Illustratie van:

John Deere 3130 - Rookt op 3 van de 6 cilinders

Onze john deere 3130 rookt wit, de nokkenas en krukas staan op tijd, hij rookt dan ook maar uit 3 van de 6 cilinders. zie video:

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Deel dit topic

Reacties

+3
ronald73
Je bent zeker benieuwd hoe je dit op kan lossen of moet ik jouw topic zien als een mededeling? 😄
boegie
Brandstofpomp staat ook goed?
ardpassat
Verstuivers getest?
Klein Rot
Eerst compressietest uitvoeren op de cilinders. Als dit goed is dan verstuivers.
Als compressietest niet goed is dan kleppen stellen en opnieuw compressie testen.
MC-farmer
@Klein Rot verstuivers zijn getest, zuigers en bussen zijn vervangen, kleppen zijn ingeslepen en gesteld. Dus tot zo ver zou het volgens de theorie goed moeten zijn (zover mijn kennis reikt).

vind het voornamelijk zo raar dat het maar 3 cilinders zijn die roken.
deeremeneer
@MC-farmer hoe lang heeft hij hier gelopen na de eerste start? Heb je misschien veel olie gebruikt met monteren van de zuigers? Ik kan het niet zo horen maar loopt hij netjes op 6 cilinders?
Klein Rot
Zijn de kleppen dan goed gesteld, zou deze dan toch nog een keer controleren. Het lijkt op slechte compressie witte rook/damp.
MC-farmer
@Klein Rot De klepspeling heb ik toevallig gisteravond nog eens keer gecontroleerd omdat ik hier zelf ook aan twijfelde
Ja tijdje terug een vergelijkbare vraag hier gesteld over een deutz, oorzaak was verkeerd aansluiten van de verstuiverleidingen(verkeerde volgorde)
Klein Rot
@ronald-deutz-fahr
Dat is n goeie, klopt inderdaad was op dit forum eerder aan de orde.
MC-farmer
@Klein Rot Ik ga dit vanavond eens controleren, het zijn wel stalen leidingen die allemaal door klemmen lopen dus volgens mij zouden ze dan op de juiste plek moeten blijven. Maar ga het zeker controleren
Fendt926Driver
@MC-farmer bij een lijnpomp is verwisselen haast onmogelijk. Maar bij een roterende pomp kan er wel eens een verwisseld zijn.
MC-farmer
@Fendt926Driver zojuist de leidingen gecontroleerd deze zitten volgens het werkplaats handboek op de juiste plek en ze zitten ook niet gekruisd...
@MC-farmer dat is jammer! Had misschien wel de goedkoopste oplossing geweest
@Fendt926Driver bij een Lijnpomp zitten de leidingen toch juist dichter bij elkaar, waardoor de kans op wisselen groter word? Een roterend pomp heeft de leidingen verder van elkaar, waardoor je veelmeer de verstuiverleiding zou moeten verbuigen toch? Of is dat systeem anders?
Hier op het bedrijf maar 1 voertuig met roterende pomp en dat is mijn auto, daar sleutel ik zo min mogelijk aan 😂
+1
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr bij een lijnpomp zitten ze achter elkaar op de pomp. En dat is makkelijk te zien als de ene leiding de ander inhaald.
Bij roterend zal boven en onder niet snel verwisseld zijn maar links en rechts.
jammermaarhelaas
Had ie dit vooraf ook, en op dezelfde cilinders? Zou gezien wat er allemaal al aan gedaan is aan de brandstofpomp kunnen liggen?

Hadden hier destijds een Super Dexta, had ook dit soort witte rook bij starten, en na enkele minuten was het beter. Heeft revisie gehad, nadien was er wel verschil in het lopen maar oorspronkelijke geplof en wit roken na starten was haast nog net zo. Heeft allicht aan pomp gelegen. Achteraf gewoon alleen de pomp moeten wisselen, de rest had het nog wel een tijd gedaan.
+3
Fendt926Driver
Wissel eens 1 verstuiver van die witte rook geeft met 1 die het niet doet en kijk dan eens weer.
Is het weg dan zit het in de verstuiver.
Is het er nog zit het in de brandstofpomp
county854t
Gewoon n dag gruwelijk laten werken
+1
stephan-inter
@county854t
Tenzij het een scheefpisser is en je zuiger verbrand...
deeremeneer
En al wat wijzer geworden?
+1
MC-farmer
@deeremeneer tot nu toe alles getest wat aangedragen is en toch besloten om de dieselpomp te laten reviseren, echter nog geen tijd gehad om deze te demonteren
Welgerap52
De rook lijkt eruit te zien als onverbrande diesel. Ruikt het ook zo?
Dat kan komen door verkeerd inspuit moment,te lage compressie ,slechte verstuiving .
Had de trekker voor de revisie de zelfde klachten?
Of is het geen waterdamp? Scheurtje in pakking of kop
Een brandstofpomp revisie is duur Zeker als het niet helpt
Doe alle verstuivers op zijn kop aan de leidingen en kijk of ze allemaal verstuiven ( zelftest voor pomp en verstuivers)
+13
MC-farmer
Heren, het is een tijdje geleden. Ondertussen de oorzaak van het probleem gevonden. De klepgeleiders waren ingelopen en hierdoor kon er olie vanaf de tuimelaars in de cilinder terecht komen. Dit is nu verholpen en alles is in orde. Bedankt voor jullie advies.
+7
Fendt926Driver
@MC-farmer super terug koppeling.
Dat horen we graag en kan later misschien ook een ander mee geholpen worden.
JohnDeere5720
Quote Reactie van @MC-farmer:
De klepgeleiders waren ingelopen

Was de kop tijdens de revisie ook volledig gereviseerd, of is deze er later weer zo opgezet?
stephan-inter
@JohnDeere5720
Ik denk alleen laten vlakken.
Anders was dit bij een goede revisie al gedaan
MC-farmer
@stephan-inter Kleppen waren enkel ingeslepen met slijp pasta verder was er niets mee gedaan, nu de kop bij een revisiebedrijf gebracht en zij hebben hem compleet in orde gemaakt
rijkjd
@MC-farmer heb je toch de brandstof pomp ook nog weg gebracht?
MC-farmer
@rijkjd jep die is ook gereviseerd, verstuivers getest enz. dus nu is de motor compleet aan de beurt geweest
joop-same
@MC-farmer Wat was er aan de pomp versleten dan, ik geef toch de pomp een goede kans dat dat de oorzaak was.
MC-farmer
@joop-same er was het een en ander niet fris aan de pomp maar wat precies weet ik niet. Heb deze laten reviseren. Echter bleef het probleem toen bestaan
joop-same
@MC-farmer OK het kan natuurlijk wel dat de klepgeleiders versleten waren, en dat de oorzaak was.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 3130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
33
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN