Illustratie van:

Case International 856 XL - Beste volgorde remmen, ontluchten?

Ha, Tf'ers

Een kleine vraag, heb hier een 856 XL waar de de remmen van ontlucht moeten worden. Nu zit hier een hydraulische aanhangwagenremventiel op, waar ook een ontluchtings- nippel zich bij bevindt.
Wat is de beste volgorde om te ontluchten, beginnen bij het aanhangwagen rem ventiel of bij de assen? Of maakt dit geen verschil?

Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

+1
redeagle14
Eerst de trekker remmen daarna het remventiel.
Corne S
@redeagle14

Ff een topic kickje. Bij mij zit het remventiel parallel aan de linkse as en zit er alleen een ontluchtingsnippel een het remventiel en de rechtse as. Kan dit kloppen dat je hem dan maar op 2 plekken kunt ontluchten?
856xlih
@Corne S aan de linkse kant heb je er nog 1tje corne
Je hebt er 3 in totaal
Corne S
@856xlih

Waar zou die links moeten zitten? Op de as zelf? En heb je er nog speciaal gereedschap voor nodig? Heb alleen de leiding naar remventiel losgehad, maar potje is wel leeggelopen.
856xlih
@Corne S links boven op
Als je de leiding van links volgt moet je m tegen komen
Op de plek waar die het remhuis zeg maar in gaat zit een soort t stuk die vast zit met een banjobout
Boven ip de banjobout zit een ontluchtingsnippel (bij mij dan)

Ik kan morgen anders wel effe een foto maken
Corne S
@856xlih

Waar het t-stuk aan de as mee vast zit en waar de leiding naar ventiel weggaat? Volgens mij zit daar dan een normale banjobout, zou morgen eens beter moeten kijken. Heb jij nog ideeen betreft het remventiel (zie topic)?

En wat voor gereedschap heb je er voor nodig? Alleen slangetje?
856xlih
@Corne S bij dat t stuk zit ie bij mij 856
Maar die van mij is iets over als de jouwe
Ik zal morgebmn is kijke
Voor ontluchten alleen een slangetje en olie en 1 persoon erbij met pompen
Maar normaak gespronken is het ontluchten zo gebeurd

Ik heb je topic gezien ja
Maar helaas kan ik je niet helpen
Die vab mij heb ik nog geen problemeb mee gehad
Ik heb wel al diverse andere topics voorbij zien komen met dezelfde vraag waar de dichtingen kunt halen
Je kan een plaatselijk hydroliek specialist proberen
redeagle14
@Corne S soms kan het kloppen dat het rem ventiel wordt aangesloten op de ontluchtings poort van links. Dat gebeurt ook vaak met lucht remmen.
GROENEDEERE
De hydraulische aansluiting is gescheiden van het remsysteem van de trekker. Die gewoon remolie heeft.
Dus bij je assen ontluchten.
international533
@GROENEDEERE Dit is er een met een origineel hydraulische remventiel, wat ik er van maken kan, zit deze op het zelfde systeem als de assen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 856 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN