Begrip ‘weidemelk’ volgens Duitse rechter niet misleidend
De aangeklaagde verkoopt als discountersupermarkt in heel Duitsland levensmiddelen. In het assortiment wordt ook een volle melk aangeboden, aangeprezen als verse weidemelk. Op de achterzijde van het pak is aangegeven dat deze melk voor 100 procent van koeien stamt die zeker 120 dagen minstens zes uur in de wei staan. De aanklager, een concurrerende organisatie, is echter van mening dat het hier slechts om een seizoenproduct gaat, omdat in de andere 240 dagen per jaar aan de voorwaarden voor weidemelk niet wordt voldaan. Daarom wordt de consument door de aanduiding weidemelk misleid. Daarom eiste de aanklager dat de discounter in de toekomst geen reclame meer maakt met de aanduiding weidemelk. Bovendien vindt de klagende partij dat melk alleen als weidemelk kan worden aangeduid wanneer de melk van koeien stamt die op de dag dat ze worden gemolken ten minste zes uur in de wei zijn geweest.
Bron
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's duitsland , reclame , koeien , melk , wei , weidemelk , toekomst en consument geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!