Jumbo wil vanaf 2022 alleen nog maar duurzaam geproduceerde zuivelproducten
Bron
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's milieudefensie , supermarkt , duurzaam en jumbo geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
Los van alle andere zaken die genoemd worden
weet dan wel weer dat ze dit al wel doen met hun kip producten
wij hebben zelf namelijk een contract op basis van jumbo concept kip met de daar aan hun hangende voorwaarden
het rare is trouwens dat elke nederlandse supermarkt zijn eigen voorwaarden heeft
enkele jaren terug was het de bedoeling om 1 norm te gebruiken voor de gehele nederlandse markt ,maar dit mocht juridisch niet van nma en of de acm (weet dat niet exact meer welke ) ,er mogen namelijk geen prijs afspraken gemaakt worden in de keten ter bescherming van de consument
lijkt me met zuivel ook nog iets moeilijker aangezien je over meerdere verwerkingslijnen moet beschikken voor elk product overigens al helemaal ais elke supermarkt eigen concepten wil
dus zitten m.i. nog al wat haken en ogen aan
Allemaal apart ophalen
distrifood.nl/vers/nieuws/…
Ik denk zelf dat het voor de Jumbo meer een grote sneer is naar de AH.
Onder duurzame zuivel verstaan we zuivel:
• waarvoor de koeien gevoerd zijn met regionaal veevoer afkomstig uit Europa;
• van koeien die minstens 120 dagen, 6 uur per dag in de wei staan;
• van grondgebonden melkveehouderijen;
• waarbij 10 procent van het land is ingericht als kruidenrijk grasland.
Onder een eerlijke prijs voor boeren verstaan we een vergoeding van:
• minimaal 37 cent per liter;
• 6 cent extra voor duurzaamheidsmaatregelen.
37+6=43 cent
Misschien mogen ze in 2022 blij zijn dat er zoiezo wat in de schappen staat.
Van Weperen en consorten zullen wel weer eens een stadion af gaan huren, maar ze zouden moeten erkennen dat het zo langzamerhand een zielig achterhoede gevecht wordt.
Vroeger bepaalde de vakman waar en hoe er gevist werd en de consument was er blij mee. Nu bepalen de supermarkten en consumenten hoe je vis moet vangen en verwerken. Alleen als je meegaat met wat zij vragen kun je een goede prijs eisen.
Dit is de nieuwe tijd................
Vervolgens bij fc hetzelfde,roelof joosten gooide het volgens mij niet helemaal
Ver weg.
Die was wel van fast forward,maar die hebben ze snel ontslagen.
En nu aan de afzetkant hebben ze met jumbo overeenstemming bereikt.
Jumbo wordt nu natuurlijk niet meer lastig gevallen,met reclame spotjes.
De rest natuurlijk wel,tot ze ook overstag gaan.
Dit wordt gewoon de standaard...
De uitdaging aangaan maar dit via de pers kenbaar maken dat dit alleen kan als er ook structureel naar de kostprijs en de mogelijkheden van de producent gekeken wordt. Onder de noemer: Fair Traide Milk form Holland. Persoonlijk denk ik dat je niet onderuit komt aan de tands der tijd(andere wijze van produceren, geen kwantiteit maar kwaliteit). De wijze waarop heb je wel invloed op. Bij " eerlijke" melk hoort een eerlijke prijs. Ook hier kan milieudefensie en de Jumbo niet om heen. Stel je eens voor dat die twee organisaties via de media afgeschilderd wordt als uitbuiters en vergeleken wordt met kinderarbeid en werk en leefomstandigheden die onmenselijk zijn en dan uiteraard direct ook die mooie autoreclames en sponsering ter discussie stellen.
Dus of de hakken in de grond of van een bedreiging een kans maken en juist een gekoesterde wens (Eerlijke prijs) te gelde maken
Tis maar een idee!