Krone Big M van 2850Johndeere6R

Krone Big M

Hier zie je Loonbedrijf van Diepen (Spanbroek) maaien met de Krone Big M2. Gisteravond leken de berichten voor de aankomende 3 dagen knap te worden om de 3de snede en wat koeland te maaien. Dat is wel lekker zodat we dan weer van de teilen af zijn en weer lekkere etgroentjes voor de koeien krijgen. Zoals je al wel aan het gras op de foto kunt zien krijgen we ook last van de droogte en raakt de groei er wat uit en daarom hopen we dat de voorspelde milimeter van vrijdag tot op zondag gaan vallen

Reacties

Hier dezelfde plannen maar vandaag al meerdere buitjes gehad dus de maaiers staan nog in de schuur.
+1
dx11 (@dx11)
@CaseCS130 hier kan ik met gemak nog een week wachten gelukkig. De korte termijn uitzichten zijn nog niet zo goed
@dx11 het land wat we weiden schiet zo snel door iedere keer door de droogte. Voor het mooie mocht het er wel even af. Maar als het niet kan is het niet direct een ramp.
@CaseCS130 hier een weide perceel wat net een lapjes deken lijkt bruine vlekken gele vlekken en 2 kleuren groene vlekken. De buurman heeft vorige week gemaaid daar staat nu 10cm gras wat gaat schieten.
3e snede is hier er al 10 dagen af.
Was even paar dagen op vakantie en gras nu al weer te hoog om nog netjes te kunnen bemesten.
Dus binnen 4 weken moet de 4e snede er nog af om de putten acceptabel leeg te kunnen rijden
+1
casejxu (@casejxu)
@Fendt926Driver het is overal weer heel wisselend. Hier vorige week nog net kunnen bemesten na 3e snee en als zo door groeit ligt met 2/2,5w de 4e ook tussen de muren. We krijgen laatste weken net op t juiste moment een buitje. En gelukkig geen gigantische hoosbuien
+1
@casejxu hier was het meeste wat we gehad hebben 8mm een paar keer 2 en nog 1x 5 maar dat is het wel. Van mij mag er wel eens 50mm in de week vallen daar hebben we tenminste weer eens wat aan
+1
arjanvw (@arjanvw)
@2850Johndeere6R hier zitten we op 80 mm afgelopen 2 weken. Vind het wel weer meer dan genoeg...
+1
@arjanvw dat snap ik ja. Hier trekken alle buien net om ons heen
+1
@arjanvw en wij maar blijven beregenen, als er wat valt is t maar n paar druppels
arjanvw (@arjanvw)
@RaHeados net waar ze langs trekken.. willen graag beginnen met dorsen maar 1e week wordt het nog niks.
+1
@arjanvw bij de buurman waren ze bezig met 3 combines dus die is er inmiddels af 😃
arjanvw (@arjanvw)
@RaHeados dan gaat het wel lekker vlot!
casejxu (@casejxu)
@2850Johndeere6R langste dag is geweest dus we krijgen ze weer. Veelal onaangekondigd en meer als afgesproken laatste 2/3w 😅
+1
@casejxu zo is dat normaal gesproken hier ook zo, alleen laat het dit jaar nog wat op zich wachten

TractorFan kan jouw hulp goed gebruiken

Op TractorFan helpen gebruikers elkaar met het oplossen van technische vragen met betrekking tot Krone. Ook staan er nu al 495 foto's van de Krone Big M. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Met jouw kennis en inzicht kunnen we ook deze site nét dat beetje beter maken. Help je mee? Maak dan ook een (gratis) account aan!

REACTIES
2
PUNTEN
18
WEERGAVES
3.498
MEER FOTO'S
MEER INFORMATIE