John deere 7700 ervaringen

Hallo,

ik ben aan het kijken voor een john deere 7700,
wat zijn jullie ervaringen met deze trekkers?
zijn er bepaalde dingen waar je op moet letten.
ik kan namelijk totaal geen informatie vinden over deze trekkers.

mvg jelle

Deel dit topic

Reacties

Fendt926Driver
Poe nee joh. Je gaat toch niet van een 611 fendt over naar een 7700 jd????
Dat is toch enorm achteruit in de tijd??
Heb je er al eens op gereden?
Rij wel eens bij de loonwerker op de 77 en 7800 serie maar ben altijd weer blij fat ik thuis op mijn fendt 614 mag rijden
Fendt926Driver
De 7700 heeft de powershift nog met een hendel schakelend op de zijconsole. Kijk hoeveel speling die heeft
aftakas is teer punt van deze trekkers. Die willen nog wel eens glad draaien in de trekker. Is wel redelijk makkelijk te verhelpen elke keer in een halve dag...
airco pomp zit direct bijop de v snaar bij een kapotte pomp loopt het vast.
de vooruit/achteruit schakelaar begeeft het nog wel eens
vooras wil wel eens vastlopen. In de eindvertraging loopt dan iets los dat tussen de tandwielen komt band gaat 100% stilstaan totdat complete eindvertraging uit elkaar spat

Dit zijn allemaal dingen die ik meemaak met dit soort trekkers die bij mijn loonwerker lopen.
deels bij ons thuis gebeurt tijdens het werk deels tijdens werkzaamheden die ik er mee uitvoerde
Fendt926Driver
Een 7800 heeft trouwens wel dik 26500 uur gelopen maar ook al wel 7 keer losgeweest wat ik zo weet. En de 540 aftakas is nu weer kapot 1000 toeren doet het nog wel
mdoornekamp
@Fendt926Driver 540 toeren mag eigenlijk niet met zoveel vermogen. Vind het ook wel erg veel uren. En wss blaast ie er wel vlot 200 pk uit
Fendt926Driver
@mdoornekamp de veenhuis silage wagens draai ik altijd op 540 leeg maar dat werkte laatst niet meer. Dus maar bijna stationair op 1000 toeren
mbvaltra
En dat wordt gezegd door een fendt man die een hekel aan john Deere heeft 🙂

Kon het niet laten 🙂
Fendt926Driver
@mbvaltra ik kon het ook niet laten.
+3
mdoornekamp
@maggi Het zijn gewoon goede en degelijke trekkers. Solide bouw dus geschikt voor het zwaardere werk. Met transport werk valt wegligging/comfort wat tegen. De trekkers kunnen heel wat uren draaien, maar boven 10.000 natuurlijk wat meer onderhoud.

In 1992 op de markt gekomen. Was toen zijn tijd ver vooruit met Load sensing pomp, 40 km bak en soepele 4 traps power shift, taaie constant vermogen motor, stille cabine en korte draaicircel. Daar kon Fendt nog wat van leren.
maggi
Hoe zijn de trekkers.motorisch? Zijn deze een beetje betrouwbaar?
Is er een manier om de aftakas te testen of zul je er dan een zwaar trekkende machine achter moeten doen?
Op de trekker zit ook front pto, zijn hier nog specifieke dingen waar je naar moet kijken?
En als ik.mij niet vergis hebben deze trekkers een lijnpomp of niet?

Alvast bedankt voor de reacties!
Fendt926Driver
@maggi motorisch zijn ze sterk. Hoor niet vaak dat daar iets mee is.
aftakas is van ene op andere moment kapot. Volgens mij niet te testen. Kunt reparatie historie opvragen. Of bij voorbaat laten vervangen.
frontaftakas is meestal zuidberg en die zijn gewoon goed
brandstofpomp heb ik nooit bij gezeten dus weet ik niet.
daar zijn de john deere enthousiastelingen voor. Die weten ook de positieve punten van zo n trekker
Fendttrisixfan
@maggi
De eerste 10 series zijn in ieder geval met a/mw en p-pomp geleverd dus denk dat de 00 ook wel lijnpomp heeft, het is wel een imitatie van Bosch (Denso) en ook niet zo geschikt als een Bosch om op te drijven
mdoornekamp
@maggi over problemen met de aftakas achter is mij niks bekend. Wij hebben jaren lang een 7810 voor de sleepslang pomp gehad. 240 pk en altijd vol gas. Nooit problemen gehad. Die trekker heeft nu 15.000 uur.
MaxxuM4ever
@mdoornekamp als er iemand is dan ben jij het wel om hier wat te
Adviseren over een 7700.
Het zijn al wat oudere trekkers dus je moet het treffen met komend onderhoud, net als een new Holland 70/G of een fendt 800 turboshift.
appie1967
@maggi de 7700 heeft volgens mij een roterende pomp ,er heeft er hier in de beurt iemand de pomp van een 7800 er opgebouwd voor jaren terug omdat die roto niet beviel
verwijderd
+1
Fendt926Driver
@JD3010 hap hap hap.
als je hem nu van info voorziet heeft hij meer aan.
ik typ alleen op wat ik zelf heb meegemaakt
+2
boerlover
Ik moet wat lachen om die Fendt fanaten op dit topic. Die suggereren dat alles beter is bij hun merk. Maar vooral uit eigen jarenlange ervaring (echt groot canadees melkvee-/akkerbouwbedrijf) kan ik ook over hun merk wel een waslijst aan slechte ervaringen vertellen. Waarvan twee volledig uit elkaar geklapte vario's van twee 930's nog het minst erge was.
De toenmalige eigenaar had ook nog een aantal John Deere's en wat Caseih. Deze merken deden het echt niet slechter of duurder dan de Fendts. Mijn persoonlijke voorkeur was een Caseih Quadtrac 600, vooral bij lange werkdagen. Wat een beest.
+2
Johndeeretje
Misschien ook handig om te vermelden wat je met de trekker wil gaan doen? Akkerbouw/Veeteelt/Hobby?
mdoornekamp
@maggi de full power shift bakken zijn trouwens wel wat gevoeliger. Na 10.000 zwaar trekwerk worden ze ruim en dan volgt er een kostbare revisie. De 4 traps powr quad is bijna onerwoestbaar. Tweede hands modellen met full power shift zijn vaak wat goedkoper.
ford3000case745
En dat de vooras vast loopt komt wel vaak voor. (tenminste uit mijn ervaring)
verwijderd
Fendt926Driver
@JD3010 uren worden gewoon betaald die ik bij de loonwerker maak. Ook de uren dat ik bij een kapotte trekker sta.
de topic starter vraagt om ervaringen en die heb ik gedeeld. Maar als iemand die een ander merk rij en toevallig ook op deze serie en zijn bevindingen op typt niet mag.
ajuu
valmet6400power
Quote Reactie van @JD3010:
uitlaat

Die gaan volgens mij bij alle John Deeres op den duur stuk in die bocht? Vooral bij die 6 cilinders..
MaxxuM4ever
@valmet6400power dat was toch bij de eerste 6000 serie waarbij de uitlaat nog onder het intergraalframe doorliep, weet niet of een 7000 daar ook last van had?
valmet6400power
@MaxxuM4ever @Fendttrisixfan

Geen flauw idee zou kunnen, heb zelf helemaal niks met John Deere dus geen interesse in frames en uitlaten verder haha
Fendttrisixfan
@valmet6400power
De demperpot ook, zijn wel reparatiesetjes voor
maggi
Oke bedankt voor de reactjes in ieder geval, het gaat om een 4 traps powershift bak, hij is van het jaar 1995 als het goed is. Maar als ik het goed begrijp zijn ze niet zo makkelijk op te draaien?
Ik wil er vanalles mee gaan doen, werkzaamheden rond de boerderij, maar ook zo nu en dan voor de loonwerker. En de trekkertrek natuurlijk niet te vergeten haha
Jasperfendt
@maggi Ben je niet beter af met een 6900/6910 icm harken enzo?
+1
maggi
@Jasperfendt

Dan heb je net niet genoeg gewicht enzo als je wel een x de kuil aan gaat rijden of met silagewagen gaat rijden.
Vind een beetje eigen gewicht altijd wel prettig haha
Fendttrisixfan
@maggi
Wel makkelijk Open te draaien maar verwacht geen 300pk
maggi
@Fendttrisixfan

200 moet lukken? Of dat ook totaal niet?
mdoornekamp
@maggi 200 lukt wel. Dan roken ze wel wat als het het gas intrapt
maggi
@mdoornekamp

Dat moet ook haha
mdoornekamp
@maggi hoeveel uren heeft ie?
D7207C
Tractor John Deere 7700 (Bj 1995)
€ 18.500,00
link.marktplaats.nl/m1107888476/…

Deze?
mdoornekamp
@D7207C Ziet er wel aardig uit. Goede banden
maggi
@D7207C

die trekker is het inderdaad.
ken je deze trekker?
D7207C
@maggi nee, maar staat vlak bij mij in de buurt. Prima handelaar volgens mij
maggi
Ik zag dat iemand gereageerd had en zijn reactie weer verwijderd heeft??
hij stond eerst bij a. de jong te koop voor minder geld?
MaxxuM4ever
@maggi dat kan je in google cache nog wel terugvinden toch als het al eens op internet gestaan heeft?
mdoornekamp
@maggi zulke trekkers moet je toch een beetje geluk mee hebben. Begin eens met een grote beurt als je hem zou kopen. En alles goed nalopen. Kost je zo 3000 euro erbij. Maar heb je wel iets meer zekerheid in het werk. Kijk extra uit met Engelse import. Te herkennen aan de oppik trekhaak en lucht installatie.
Fendttrisixfan
@mdoornekamp meeste Engelse trekkers word de oppikhaak wel gedemonteerd, en wat bedoel je met de luchtreminstallatie?
mdoornekamp
@Fendttrisixfan lucht compressor en lucht tank voor aanhanger beremming
Fendttrisixfan
@mdoornekamp ja maar waarom zou het een Engelse trekker zijn als er luchtremmen opstaan?
mdoornekamp
@Fendttrisixfan in die bouwjaren werden in Nederland weinig trekkers met lucht verkocht. In Engeland was het toen al verplicht dus zit het er altijd op.

Er zijn nog wel meer herkennings punten. Zoals eenvoudiger dashboard, eenvoudige stoel, eenvoudige hydrauliek
Fendttrisixfan
@mdoornekamp
Duitsland hebben ze ook vaak luchtremmen...
mdoornekamp
@Fendttrisixfan klopt. Het is ook ëen van de herkennings punten. Duitse trekkers zie je hier niet zo veel. Die zijn te duur

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden john deere , trekkers en ervaringen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
45
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
1.434