Konijn kampt met imagoprobleem, kip blijft hip

Hoewel de aankoop van konijnenvlees stabiliseerde in 2017, bedraagt het amper één procent van het totale thuisverbruik van vlees. “Konijn kampt met een verouderd imago”, zegt VLAM. Het thuisverbruik van kip daarentegen steeg vorig jaar met vier procent. Deze evolutie staat in contrast met de dalingen in het thuisverbruik van vlees en vis, waardoor het aandeel van gevogelte - met kip als belangrijkste segment - sterk groeit. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van marktonderzoeksbureau GfK België, dat in opdracht van VLAM het aankoopgedrag van verse producten volgt bij 5.000 Belgische gezinnen.
 Konijn kampt met imagoprobleem, kip blijft hip (vilt.be)

Hoewel de aankoop van konijnenvlees stabiliseerde in 2017, bedraagt het amper één procent van het totale thuisverbruik van vlees. “Konijn kampt met een verouderd imago”, zegt VLAM. Het thuisverbruik van kip daarentegen steeg vorig jaar met vier procent. Deze evolutie staat in contrast met de dalingen in het thuisverbruik van vlees en vis, waardoor het aandeel van gevogelte - met kip als belangrijkste segment - sterk groeit. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van marktonderzoeksbureau GfK België, dat in opdracht van VLAM het aankoopgedrag van verse producten volgt bij 5.000 Belgische gezinnen.

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden vlam , vlees , kip , vis , konijn , belgie , pluimveehouderij en aankoop geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!