*Unilever omzet tweede kwartaal 14,4 miljard euro, verwacht was 14.545 miljoen euro

(END) Dow Jones Newswires
July 20, 2017 02:19 ET (06:19 GMT)...

(END) Dow Jones Newswires
July 20, 2017 02:19 ET (06:19 GMT)...

Het warme voorjaarsweer in Europa heeft Unilever in het tweede kwartaal een handje geholpen. Het voedings- en wasmiddelenconcern zag de verkopen bij zijn ijsmerken Ben & Jerry's en Magnum flink oplopen. Verder hadden prijsverhogingen een positief effect op de omzet.

Unilever heeft in de eerste zes maanden een winst geboekt van 3,3 miljard euro, een toename van ruim 22 procent. De omzet kwam uit op 27,7 miljard, een toename van van 5,5 procent, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
De omzetgroei is te danken aan hogere prijzen, er werden niet meer producten verkocht. De groei zit vooral bij verzorgingsproducten zoals shampoo.
De margarinetak van Unilever is als enige onderdeel niet winstgevend. Dat onderdeel van het concern staat in de verkoop.
Optimistisch
Unilever is optimistisch over de toekomst. Het concern verwacht een versnelling van de omzetgroei in tweede helft van het jaar door meer innovaties en investeringen in merken en marketing.
Het zeep- en voedingsconcern doet het op de markt niet slecht ten opzichte van concurrenten. Ondanks een hoop schommelingen in de wereldhandel lukt het Unilever om winstgevend te zijn.

ROTTERDAM (ANP) - Het warme voorjaarsweer in Europa heeft Unilever in het tweede kwartaal een handje geholpen. Het voedings- en wasmiddelenconcern zag de verkopen bij zijn ijsmerken Ben & Jerry's en Magnum flink oplopen. Verder hadden prijsverhogingen een positief effect op de omzet.Unilever behaalde in het tweede kwartaal een omzet van 14,4 miljard euro. Dat komt neer op een onderliggende...

Het in de lente van 2016 ingezette ‘Connected 4 Growth’-plan van Unilever werpt zijn vruchten af. De nettowinst nam in het eerste half jaar van 2017 met 22% toe tot €3,3 miljard. Knorr droeg daar als grootste foodmerk flink zijn steentje aan bij.
 *Unilever omzet tweede kwartaal 14,4 miljard euro, verwacht was 14.545 miljoen euro (beurs.nl)

(END) Dow Jones Newswires July 20, 2017 02:19 ET (06:19 GMT)...

 *Unilever kwartaaldividend 0,3585 euro per aandeel (beurs.nl)

(END) Dow Jones Newswires July 20, 2017 02:19 ET (06:19 GMT)...

 Verkoop ijsjes helpt Unilever� (telegraaf.nl)

Het warme voorjaarsweer in Europa heeft Unilever in het tweede kwartaal een handje geholpen. Het voedings- en wasmiddelenconcern zag de verkopen bij zijn ijsmerken Ben & Jerry's en Magnum flink oplopen. Verder hadden prijsverhogingen een positief effect op de omzet.

 Unilever maakt fors meer winst in eerste halfjaar (nos.nl)

Unilever heeft in de eerste zes maanden een winst geboekt van 3,3 miljard euro, een toename van ruim 22 procent. De omzet kwam uit op 27,7 miljard, een toename van van 5,5 procent, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De omzetgroei is te danken aan hogere prijzen, er werden niet meer producten verkocht. De groei zit vooral bij verzorgingsproducten zoals shampoo. De margarinetak van Unilever is als enige onderdeel niet winstgevend. Dat onderdeel van het concern staat in de verkoop. Optimistisch Unilever is optimistisch over de toekomst. Het concern verwacht een versnelling van de omzetgroei in tweede helft van het jaar door meer innovaties en investeringen in merken en marketing. Het zeep- en voedingsconcern doet het op de markt niet slecht ten opzichte van concurrenten. Ondanks een hoop schommelingen in de wereldhandel lukt het Unilever om winstgevend te zijn.

 Unilever verkoopt meer ijs in Europa (beurs.nl)

ROTTERDAM (ANP) - Het warme voorjaarsweer in Europa heeft Unilever in het tweede kwartaal een handje geholpen. Het voedings- en wasmiddelenconcern zag de verkopen bij zijn ijsmerken Ben & Jerry's en Magnum flink oplopen. Verder hadden prijsverhogingen een positief effect op de omzet.Unilever behaalde in het tweede kwartaal een omzet van 14,4 miljard euro. Dat komt neer op een onderliggende...

 Transformatie Unilever sorteert effect: forse stijging nettowinst (vmt.nl)

Het in de lente van 2016 ingezette ‘Connected 4 Growth’-plan van Unilever werpt zijn vruchten af. De nettowinst nam in het eerste half jaar van 2017 met 22% toe tot €3,3 miljard. Knorr droeg daar als grootste foodmerk flink zijn steentje aan bij.

Nieuwsgrazer

De beste boeren staan aan wal

Hebben de trefwoorden ijs , onderdeel , versnelling , europa , marketing , lente , telegraaf , toekomst , unilever , omzet en rotterdam geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de agrarische sector kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!