Graanhandel in EU ervaart logistieke knelpunten

Tussen 2005 en 2015 is er in Europa 20 procent aan stockagecapaciteit bijgebouwd door de graanhandel terwijl de productie van granen, olie- en eiwithoudende gewassen in dezelfde periode maar met 11 procent toenam. Vooral in Oost-Europa is er flink geïnvesteerd door akkerbouwers en handelaars die de oude staatsinfrastructuur overnamen. Toch blijft een tekort aan capaciteit de logistiek hinderen volgens een onderzoek dat bevolen is door de Europese Commissie. Transport over lange afstand gebeurt vooral via water- en spoorwegen terwijl graan over korte afstanden met de vrachtwagen vervoerd wordt.
 Graanhandel in EU ervaart logistieke knelpunten (vilt.be)

Tussen 2005 en 2015 is er in Europa 20 procent aan stockagecapaciteit bijgebouwd door de graanhandel terwijl de productie van granen, olie- en eiwithoudende gewassen in dezelfde periode maar met 11 procent toenam. Vooral in Oost-Europa is er flink geïnvesteerd door akkerbouwers en handelaars die de oude staatsinfrastructuur overnamen. Toch blijft een tekort aan capaciteit de logistiek hinderen volgens een onderzoek dat bevolen is door de Europese Commissie. Transport over lange afstand gebeurt vooral via water- en spoorwegen terwijl graan over korte afstanden met de vrachtwagen vervoerd wordt.

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden transport , vrachtwagen , graan , granen , europa , europese commissie , 2005 , Gewassen en europese unie geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!