Illustratie van:

New Holland TL80A - Trekkrachtregeling, instellingsprobleem of defect?

Vorig jaar overgestapt van een Ford 4610 naar een New Holland TL80A. Bij de Ford werkte het ploegen met de trekkrachtregeling perfect in combinatie met m'n 2-schaar Lempken Opal 090-ploeg.
Nu ben ik aan het ploegen gegaan met de TL, maar ik krijg de (mechanische) trekkrachtregeling niet gevoelig genoeg ingesteld. Met de Ford kon ik de positieregeling helemaal naar beneden zetten, volledig op de trekkrachtregeling ploegen en dat leverde perfect ploegwerk.

Met de TL kan ik niet alleen op de trekkrachtregeling werken, en móet ik de positieregeling erbij gebruiken om de ploeg niet te diep te laten gaan. Dat levert niet zo'n mooi ploegwerk op als met de Ford. Wat kan het probleem zijn? Kan ik nog ergens anders dan met de handel de gevoeligheid instellen? Of kan het bijvoorbeeld zijn dat de ploeg eigenlijk te licht is voor deze trekker, en dat dit met een drieschaar wel/beter werkt?
Overigens het de de trekkrachtregeling met een vastetandcultivator geprobeerd. Op zich reageert de hef wel bij toenemen van de trekkracht.
Heeft iemand hier een antwoord op, of een ervaring mee?

Deel dit topic

Reacties

nhmonteur
Het enige wat je nog kan afstellen is de bussen verleggen die tussen de trekstangen zitten en de transmissie. Waar de trekstangen aan je achterbrug zitten liggen busjes tussen. Als je deze naar buiten/binnnen legt gaat hij anders reageren. Weet zo alleen niet pf hij dan gevoeliger word of niet.
HGJR68
I.d.d bussen tegen de bak en hef armen aan de buitenkant. De hef zal sneller/eerder reageren
Controle of de trekkracht regeling inwendig goed is afgesteld doe je door de hendel van de diepte/trekkracht regeling naar achteren te bewegen. De hef zal op ca. 3/4 van de totale slag omhoog moeten gaan
Kwootje
Ik heb de handel van de trekkrachtregeling naar achter bewogen zoals HGJ68 zegt. Dit zonder werktuig in de hef. De hef reageert hier niet op. Deze gaat niet ca. 3/4 omhoog, maar blijft gewoon laag staan. Er lijkt dus iets inwendig niet goed afgesteld te zijn. Hoe is dit te verhelpen?
HGJR68
Kleine aanvulling. Als je de hendel van de trekkrachtregeling naar achteren beweeg moet er een punt komen dat de hef in 1 keer helemaal naar boven gaat, dit is ongeveer op 3/4 van de slag die de hendel kan maken. Maar de hef moet gaan heffen. Als het niet gebeurt kun je dit bijstellen door de (aftakas)achterkant eraf te halen, maar het kan ook zijn dat er een gaffel afgebroken is. Als je twijfel laat een lmb die fiat / NH kennis heeft het even beoordelen
kerstrunner
Naast de hendels van positie en trekkrachtregeling staat nog een klein hendeltje om de gevoeligheid mee te regelen. Of is dat hendeltje verdwenen na de Fiat modellen?
+1
Kwootje
Het is opgelost door een loonwerker in de buurt die een goede NH monteur heeft. Binnen in was een borging losgegaan, waardoor het niet meer werkte. De hefdeksel is eraf geweest, en de stang (o.i.d.) is van binnen weer goed afgesteld. Dit ging van buitenaf niet.

Bedankt voor de reacties.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TL en hebben de trefwoorden ploegen , ploeg , trekker , ford , new holland , perfect , hef , werking , ervaring en Aan het ploegen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0