Ervaringen New Holland TS-A Serie

Beste TF'ers

We hebben in de zoektocht naar een trekker ons oog laten vallen op een New Holland TS 125 A. We zijn benieuwd naar de ervaringen die jullie met deze serie van New Holland hebben. Verder willen we weten hoe je de powershift van zo'n type kunt testen bij een eventuele proefrit , aangezien we niet heel bekend zijn met powershift. Heb ik een eerder topic al gelezen dat je bij een Fendt de druk op de vario kon aflezen of foutcode's kon opvragen, hoe zit dit bij powershift ?

verder nog tips of tops ?

alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

+4
nhmonteur
We hebben heel wat tsa tractoren lopen onder de klanten. Zijn fijne goede en betrouwbare tractoren. Ik zelf vind de 115, 125 en 135 de fijnste in de serie. Omdat dit 6 cilinders zijn vind ik die fijner schakelen dan de 4 cilinders.
Weet niet welke uitvoering je gezien hebt een delta of een plus?
Het testen van de powershift kan je eigenlijk niet echt zelf. Het enigste wat je kan doen is kijken of hij fijn schakeld en of je goed met de koppeling kan doseren in elke versnelling. Ook mag de trekker niet bewegen als je de voor of achteruit kiest.
Natuurlijk zijn er ook wel dingen die kapot gaan bij de tsa serie. Je moet hierbij denken aan zenders en schakelaars. Bij de delta types willen de hydrauliek en brandstofpomp nog wel eens de geest geven. Bij hogere urenstanden wil de demper plaat tussen de motor en transmissie ook wel eens kapot gaan. Maar dit is in principe normale slijtage .
Verder ligt het heel erg aan of er goed onderhoud is uitgevoerd.
Dus kijk zeker of de onderhoudshistorie bekend is.

Succes ermee
+1
Fordje4600
Oliepeilen kijken, als dit te laag is en smerige olie vinden powershift bakken absoluut niet fijn, verder zoals nhmonteur zegt moet hij soepel schakelen
+3
Thijme6310
@Fordje4600 smerige olie vind geen enkele trekker fijn
Fordje4600
@Thijme6310 klopt, maar een gewone handgeschakelde bak kan het beter hebben als en powershift
+1
Fast Eddy
Je zou hem eventueel nog voor de waterrem kunnen zetten. De powershift als je op de knop drukt direct schakelen er moet geen vertraging tussen zitten. Zit er wel vertraging tussen het schakelen dan kan de bak callibreren vaak al genoeg zijn om dat te verhelpen.
Fendt926Driver
Maaarreeee.......
Fendt in de naam hebben. Maximaal 3 km van een fendt dealer afwonen en een new holland willen kopen.
Waar is wat misgegaan in de opvoeding....
Nee gekheid...
Waarom speciaal een new holland?
+1
Fendt2001
@Fendt926Driver
Niet iedereen heeft Fendt geld. En wij kunnen het meer als zat doen met een New Holland of Case
+7
Fendt926Driver
@Fendt2001 ik heb ook geen fendt geld.
Dat is op als je fendt rijdt.....
+2
fastrac3155
@Fendt926Driver of hij heeft het licht gezien 😎😜
+2
Zeemees
Onze ts115a bevalt goed, eigenlijk nog niet echt problemen mee gehad. Heeft ook nog niet echt veel uren, dus zou ook niet horen. Enige wat wij er eigenlijk aan gehad hebben is een kapotte kering in de vooras (komt ook wel vaker voor heb ik gehoord).
Verder vind ik de kleine steek van de achterwielen een nadeel, die willen nog wel eens loslopen als je af en toe wielen wisselt.
+2
nhfendt fan
Heb een tijdje op een 135 a gezeten mijn evaring was dat die zeer taai was en gewoon een fijn wendbaar trekkertje met genoeg vermogen
+1
ford8630power
Hebben een rood witte variant en een rode gehad en die doen het super. Weinig noemenswaardig mee gehad, en vooral als de chipboer is geweest worden ze enorm fel en sterk.
Zeemees
@ford8630power Hoeveel pk heb je dan aan de pto? En dan permanent (ipv de boost die er slechts af en toe bijkomt)?
+1
ford8630power
@Zeemees de MXU 125 had er 140 aan de aftakas. De steyr 6125 is wat jonger en leek mij standaard al sterker. Ik heb nog niet de kans gehad om die voor de warerrem te testen.
+1
Zeemees
@ford8630power 140 aan de aftakas hoort standaard toch wel al (inclusief boost), of niet?
Al moet ik er weinig van zeggen, want onze tsa had maar 105 op de motor... Maar dat is nog met ouderwetse brandstofpomp, dus die hebben we een handje geholpen.
ford8630power
@Zeemees De boost gaat voor de waterrem niet aan, omdat ie stil staat. Kan een dealer wel handmatig aanzetten op de 1 of andere manier. Bij onze steyr gaat ie al aan als ik de aftakas aanzet zonder wat erachter, komt soms wel eens van pas 😃
nhmonteur
@ford8630power dan heb je nog geluk dat de software nooit ge-update is. Dit is namelijk een fout in de software die in de eerste types zat. Maar inderdaad het is soms heel makkelijk.
Zeemees
@nhmonteur Even een ander vraagje, is heel de tsa serie eigenlijk gelijk aan elkaar? Qua achterbrug en zo bedoel ik dan, of is een 135 zwaarder gebouwd dan een 115, of de 6 clinders zwaarder dan de 4 cilinders?
nhmonteur
@Zeemees Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij heeft idd de 115 een lichtere achterbrug dan een 125/135.
Bij de latere tsa series waarbij je kon kiezen tussen Delta, Plus en Elite had de Delta ook een lichtere achterbrug.
De transmissie is wel bij alle modellen gelijk. Achter de transmisse voorin de achterburg is dan nog ruimte voor een 50 km/h koppeling of een kruipkoppeling. Of niks als geen van deze opties is gekozen.
Verder had je natuurlijk nog vele opties waar je uit kon kiezen.
jammermaarhelaas
@nhmonteur

Waar is de TS-A de opvolger van? Is het in de basis een TS? Of is het een heel andere tractor?
+1
nhmonteur
@jammermaarhelaas de tsa is inderdaad de opvolger van de ts. De transmissie is wel hetzelfde alleen wat gemoderniseerd. Verder is de trekker helemaal anders. Andere motoren, achterbrug en cabine.
Landini 6500
@nhmonteur Delta een Iveco motor, Plus een Ford motor en Elite een FPT ?
SJB533
@Landini 6500
Zitten allemaal Iveco/FPT NEF in. 4,5 of 6,7 liter, afhankelijk van het aantal cilinders. Weet zo niet, waar de NEF uit voort komt. Is in ieder geval geen Powerstar/Ford
nhmonteur
@Landini 6500 zijn allemaal fpt motoren alleen heeft de delta en sommige plus modellen een motor met mechanische brandstofpomp. De elite modellen hebben een common rail systeem.
Landini 6500
@nhmonteur of is dit zo bij de T6
nhmonteur
@Landini 6500 de T6en zijn ook allemaal fpt motoren en allemaal common rail.
Vanaf de tsa zijn er geen ford motoren meer.
Fast Eddy
@Zeemees

Daar hadden de Maxxum 125 op het werk ook last van die zijn ook allemaal geholpen.
Jorrick 1455XL
@Fast Eddy Meen dat ze allemaal CHN blokken hebben en delta plus en elite hebben niks met motor te maken vgm alleen met luxe..
Fast Eddy
@Jorrick 1455XL

Maar als je trekker koopt van 125 pk en je krijgt maar 105 pk ,dan zou jij zo door blijven rijden?
Jorrick 1455XL
@Fast Eddy Huh? Ik had je perongeluk getagt antwoorde ergens anders op, maar inderdaad de ts115a hier heeft ook een powerboxje..
Fast Eddy
@Jorrick 1455XL

Kan gebeuren. Geeft niks hoor.
verwijderd
+1
newholland6640
paulusmahandel
Naar mijn weten is de achterbrug gelijk van de 115, 125 en 135, en veel onderdelen van de achterbrug zijn ook gebruikt in de TM serie
Verder goede tractoren op kleine dingen na.
Vooral slechte lak!
Jorrick 1455XL
@paulusmahandel Dat ligt denk ik aan de serie of je een hele vroege hebt of een late, dus al met delta, plus of elite de tsa hier is een 115 plus maar geen last van losbladerende lak ( ik ken het probleem wel van andere nh series ) Zijn naar mijn idee prima trekkers.
Zeemees
@Jorrick 1455XL Hier ook een 115 plus zonder problemen met de lak. Ligt denk ik inderdaad aan het bouwjaar (die van ons komt uit 2007).
Zou eventueel ook nog aan de motorkap kunnen liggen. Wij hebben namelijk een metalen kap, maar heb er ook wel al eens gezien met plastic motorkap.
jorn wijthmen
@paulusmahandel klopt heb een tsa 135. verf bladerd van de velgen en de lak zitten ook wat plekjes op. hij komt uit 2004 dus is al wel een van de eersten dacht ik
bartdereu
Never again hier. Maar ik zal wel een slechte gehad hebben 😛
mdoornekamp
@bartdereu ligt er ook een beetje aan wat je er mee doet. Het is gewoon een boeren trekker. Maar als je met 5 schaar ploegen, enorme opraapwagens en 16 cub s tanken aan de gang gaat, is het snel gebeurt met de degelijkheid.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
38
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN