27 miljoen euro meer EU-cofinanciering voor promotie

De Europese Commissie trekt 169 miljoen euro uit om de afzet van landbouwproducten te bevorderen. Er zit 27 miljoen euro meer in de geldpot dan in 2017, maar vorig jaar waren er bijna tien keer zo veel aanvragen voor promotiecampagnes als Europa budget beschikbaar had. Twee derde van de centen wordt gereserveerd voor exportpromotie in derde landen “met een groot potentieel”. Landbouwcommissaris Phil Hogan denkt daarbij aan Canada, Japan, China, Mexico en Colombia. Voor campagnes binnen de EU moet de nadruk liggen op het informeren van consumenten over de verschillende kwaliteitslabels van de EU, zoals geografische aanduidingen of biologische producten.
 27 miljoen euro meer EU-cofinanciering voor promotie (vilt.be)

De Europese Commissie trekt 169 miljoen euro uit om de afzet van landbouwproducten te bevorderen. Er zit 27 miljoen euro meer in de geldpot dan in 2017, maar vorig jaar waren er bijna tien keer zo veel aanvragen voor promotiecampagnes als Europa budget beschikbaar had. Twee derde van de centen wordt gereserveerd voor exportpromotie in derde landen “met een groot potentieel”. Landbouwcommissaris Phil Hogan denkt daarbij aan Canada, Japan, China, Mexico en Colombia. Voor campagnes binnen de EU moet de nadruk liggen op het informeren van consumenten over de verschillende kwaliteitslabels van de EU, zoals geografische aanduidingen of biologische producten.

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden canada , china , promotie , europa , europese commissie , mexico , colombia en europese unie geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!