Illustratie van:

Case IH Maxxum MX 135 - Hydrauliek vragen rond werking.

Hallo iedereen,

Ik heb wat vragen ronde de werking van een case mx 135.

Ik had een cilinder van een hef mast kapot en deze zat vol dikke stukken brons.
Dit na 1 maal te testen na de dichtingen van de cilinder was vernieuwen, (gewoon mast omhoog en naar beneden om te testen en de olie kwam door de dichting).
Dit zou dan door de filter gekomen zijn van de trekker maar van wat kan dit voort komen.
De pomp is nog goed, Wel is de hydrauliek motor kapot geweest van de mestwagen en deze zat op de retour leiding kan deze langs daar het brons binnen genomen hebben en zo door de filter in de cilinder iemand enig gedacht?

Heeft deze soms ook een bypass op de hydrauliek filter voor moest deze vuil zijn, Aangezien alles met hydrauliek werkt? (olie en filter hebben 1200u nu)

Er zit ook een serieuze druk op de retour leiding van de trekker soms moet je hem zelf stil leggen om de koppeling er op te krijgen, Volgens mij is dit veel te veel voor smeerdruk?
Kan deze langs ergens anders zijn druk terug via de retour leiding in het vat steken?

Alvast bedankt!
Mvg,
ilja

Deel dit topic

Reacties

+1
Fast Eddy
Raar verhaal om te lezen zo zonder hoofdletters en punten.
Ik zou het filter eens losdraaien om te kijken of die ook vol zit met slijpsel.
Als dat zo is zou ik de olie ook verversen. Maar alles functioneert nog goed op de trekker?
Hij schakelt nog goed en de hydrolische functies doen het ook nog goed?
ilja
@Fast Eddy ja sorry daarvoor, alles werkt nog naar behoren daardoor dat ik dacht dat er soms een bypass zou op staan.
MaxxuM4ever
Na 1200 uur zou ik sowieso de achterbrug verversen en een nieuw filter monteren, zeker als je weet dat er rommel in zit door een kapotte motor van een aangekoppelde machine. Ik dacht dat de verversingstermijn 1000 uur is voor zulke trekkers. Die olie wordt ook gebruikt voor de aansturing van je versnellingsbak als ik me niet vergis en als dat gaat haperen door verstopping ben je verder van huis.
Het filter bypassen is wel heel gevaarlijk, alle verontreiniging gaat dan zo door je pomp en circuit.
Dat je aangeeft dat er druk op de (drukloze) retour komt geeft al aan dat het niet goed zit.
Ik zou even overleggen met een LMB of je de achterbrug niet moet spoelen voordat je nieuwe olie erin doet. Misschien dat @monteurtje of @radium45 je verder kunnen adviseren. Zij hebben ook veel ervaring met maxxums en deze trekker verschilt daar niet veel van.
ilja
@MaxxuM4ever daarvoor gaat hij een van de dagen binnen, de motor was volledig op maar door dat deze op de overloop gezet is neem ik aan dat het de enige reden kan zijn dat hij de rommel heeft binnen genomen, de loonwerker heeft mij verteld dat bij deze trekkers pas na 2000 uren de filter en olie ververst word wat ik ook al raar vind.
radium45
@ilja Wij verversten ook nooit eerder als 2000 uur. (dat is toch nog elk 1.5 jaar) Goede filtratie en rein werken met het aankoppelen van olieslangen is minstens zo belangrijk als verversen volgens het boekje. Desnoods een keer vaker het filter vervangen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH Maxxum MX 135 en hebben de trefwoorden olie en versnellingsbak geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN