Belg koopt vooral in de buurtsupermarkt

In 2017 besteedden de Belgische gezinnen 25,8 miljard euro aan voeding, dranken, huishoud- en verzorgingsartikelen of 0,5 procent minder dan het jaar voordien. De versmarkt deed het iets beter en bleef stabiel op 11,2 miljard euro. Dat blijkt uit cijfers van VLAM. “De gemiddelde Belg koopt zijn verse voeding in de eerste plaats in de klassieke supermarkt en de hypermarkt”, aldus VLAM. “Hard discounters Aldi en Lidl groeiden verder en blijven aankoopkanaal nummer twee.”
 Belg koopt vooral in de buurtsupermarkt (vilt.be)

In 2017 besteedden de Belgische gezinnen 25,8 miljard euro aan voeding, dranken, huishoud- en verzorgingsartikelen of 0,5 procent minder dan het jaar voordien. De versmarkt deed het iets beter en bleef stabiel op 11,2 miljard euro. Dat blijkt uit cijfers van VLAM. “De gemiddelde Belg koopt zijn verse voeding in de eerste plaats in de klassieke supermarkt en de hypermarkt”, aldus VLAM. “Hard discounters Aldi en Lidl groeiden verder en blijven aankoopkanaal nummer twee.”

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden vlam , supermarkt en aldi geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!