Waar vooral op letten bij aankoop Caseih 956XL
We mogen de trekker nog wel voor de vermogensrem testen.
Zij er verder nog tips en aandachtspunten en noem eens een prijs beste kenners?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden spatbord , trekker , tractor , motor , 956xl , testen , achterbrug , voermengwagen , vervangen en aankoop geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Iets meer vermogen minder umpf? En liefst 2 wd?
Maar ik ben natuurlijk redelijk gek.
Is denk ik van belang om na een eventuele aankoop hem niet koud gestart meteen een volle voerwagen te laten mengen/lossen. Bij een stageboer (Fendt werktuigdrager) is er zo aleens een koppakking uit gedrukt. Ook meteen vol gas trekken en of zwaar belasten na koude start is niet zo fijn (je ziet dat nog wel eens gebeuren bij veehouders).
Akkerbouwers gaan vaak wat beter om met een tractor, getuige de IHC 956 die jullie nu op proef hebben.
Tractor schiet niet uit de versnelling of uit de groep, schakelt verder prima. Wat wel opvalt is de lage topsnelheid van nog geen 30kmh met standaardbanden(verder voor voerwagen nat. n.v.t.); bij navraag blijkt het een franse uitvoering te zijn(zitten ook franstalige stickers op). Vanmorgen het aftakasvermogen getest; max94pk (heel mooi).
Zit wel iets meer roest aan onderkant r. deur dan gehoopt. Trekker moet overigens wel 2000rpm. draaien om volle (8500kg) voermengwagen lekker aan de gang te houden.
Gesuggereerde prijs hierboven van 10000 euro, daar ziet het voorlopig nog lang niet naar uit dat ons dat gaat lukken. Er moet nog stevig onderhandeld worden
Er heeft 7 jaar een ihc 844s voor deze voermengwagen gestaan, weliswaar iets gekieteld maar die kon de wagen ook de baas. Een jaar geleden de 844s weg gedaan omdat er te veel aan moest gebeuren.(16000h+). In de tussentijd onze zwaardere trekkers, de Caseih of de Claas ervoor gehad.
Is te lastig in het drukke seizoen telkens een trekker te moeten missen. Er moet namelijk niet 1 maar 2,5 vracht per dag geladen worden, vandaar nu weer een trekker erbij. 25kmh bak is natuurlijk geen bezwaar; drukt hooguit de vraagprijs iets. Het is trouwens een 2wd; wat onze voorkeur heeft. Vandaag of morgen wordt de knoop doorgehakt. Ik denk dat we het eens worden met de verkoper (die zit overigens niet op deze site te koekeloeren natuurlijk!!!)
Ik heb een heel sterk vermoeden om welke trekker en welke huidige eigenaar het gaat.
Als het deze man is dan is die trekker absoluut geen miskoop voor jullie. Een akkerbouwer die uitermate zuinig met z'n machines en z'n grond omgaat waar het gros van de veehouders niet aan kan tippen. Voor jullie toepassing kun je hem gerust kopen ook voor iets meer dan 10k