.
De supermarktketen verdient niet alleen geld aan de boodschappen die consumenten kopen, maar ook aan leveranciers die hun product laten meedraaien in de wekelijkse reclame-uitingen.

De tarieven voor de bonusacties staan op de Samenwerkingstarievenlijst 2018 van Albert Heijn, die in handen van RTL Z is. Daaruit blijkt dat een schapactie 21.100 euro kost, een plek in de bonusfolder 223.000 euro en voor een speciale plek in het bonusschap aan de kop van een rij betaalt de leverancier 50.000 euro...…...
melkertje
@producent Mooi voorbeeld van hoe pak je poen van een oen inderdaad
+1
Henry1
Het klopt trouwens ook niet wat er staat.
Want er staat "Boer Ard bespaard energie met zonnepanelen".......

Zonnepanelen besparen geen energie, maar wekken het alleen maar op!

Heb er nog over gedacht om de klantenservice hiervoor op te bellen....

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

De melkveehouderij staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
93
DEELNEMERS
38
WEERGAVES
0