Campina en sport.


Dafne Schippers 200m FBK Games Hengelo 22 44 3 june 2018

Deel dit topic

Reacties

+9
de hoef
Een stuk mooier dan een koe
Brutus64
Was geen top tijd
sjoerd de melker
@Brutus64 de meeste koeien halen 200 mtr in 22 sec niet
+1
cjw73
@sjoerd de melker en de meeste boeren kunnen haar ook niet bij houden 😋😋
pietjepuk
@cjw73 maak er maar gerust alle van.
+2
hoest
@pietjepuk
hoho jij weet niet half Hoe hard ik kan rennen als de betere helft van mijn trouwboekje boos op me is 😉
sjoerd de melker
@hoest bofferd
+1
KOC1981
Ik weet niet wat het kost, maar je kon er niet naast kijken. was toch prima reclame
van Ittersum
Zo lang ze maar niet specifiek verbinden aan één club of vereniging vindt ik het best
robbies
@van Ittersum van mij mag RFC best stimuleren om haar leden BV lokale sportverenigingen te sponsoren. niet financieel, maar BV met focus planet punten ofzo.
van Ittersum
@robbies beter is om de boeren die goed scoren op focus planet een grote vlag te geven en die laten wapperen. Of een bodywarmer, overal. Werkt tweezijdig, zie bij Lely wel, een boer in een Lely overal, hoor je nooit kritisch over hun merk
robbies
@van Ittersum hoe bindt je daar consumenten mee? Focus planet is een programma dat je niet eens aan de consument moet uit willen leggen.
van Ittersum
@robbies De woordjes: "gecertificeerd volgens..." Of " voldoet aan..." doet wonderen. Kijk maar eens naar jezelf als je iets koopt en je ziet een batterij certificaten op hun website of op de verpakking staan, je hebt geen flauw idee wat het is maar het geeft toch zo iets van: zal wel goed zijn zeker
van Ittersum
@robbies De woordjes: "gecertificeerd volgens..." Of " voldoet aan..." doet wonderen. Kijk maar eens naar jezelf als je iets koopt en je ziet een batterij certificaten op hun website of op de verpakking staan, je hebt geen flauw idee wat het is maar het geeft toch zo iets van: zal wel goed zijn zeker
+1
robbies
@van Ittersum doet dat de consument besluiten om RFC te kiezen boven BV Arla of huismerk? Ik betwijfel het
van Ittersum
@robbies de psychologie van "het kunnen verkopen" is ondoorgrondelijk en gebaseerd op kleuren, verpakking en uitstraling. Inhoud is minder van belang.

Leuk verhaal is dit, hier had een noordelijke supermarkt een spaaractie met van die Minions shit. Door die actie gingen de verkopen van 50000 collies naar 70000 collies in één week. (Bron: zoonlief bijbaan Distributiecentrum). Die actie kostte dus helemaal niks, sterker nog het leverde geld op. Nog slimmer was om de toeleveranciers die actie te laten betalen door bv bij hun product dan een extra spaarbonus te geven op dat product. Sticker op die verpakking klaar!!!
+1
robbies
Quote Reactie van @van Ittersum:
de psychologie van "het kunnen verkopen" is ondoorgrondelijk en gebaseerd op kleuren, verpakking en uitstraling. Inhoud is minder van belang.

hier geef je zelf het antwoord op de vraag wat beter is: een team sponsoren of een vlag bij de boerderij laten wapperen. De inhoud is niet relevant, de uitstraling wel.
+2
Wilbert
@robbies sommigen hier zijn er trots op dat hun stalbordje nog in de doos zit. Welke optie is dan de makkelijkere voor de Campina marketing afdeling?
+2
pietjepuk
Quote Reactie van @Wilbert:
trots op dat hun stalbordje nog in de doos zit

klopt laatste stalbordje zit nog in de doos. Ik hou het bij het oude bordje met het campina logo net als Dafne Schippers draagt.
jan w
@Wilbert Het is ammer dat ie niet van ijzer is, kon je het bord ook nog gebruiken voor magneetbord cq whiteboard.
+3
robbies
@Wilbert Hier hangt een bordje aan de muur. Ben op dit moment niet zo trots op FrieslandCampina, maar het heeft geen zin om het merk naar buiten toe af te breken. We moeten er ten alle tijden voor zorgen dat de consument ons product pakt in het schap. Klinkt heel zweverig, maar daar ben je zelf de beste ambassadeur van. Als je bijvoorbeeld een lokaal voetbal of handbalteam sponsort en je doet daar de ouders/vereniging een groot plezier mee, dan is de kans groter dat ze Campina producten kopen dan wanneer je met een vlag van Focus Planet op je erf blijft zwaaien met een certificaatje voor IBR-entingen als bewijs.

On topic: Dafne Schippers en Epke Zonderland zijn hele goede uithangboren. Goede reputatie, knappe mensen en horend bij de wereldtop in sporten waar Nederland traditioneel niet in uitblinkt. Staan ook voor een sport die dichtbij onszelf ligt, met veel fysieke inspanning.
+1
diezel
Quote Reactie van @robbies:
We moeten er ten alle tijden voor zorgen dat de consument ons product pakt in het schap.

Deze week verkoopt Appie niet veel anders als Campina. 😄

ah.nl/bonus/week/…
weurding
@Wilbert ik haal hem er niet meer uit 😬
+1
verbi
Een vlag laten wapperen zien ze in Amsterdam niks van maar Naar Dafne Schippers kijkt een veel groter publiek dus super reclame.
van Ittersum
@verbi topsport en (achteraf-) doping lijkt de afgelopen jaren hand en hand te gaan, daarom is voorzichtigheid geboden. Zie de Rabobank
robbies
@van Ittersum Noem nog eens een voorbeeld. Wel erg makkelijk om een structureel probleem in één bepaalde sport te koppelen aan verkeerde sponsoring.
+2
van Ittersum
@robbies hooligans met voetbal, je zal maar een internationaal bedrijf (campina) zijn en honderden gestoorden breken je tent of stad af met allemaal een shirt aan met jouw bedrijfsnaam erop. Of is dat ook te makkelijk? Ik wil als mede-eigenaar daar niet mee geassocieerd worden. Ook te makkelijk gezegd? Je hoeft niet als een idioot te adverteren, ooit Apple iets zien sponsoren, reclameborden of een tv spot zien doen....echt niet. Die pakken het slim aan, huren 200 figuranten in, laten die midden in de nacht voor een winkel zitten voor de nieuwste release en hup elke domme mediabedrijf vreet dat en gooit het op prime time in zijn nieuwesprogramma. Direct de hele wereld bereikt. Kosten 200 gratis mobieltjes(misschien ook nog wel door kinderarbeid gemaakt) Gamemakers doen dat ook, allemaal figuranten , niks geen dure reclames of sponseringen kans op schandalen of tegen vallende prestaties maar wel altijd prijs!
+3
dwers
Als doping goed helpt bij het fietsen, waarom is de postbode dan altijd zo laat..?
pieta
van Ittersum
@dwers friese merenpost gebruiken waarschijnlijk wiet ofzo, zo traag
dwers
@van Ittersum maar die komen wel op de fiets hier, TNT met de auto.
van Ittersum
@dwers opmerkelijk is altijd, dat de belastingdienst niet zeggende post( informatie, machtigingen en aankondigen) altijd via de Friese Merenpost laten bezorgen maar de daadwerkelijke aanslagen nog via TNT post. Over vertrouwen gesproken

« Terug naar discussielijst

Deel ook jouw kennis en inzicht

De melkveehouderij staat bol van de ontwikkelingen. Elke dag worden er tientallen nieuwsberichten besproken en kennis gedeeld. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!

REACTIES
32
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
0