ING: "Milieu-impact van vleesconsumptie sijpelt door"

In opdracht van de bank ING peilde Ipsos in 13 Europese landen naar het consumptiepatroon, specifiek naar de eiwitinname via vlees en vis. “Onze studie toont aan dat heel wat Europeanen de milieu-impact van vleesconsumptie erkennen, de inwoners van de Benelux-landen op kop. In België zijn vooral jongeren zich bewust van de negatieve milieu-impact, maar toch eten ze op dit moment even vaak vlees als andere leeftijdscategorieën. Een grotere bewustwording leidt dus niet automatisch tot een verandering van het consumptiepatroon”, deelt ING mee. Op de vraag of dit soort communicatie betekent dat de bank niet meer wil investeren in veehouderij, antwoordt ING-econoom Steven Trypsteen: “Als bank willen we burgers én bedrijfsleven informeren over maatschappelijke tendensen, maar het staat los van onze kredietverstrekking.”
 ING: "Milieu-impact van vleesconsumptie sijpelt door" (vilt.be)

In opdracht van de bank ING peilde Ipsos in 13 Europese landen naar het consumptiepatroon, specifiek naar de eiwitinname via vlees en vis. “Onze studie toont aan dat heel wat Europeanen de milieu-impact van vleesconsumptie erkennen, de inwoners van de Benelux-landen op kop. In België zijn vooral jongeren zich bewust van de negatieve milieu-impact, maar toch eten ze op dit moment even vaak vlees als andere leeftijdscategorieën. Een grotere bewustwording leidt dus niet automatisch tot een verandering van het consumptiepatroon”, deelt ING mee. Op de vraag of dit soort communicatie betekent dat de bank niet meer wil investeren in veehouderij, antwoordt ING-econoom Steven Trypsteen: “Als bank willen we burgers én bedrijfsleven informeren over maatschappelijke tendensen, maar het staat los van onze kredietverstrekking.”

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden vlees , veehouderij , vleesconsumptie , communicatie , vis , investeren , bedrijfsleven , eten , burgers , studie en bank geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!