FrieslandCampina in de clinch met boze boeren
Het valt niet mee om FrieslandCampina te zijn. Aan de ene kant moet de zuivelcoöperatie haar leden (zo’n 19.000 melkveehouders) tevredenstellen, terwijl het bedrijf tegelijkertijd het gevecht in de supermarkt wil winnen met de producten die van die geleverde melk gemaakt worden: Optimel, Fristi, Chocomel, Friesche Vlag, Frico. En dat is nog maar het topje van de zuivelberg.
De dubbelrol van het concern schuurt, nu FrieslandCampina heeft aangekondigd om melkveehouders die meer melk leveren dan collectief is afgesproken, te korten op de prijs van de te veel geleverde melk. Dat levert boze boeren op.
Bron
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's melk , frieslandcampina , melkveehouders en coöperatie geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Reacties