Gepubliceerd op melkvee.nl
Ons verhaal komt er in naar voren. Ook geeft de heer Bruil aan dat er nog veel meer aan de hand is met de fosfaatwet. Je zou bijna praten van onbehoorlijk bestuur. Hieronder een stukje uit het artikel.
""De Goedkeuringsbeschikking Fosfaatrechtenstelsel, het document waarin de Europese Commissie aangeeft geen bezwaren te hebben tegen het Nederlandse fosfaatrechtenstelsel, roept vragen op over de stoppersregeling. Dat zegt hoogleraar Agrarisch Recht Willem Bruil.
Het Engelstalige document dateert van 19 december 2017 en is kortgeleden gepubliceerd op de site van de Rijksoverheid. Een van de eisen die in het document worden genoemd als voorwaarde om in aanmerking te komen voor fosfaatrechten, is het feit dat bedrijven op 1 januari 2018 nog operationeel moeten zijn. Bedrijven die tussen 2015 en eind 217 zijn gestopt, kunnen geen rechten krijgen, zo staat in de goedkeuringsbeschikking. Niettemin hebben bedrijven die in 2017 deelnamen aan de stoppersregeling, wel rechten ontvangen. Bruil vindt dat vreemd. ,,Het document dateert van december 2017. Waarom worden er dan in januari 2018 toch nog rechten uitgekeerd aan stoppers?”
Hier de link
melkvee.nl/artikel/…
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's fosfaatrechten geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
Zelf ben ik voor heel iets anders al 3,5 jaar ''onder de rechter''.
En ik kan jullie vertellen; eerdere rechters, juristen en NVWA lezen dezelfde wet verschillend oftewel volgens hun interpretatie staat er iets anders en dat is gewoon een Ned wet in het Ned geschreven.
Zekerheid heb je pas als alle hoger beroepsmogelijkheden uitgespeeld zijn.