Massey Ferguson 6715S van mf 6150

Massey Ferguson 6715S

mf 6150
Foto van een Massey Ferguson 6715S, vanmorgen een paar tanken uut de put bij het jongvee gezogen omdat het daar vol zat. Thuis is de loonwerker aan het sleepslangen.

Reacties

+1
RaHeados
Mooie combinatie zo! hoeveel kuub is de tank?
+1
mf 6150
@RaHeados
Dankje, 14 kuub. Weet niet precies, dacht dat modulo een langere dissel heeft. Comfort is sowieso vrij licht gebouwd
RaHeados
Wat voor verschil zit er in comfort 2 en modulo 2? Had nog niet van comfort gehoord eigenlijk
Chrisje
Mooie combi. Waarom rij je niet zelf alles weg? Of laat de draagkracht van de grond het nog niet toe
+2
sjonnies
@Chrisje sleepslangen kun je niet tegen rijden met trekker en tank land ontzie je meer water bij de mest betere benutting vd mest en hogere opbrengst met de 1e snede. Zou graag hier thuis willen doen maar niet interessant krap 10 hec huiskavel waarvan nog 3.5 over rustig land weggetje. Maar als je 20 30 of 50 hec heb kan gauw uit
+2
RaHeados
@sjonnies idd doen wij ook voor eerste snede alles sleepslang wat direct uit de silo kan
+2
mf 6150
@Chrisje
De put zat strotvol dus het moest nu. Tegen sleepslangen kun je niet rijden, en nu sparen we de dammen. Water toevoegen vinden we ook belangrijk dus dat gaat zo mooi ineens. Van de zomer pompen we de put vol met water en rij ik zelf met de tank.
+1
johndeere6230
Andere trekker gekocht? Anders heeft iemand exact dezelfde tank/ bemesterπŸ™ˆ
+1
J asper
Oude totallos verklaard?πŸ™ˆ
johndeere6230
@J asper

Wat nou?
casejxu
@J asper vanwaar totallos?
J asper
@casejxu Ik heb geen idee, zag toen foto’s. Dacht dat die hem inmiddels al weer klaar had alleen. Alleen vandaar dus die andere voor stalvoeren πŸ˜…πŸ™ˆ
CaseCS130
@J asper Wat was er mee aan de hand dan? Jullie zien ook alles trouwens haha. Ik moest ff zoeken voordat ik snapte waar jullie die trekker en tank gezien hadden.
frank_mf
@johndeere6230 viel mij ook al op bij De Bruin
johndeere6230
@frank_mf

Idd, vooral die schouten bemester.
frank_mf
J asper
@frank_mf Ik zag hem net ook maar stond bij dat het een nieuwe was vindt het al zo apart luchthoorns op een nieuwe trekker. Maar denk Idd nu wel dat het hem is nu je dat zegt is geen nieuwe.
frank_mf
@J asper Optisch nieuw staat er. Bouwjaar 2022, dashboard foto zegt iets van 500 uur
J asper
@frank_mf Klopt dat zag ik nu ook.

tractors-and-machinery.nl/item/721457/…

Maar ik had deze gezien.
+4
mf 6150
Ongekend hoe snel jullie t zienπŸ˜‚ stond er toen ook van te kijken hoe snel er foto's in Drenthe waren, terwijl het niet in het nieuws heeft gestaan.
Begin mei heb ik een ongeluk gehad, zondag ochtend vroeg is er een straal bezopen automobilist op de vooras geklapt. (Zondags werk is niet sterk blijkt maar weer)
Trekker was niet totall loss maar het was lang wachten op onderdelen en gebrek aan arbeid.
+1
johndeere6230
@mf 6150

Mooi klote! Puur om de onderdelen wachttijd voor een andere gegaan? Bevalt de nieuwe goed?
+1
mf 6150
@johndeere6230
Nee dat niet, tussentijds gewoon een trekker van de dealer in gebruik gehad.
J asper
@mf 6150 Kon die tank niet doen met zijn ml130 vario?🀣😜
mf 6150
@J asper
Haha jawel hoor, ml180 toch? Of 160
J asper
@mf 6150 6715 heeft toch 130? Maar vanwaar nu een andere dan? Viel toch tegen? Had liever een 516😜 Maar vondt het een verdomt mooie trekker verder wel en mooie banden er onder.
+2
frank_mf
Quote Reactie van @J asper:
toch 130

Volgens de importeur heeft een 6S/6715S de ML140 Vario en HA140 achterbrug. Maar als je in Agco Parts Book kijkt dan ligt er wel degelijk een ML180 in. Dus zeg het maar 😕
mf 6150
@frank_mf
Dat dus🀣 kont ziet er ook aanzienlijk zwaarder uit dan een 516
+1
frank_mf

(klik om te vergroten)

6715S D-VT
+1
mf 6150
@J asper
Mf heeft een Ml140 zie ik net, 516 rij ik ook weleens mee vind de mf dan ff vaster op de weg liggen (oa omdat ie wat vaster is in het stuur. Bediening heeft voor mij geen verschil, behalve dat de kruishendel van de mf naar mijn idee iets beter doordacht is ( extra functies en groter)

6 cilinder rijd lekkerder op de weg
+1
frank_mf
Quote Reactie van @mf 6150:
516

Die heeft de ML90. Edit: en HA140 achterbrug.
+1
frank_mf
@mf 6150 die kan dus ff een vooras gaan betalen. Wat een gek. Wel prachtige trekker terug nu.
mf 6150
@frank_mf
Klopt en de rest, berger erbij gehad enzo. Dankje, ja knappe trekker rijd best
mf 6150
@frank_mf
Klopt en de rest, berger erbij gehad enzo. Dankje, ja knappe trekker rijd best
Johny power
@mf 6150 Wat is er voor terug gekomen?
+2
mf 6150
CaseCS130
@mf 6150 weer een dynavt? Of nu een dyna6?
+1
rickboer blija
@CaseCS130 190 is alleen met vt te krijgen
+2
mf 6150
@CaseCS130
Vt, m'n vader vond dat we niet 'terug' moesten naar dyna 6 en het prijs verschil tussen een nieuwe 180 en deze 190 was heel klein. Dit is een overjarige van 2022
+1
Hurli356
@mf 6150 begint wel meer te wennen die nieuwe look van MF met de grijze streep op de kap. Is wel een knappe trekker die 7s190. Alleen die toeters op het dak zijn niet mijn smaak 😃
+2
mf 6150
@Hurli356
Ja vind t ookwel fris ogen, op die rare lucht roosters in de kap na dan. Ach smaken verschillen haha, hebben m'n vrienden cadeau gedaan bij de 6715 want die was rond mijn verjaardag geleverd. Die zijn over gezet op de 7s, staan er opzich best netjes op, heb t veel beroerder gezien.
Komt bij dat het ideaal is met die kloten fietsers die op de wegen fietsen waar een fietspad naast ligt😜
Hurli356
@mf 6150 Eens hoor, ieder z'n ding. Je kunt wel goed van je laten horen op deze manier ja 😃
CaseCS130
@mf 6150 Ah, je was wel eens wat kritisch op de vt dus dacht misschien ben je wel terug naar dyna6
+1
mf 6150
@CaseCS130
Klopt, als het prijs verschil groter was , had er misschien een dyna 6 gestaan. Er komt voor de vario nu nieuwe software, dat moet al een heel eind verbeteren zeggen ze. Voordeel is ook dat m'n vader nietzo goed met de vario overweg kan😬
+2
CaseCS130
@mf 6150 bijzonder dat hij dan niet weer terug wilde naar een dyna6. Ik vond de vt zelf wel fijner dan de dyna6. Alleen dat groepen wisselen ben ik wat bang voor met veel verschillende chauffeurs erop met de opraapwagen.
+2
NH-Ford
@CaseCS130 Nu is dat met een opraapwagen nog weer minder spannend dan bij zwaar grondwerk...
Met zo'n 7S heb je wel een prachtige trekker
frank_mf
@NH-Ford klopt en onder 5 km/h dat is wel aan te leren. Even wanneer je de bult op moet en het veld op rijdt dan moet het wel goedkomen
MaartenMandemaker
@frank_mf De demo wilde alleen stilstaand terugschakelen. Ik vond dat wel een minpuntje eigenlijk. Een dyna6 tik je zo terug onder het rijden
casejxu
Quote Reactie van @MaartenMandemaker:
terugschakelen

Een VT terugschakelen?
CaseCS130
@casejxu Ja, tis immers de Fendt bak dus handmatig schakelen tussen veld en transport groep.
casejxu
@CaseCS130 🀣🀣 oh sorry. Zo vario is ie dus nietπŸ™„πŸ€”
+1
MaartenMandemaker
@casejxu Hetzelfde als een Fendt.
casejxu
@MaartenMandemaker jep. En dan te bedenken dat we thuis ooit bijna femdt gereden hadden en waarschijnlijk dus nog steedsπŸ˜…
+2
MaartenMandemaker
@casejxu Oke, hier had het ook Ford of Case kunnen zijn. In 1989 van die 3 merken offerte gehad. MF kon toen verreweg de modernste trekker leveren. Daarom zijn ze toen voor een 3080 gegaan. Ford had toen nog de 7810 en Case de 1056
casejxu
@MaartenMandemaker pa is ooit met een 745 en 585 inter bezig geweest of een 304 en dacht 307. Inter was nogal goedkoper. Alle 4 waren jong gebruikt
+2
MaartenMandemaker
@casejxu 745 is wel een fijne trekker, maar een 307 ook. Stageboer had een hele nette 2wd 307 uit 1988. Vind zelf een 1056 ook een prachtige trekker. Liepen hier veel in de buurt vroeger. Heel herkenbaar geluid net als de meeste trekkers toen.
+1
casejxu
@MaartenMandemaker grootste voordeel is dat toen bij aankoop de fendt dealer heel dichtbij zat maar Al snel beΓ«indigd werd en de case dealer sindien altijd het dichtstbijzijnde is. Bij bollenboer een 304. 65pk turbo. Verzet nog bergen met werk!
+1
MaartenMandemaker
@casejxu zit er nu geen Fendt dealer meer dichtbij? Het gaat er ook om dat je tevreden bent over de trekker en dat de dealer goede service bied. Als die je laat zitten is het ook snel klaar
casejxu
@MaartenMandemaker Nu op 20min met d'r auto sinds jaar of 8. Daarvoor wel 30min met de auto. Oud case dealer was 15min met trekker en de nieuwe ook
NH-Ford
@MaartenMandemaker een mooie vergelijking... qua hydrauliek kan een 3080 niet aan 7810 tippen πŸ˜‰
Zijn wel wat punten over en weer weg te strepenπŸ˜…
+1
MaartenMandemaker
@NH-Ford Dat is ook ongeveer het enige denk ik? Ford was toen op het einde van de 10 serie. Mf had net de 3000 serie op de markt
J asper
@MaartenMandemaker Vandaag de dag zijn die case en ford tweedehands wel een stuk duurder.
+2
MaartenMandemaker
@J asper Daar hebben we nu geen last meer van πŸ€™. Toen we ze inruilden niet.
NH-Ford
@MaartenMandemaker als je mij vraagt zit daar nu ook niet echt verschil in..
NH-Ford
@MaartenMandemaker Beetje gekkigheid 😉
4 ventielen met zweefstand en tegelijkertijd met hef te gebruiken vindt ik wel een plus inderdaad.
Persoonlijk heb ik ook liever die cabine.
Elektronische hef hadden ze allebei, tis meer dat 3080 al wel functies regelde via computer.
MaartenMandemaker
@NH-Ford Ja Ford had de hydrauliek wel beter voor elkaar. MF een volledige omkeerbak met 32 versnellingen. 4wd met lamellenkoppeling. 40 kmu. Elektronische hef zie je niet veel op een 10 serie toch?
NH-Ford
@MaartenMandemaker Gen 3 wel, evenzo als schakelbaar toerental pto.
Ma geef je wel gelijk hoor, was maar beetje aan stangen 😉
MaartenMandemaker
@NH-Ford Nouja pa heeft toen de keuze gemaakt. Als de 40 serie of de Maxxum er waren geweest was het misschien wel anders gegaan.
+1
NH-Ford
@MaartenMandemaker en zo gaat het, uiteindelijk is een relatie met dealer nog het belangrijkste
+1
MaartenMandemaker
@NH-Ford Klopt hoor. Problemen genoeg gehad vroeger. Maar ze stonden er altijd voor. En daar gaat het om
+1
mf 6150
@casejxu
Als bakker nooit failliet was gegaan hadden wij ook nog fendt gereden, service speelt daar ook een rol in.
+1
J asper
@mf 6150 Van iperen is daar de Fendt dealer? Die zit zelf hier ik buurt nog met trekkersπŸ˜…
mf 6150
@J asper
Van iperen zit echt overal ja, ook aan de andere kant van de plas... maar toendertijd bestond hij nog niet volgensmij. Pa kon naar Holland Utrecht of cebeco, maar bij cebeco beviel de handelswijze hem niet ofzo
arjanvw
@mf 6150 Holland Utrecht had toen rond 1990 Bakker overgenomen toch? Tenminste daar staat me iets van bij. Holland Utrecht was destijds onze dealer, pa heeft toen in 1991 de 306 gekocht met 2600uur, die kwam toen eigenlijk bij Bakker vandaan dacht ik. Holland Utrecht is te ver bij jullie vandaan?
mf 6150
@arjanvw
Zou kunnen ja, heb wel eens zo iets begrepen. Of dat '90 was vraag ik me af, heb ook een 305lsa mer nieuwe kap gezien waar een bakker sticker op zat.

Hebben nog wel een holland Utrecht sticker in de schuur, zal eens een foto maken.

Niet tever, de bruin is ook bijna 3 kwartier met de auto. Geloof dat pa er niet echt uitkwam met de vertegenwoordiger, onderhoud ook duurder
arjanvw
@mf 6150 de eerste met de nieuwe kap is 92? Bij ons hadden ze de sticker verwijderd met scherp voorwerp. De krassen zitten er nog op.. πŸ™ˆ. Toen wik daar klant waren zaten ze nog in Woerden. Onze buurman waar mn vader goed mee kon die deed het onderhoud van de melkstal. Via of door hem kwam er in de jaren eind 70 de eerste Fendt bij ons.
mf 6150
@arjanvw
Zal wel rond die tijd zijn ja, oeps lekker slordig danπŸ˜…
Ah okay wist niet dat ze verplaatst waren.
Mooi dat t zo kan lopen, waarom later naar claas gegaan? Puur prijs en dealer?
+2
arjanvw
@mf 6150 ja klopt, na de verhuizing kwamen we bij Cebeco Hoogezand dat was prima adres. Die gingen over in Niestijl en dat was niet ons adres. We liepen ook al bij Wittrock en die ging over van Fendt naar Claas. Bij de eerste Claas konden ze beide nog leveren. Maar het verschil van 30.000 euro was de reden om een Claas te kopen
+2
mf 6150
@arjanvw
De dealer doet t m uiteindelijk natuurlijk...

Dat is nogal een verschil in prijs ja

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

frank_mf
@MaartenMandemaker koppeling in en op knopje I/II drukken dan kan het tot 5 km/h. Ben er zeker van. Of die had nieuwere software
MaartenMandemaker
@frank_mf Deze melding kreeg ik, en ik reed niet harder dan 5 kmu

(klik om te vergroten)

+1
trean
@MaartenMandemaker als de olie nog koud is willen de fendts ook niet van groep wisselen, daar komt een vergelijkbare melding in het scherm.
frank_mf
@MaartenMandemaker knopje achterop de pook toevallig er ook bij en koppeling?
MaartenMandemaker
@frank_mf Koppeling niet geprobeerd. Rijdend geeft het toch een tik in de bak, bij Fendt tenminste wel zo. Lijkt me niet fijn voor het inwendige.
frank_mf
@MaartenMandemaker Koppeling dan doet hij het wel. Dit ging feiloos
+1
MaartenMandemaker
@frank_mf Oke, koppeling gebruiken ben ik niet meer gewend bij het schakelen πŸ˜‚. Als er een nieuwe komt hier word het toch geen vario.
mf 6150
@frank_mf
In de fendts staat er een sticker dat terug tot 5 kmh kan en op tot 10
+1
J asper
@MaartenMandemaker Niet dat het belangrijk isπŸ˜…πŸ€£ Maar in vond dat oude bruine mooier als dit zwarte interieur.
MaartenMandemaker
@J asper Ja klopt, dat zwart van het dashboard had van mij niet gehoeven. Op de armleuning is het wel minder vuilgevoelig
+3
CaseCS130
@frank_mf ik ben bang dat het vaak vergeten wordt, ook omdat je er verder in het rijden niet heel veel van merkt direct. En dan met volle wagen in de transport groep de bult opdrukken lijkt me niet bevorderlijk.
+1
mf 6150
@CaseCS130
Ik denk dat je die dyna 6 er ook zo uit kan trappen, als je niet met beleid tussen de groepen schakeld. Een goede chauffeur kan overal wel mee overweg lijkt me, fat schakelen van de vt went ook wel als je het maar duidelijk uitlegd
MaartenMandemaker
@mf 6150 Gewoon beetje gas lossen als hij van groep schakelt, en terugschakelen laag in toeren. Daarom rijd ik ook nooit op de automaat, dan heb je zelf de controle er niet over
mf 6150
@MaartenMandemaker
Zijn er zat die dat niet snappen
MaartenMandemaker
@mf 6150 Versnellingspook ram je ook niet volgas in de andere versnelling, bij terugschakelen net zo. Maar klopt idd wat je zegt
mf 6150
@CaseCS130
Ik denk dat je die dyna 6 er ook zo uit kan trappen, als je niet met beleid tussen de groepen schakeld. Een goede chauffeur kan overal wel mee overweg lijkt me, fat schakelen van de vt went ook wel als je het maar duidelijk uitlegd
mf 6150
@CaseCS130
Ik denk dat je die dyna 6 er ook zo uit kan trappen, als je niet met beleid tussen de groepen schakeld. Een goede chauffeur kan overal wel mee overweg lijkt me, fat schakelen van de vt went ook wel als je het maar duidelijk uitlegd
+2
mf 6150
@frank_mf
Met graskuilen leer je er wel mee werken, in lage groep als ne stil staat vlak boor je achteruit de bult op rijd. Blijft wel dat ik het gewoon onwijs debiel vind dat het nog moet
+1
frank_mf
@mf 6150 ja precies. Ja ik verwacht ook dat het niet heel lang meer hoeft. Bij Fendt zijn ze het aan het uitfaseren, maar vooralsnog bij MF nog niet.
+1
mf 6150
@CaseCS130
Mijn vader rijd er zelf ook niet mee, zit een beetje tussen de oren denk ik. Was het prijs verschil groter was de keuze anders
Johny power
@mf 6150 Netjesss!

TractorFan kan jouw hulp goed gebruiken

Op TractorFan helpen gebruikers elkaar met het oplossen van technische vragen met betrekking tot Massey Ferguson. Ook staan er nu al 36 foto's van de Massey Ferguson 6715S. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Met jouw kennis en inzicht kunnen we ook deze site nΓ©t dat beetje beter maken. Help je mee? Maak dan ook een (gratis) account aan!

REACTIES
6
PUNTEN
31
WEERGAVES
15
MEER FOTO'S
MEER INFORMATIE