'Het merk van de consument' binnenkort ook in België?

In Frankrijk heeft Nicolas Chabanne met zijn ‘merk van de consument’ een gat in de markt gevonden. Gefrustreerd door het feit dat consumenten geen inspraak hebben in het productieproces van de voedingsmiddelen die ze kopen, lanceerde hij het platform C’est qui le Patron?! Consumenten kunnen er aangeven welke eigenschappen ze belangrijk vinden in een product, en of ze bereid zijn daarvoor een eerlijke prijs te betalen. De eerste lading van 20 miljoen melkkartons dat hij zo op de markt zette, was binnen het jaar uitverkocht. Hetzelfde probeert hij nu in België.
 'Het merk van de consument' binnenkort ook in België? (vilt.be)

In Frankrijk heeft Nicolas Chabanne met zijn ‘merk van de consument’ een gat in de markt gevonden. Gefrustreerd door het feit dat consumenten geen inspraak hebben in het productieproces van de voedingsmiddelen die ze kopen, lanceerde hij het platform C’est qui le Patron?! Consumenten kunnen er aangeven welke eigenschappen ze belangrijk vinden in een product, en of ze bereid zijn daarvoor een eerlijke prijs te betalen. De eerste lading van 20 miljoen melkkartons dat hij zo op de markt zette, was binnen het jaar uitverkocht. Hetzelfde probeert hij nu in België.

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden hetzelfde , frankrijk , kopen en merk geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!