Case IH JX 1090 U van casejxu

Case IH JX 1090 U

casejxu
Foto van een Case IH JX 1090 U met een mans genoeg vrachtje balenπŸ˜…

Reacties

+2
rommert14
Hoef je hier niet meer te proberen met al dat ijs op de wegen πŸ˜†
+2
casejxu
@rommert14 de beemsterdijk beklimmen was nog n hele toerπŸ˜… zeker met rooie asfalt wat altijd gladder is
+2
rommert14
@casejxu en ook weer naar beneden denk? 😰
+2
casejxu
@rommert14 dat was een stuk minder stijl!
+2
hoest
@casejxu volgende keer een extra baal meenemen in de klem heb je wat meer druk op de wielen
casejxu
@hoest wat denk je zelf...
+2
@casejxu angst is voor even, spijt is voor altjjd 😎
Kan trekhaak niet hoger? Beetje druk op achterwielen creeeeren als die trekt
casejxu
@ronald-deutz-fahr haha kan niet hoger πŸ˜…
hoest
@casejxu dat ik dat alleen doe als ik anders de laatste moet laten liggen. en dan idd zo nu en dan weer even knijpen en rustig rijden
casejxu
@hoest ja snap ik. Moest nu n half uurtje langs de wegπŸ˜‰ als het echt had gemoeten kan het maar dan had ik een spanband om de klem heen gegooid
+2
hoest
@casejxu half uur langs de weg is te gek om dan eentje in de klem te houden. Al weet ik nog wel toen ik een klein jochie was dat hier een loonwerker kwam met een Freeman pers. een ford 7710 voor de wagen en een oude shovel om te laden. als ze het dan niet houden konden zetten ze de laatste baal op de cabine van de trekker 😂
Terwisscha
@hoest Lekker gevaarlijk. Ontneemt mooi wat zicht.
+1
rommert14
@Terwisscha en hij kan je uit de klem donderen als je niet oppast
johndeere6230
Quote Reactie van @rommert14:
hij kan je uit de klem donderen als je niet oppast

Af en toe wat druk erop zetten, als er 2 ronde of 3 vierkante balen anders blijven liggen dan gaan ze wel mee, klem wat hoger in de lucht houden met de verreiker, kun je mooi onderdoor kijken dan. Regelmatig wel km of 10 zo gereden, weet niet wat oom agent er van denkt, maar goed
+1
rommert14
@johndeere6230 Ja als je geen lekkende slangen hebt, en anders goed onthouden welke kant de joystick uit moet als je hem moet klemmen onderweg πŸ˜‚
+1
casejxu
@johndeere6230 dat koste bij de buurman zijn shovel. Reed over 2 balen heen die stiekem uit ze klem glipte langs de weg met volle wagen balen achter zijn shovel. Shovel totalloss
+4
@johndeere6230 @rommert14 @johndeere6230 @hoest
Beetje machinist wupt zo een baal bovenop de klem, bandje erom, kan die er nooit af vallen😎
Beetje creatief wezen manne 😎
Terwisscha
@johndeere6230 Je zou niet de eerste wezen die dan iemand dood rijdt. Dat wil je niet op je geweten hebben. Vindt het eerlijk gezegd maar onverantwoord.
+1
johndeere6230
@Terwisscha

Nee is zeker waar en zou ik ook niet willen, maar heb nog nooit iemand op 2.5 m van de grond zien lopen. Als het niet verantwoord zou zijn, dan zou ik het ook niet doen, probeer altijd het optimum daarin te vinden

Nu hebben wij ook een andere klem als hierboven, dus dat gaat makkelijker dan om hem hoger van de grond te houden, daarbij zit je met een verreiker juist weer lager en kijk je er eerder onderdoor
verse koe
@hoest dat werkt tegen, te weinig druk op achter wielen
2850Johndeere6R
Hoppa dikke vrachten rijdenπŸ’ͺ🏼πŸ’ͺ🏼 is dat jullie kar?
+1
casejxu
@2850Johndeere6R achterburenπŸ‘Œ
RaHeados
Dikke vracht en mooie bandjes onder de kar πŸ‘ŒπŸ‘Œ
+1
BEboer
Blijkbaar hier in vlaanderen ook moeilijk aan goede balen te komen. Buurvrouw heeft paardenpension en koopt altijd via fouragehandelaars maar die hebben precies weinig id aanbieding 😅
+1
Johny power
Dappere case😎
+1
casejxu
@Johny power dat wisten we al!
JohnDeere5085
Komt je voorlader trekker weer mooi van pas Paul, knappe wagen en die hoge banden schelen ook een hoop.
+3
casejxu
@JohnDeere5085 ja nooit geen spijt van gehad! Wel eens uitkijken naar andere joystick en voorladerveering. Dat laatste word wel gemist
+1
2850Johndeere6R
@casejxu die geveerde voorlader ga je geen spijt van krijgenπŸ‘ŒπŸ½
casejxu
@2850Johndeere6R nee dat weet ik nu alπŸ˜…
Pieter Buren
Gekocht of verkocht?
casejxu
@Pieter Buren gekocht. Moet nog x heen voor de rest
+1
Pieter Buren
@casejxu zal nu wel aardig aan de prijs zijn denk ik. Hoorde ergens dat een baal al 75 euro kost thuisgeleverd.
casejxu
@Pieter Buren beter duur als niet te koop. Dit zijn 1e snee balen. Met kunst en drijfmest in het gras. Die hebben niet veel mensen over
+1
Pieter Buren
@casejxu ben blij dat wij zulke balen afgelopen herfst al hebben gekocht. Scheelt bijna 3000 euro.
casejxu
Quote Reactie van @Pieter Buren:
Scheelt bijna 3000 euro

Op hoeveel balen?
+1
Pieter Buren
@casejxu kleine 100
+1
JohnDeere5085
Quote Reactie van @Pieter Buren:
75 euro kost thuisgeleverd

@Pieter Buren Vind ik eigenlijk nog goedkope balen dan, als ik kijk wat loonwerker rekende voor het persen en diesel die puur duurder was had ik het duurder verwacht.
+1
ralphhonda
Dat mag toch ook in de krant dat je daar balen kunt halen. Beste vracht Paul.
+1
casejxu
@ralphhonda haha via veehandelaar.

Ja was miss wel ff te πŸ˜…
ralphhonda
@casejxu met beleid ken het lang aan
casejxu
@ralphhonda max 34. Harder ging ie op de vlakke stukken niet🀣
sjonnies
@casejxu 34 niet harder? Ding heeft toch 100 pk? 24 baal a 800 kg a 900 kg is 20 ton laad vermogen weet niet wat de wagen weegt
casejxu
@sjonnies 90pkπŸ€·β€β™‚οΈ had idee dat wagen niet super licht rolt. T zijn geen 8bar super singels die er onder zitte
+1
@casejxu
Quote:
had idee dat wagen niet super licht rolt. T zijn geen 8bar super singels die er onder zitte

Ruilen? πŸ˜…
Machtige kar zo πŸ’ͺ🏻πŸ’ͺ🏻
casejxu
@ronald-deutz-fahr tja de eigenaar heeft nog 14 andere in diverse maten en banden configuraties
@casejxu doet die goed… 1 van je werk adressen?
+1
casejxu
@ronald-deutz-fahr nee achterburen. Hun helpen ook maaien met 1e snee bijvoorbeeld
JohnDeere5085
@sjonnies jd 6110 had ook moeite om sip 15 meter schudder naar de 44km/h te trekken, bovenin de toeren heeft die ze vermogen ook niet gok dat jxu hetzelfde heeft
+1
casejxu
@JohnDeere5085 nee grootste nadeel van deze modellen is 40km bij 26/2700 motortoeren. Ver over nominaal volgens mij en dan ben je niet op ze sterkst. 34km is bij 2100 dacht ik. Nominaal dus en in de buurt bijv 540aftakas. En dat houd ie heel lang vast.
Baltus_steyr
@casejxu hier ook bij 40 km rijdt die dan 25 a 2600 toeren. beiden kunnen ze 41 tot 43, maar dan maakt die flink toeren en zuipt die een stuk meer. Ik probeer meestal tussen de 38 en 40 te rijden....
@Baltus_steyr valt me enigzinds tegen. 6.31 liep 42 bij 2350 tpm. Ttv 44 bij 1550. Verbruik is bij de ttv 1,5l/h minder (12/12.5l/h) bij land op 2km afstand.
@Deutz 8006spezial wat voor bak ligt er in die woeste 130? 50 volgas?
+1
@ronald-deutz-fahr 52 bij 2200tpm. 40 bij 1650 vgm. Maar met 50 doe je er geen tank meer om in het uur en de wegen hier zijn er ook niet het mooist voor.

Ttv is 54 bij 1800tpm
+1
@Deutz 8006spezial ja precies, zelfde verhouding als op de K ongeveer. Die is op 44 gezet met 1800 toeren
+3
Baltus_steyr
@Deutz 8006spezial tja ik had het ook liever anders gezien maarja, ik kan het niet veranderen 😂 Ben wel wijs met de 2 die wij hebben, net zoals @casejxu met zijn trekkers is!!
+1
casejxu
@Baltus_steyr wijs? OnwijsπŸ’ͺπŸ’ͺ
+1
@Baltus_steyr daar zeg ik niks van, mooie spullen. Als hier een nh of een mf dealer om de hoek zat met goede service kon het zomaar wezen dat we dat reden. Service zegt mij op lange duur meer dan het merk.

Al is de deutz luchtgekoelde lichting een verhaal appart, daar komt niks tussen😜
casejxu
@Baltus_steyr ons land op afstand rijden we beetje 34 ofzo. Zeker met mest rijden bijvoorbeeld. Scheelt 30% brandstof zeker
+1
Baltus_steyr
@casejxu ik moet hier nog wel geregeld de weg op, 34 schiet dan helaas niet op dus rijdt dan wel regelmatig tegen de 40.
casejxu
@Baltus_steyr dan is het wat anders. Als wij paar percelen van huis grassen gaat ie ook naar de 41 hoor. Al is de tijdwinst echt minimaal
+2
Baltus_steyr
@casejxu ja dat zal wel.Ik heb afgelopen jaar in het begin met het bemesten heel rustig aan gedaan om brandstof te besparen, maar na een week was ik dat rustige getour meer als dikke zat en ben toch maar weer op de oude tour verder gegaan 😂
casejxu
@Baltus_steyr haha ik heb zelf niks met dar gerace en gejakker.... moet t zelf maken als het stuk gaat denk ik dan
+2
case 745 xl
@casejxu mijn 6320 rijd 44 op 1800 toeren dat scheelt enorm brandstof en lawaai
+1
Baltus_steyr
@casejxu this niet dat ik of we volgas weg rijden aan komen rijden en vol op de rem trappen. Dat kost inderdaad materiaal. Maar ik blijf niet altijd rustig 35 rijden.
Dat als een malle rijden win je absoluut geen tijd en geld mee.
+2
case 745 xl
@casejxu snel rijden kost enorm brandstof en banden. En je bent er direct geen half uur eerder om thuis. Als ik met de 6430 vario 54 rij drinkt de trekker volgens scherm rond de 18 liter per uur. Rij ik goed 40 neemt die maar goed 10 liter.
+1
casejxu
@case 745 xl dat bedoel ik. Ben daar wel bewuster mee bezig hoor laatste paar jaar. 40 rijd ook lekker rustig tegen over 50 vind ik
DriveJohnDeere
@case 745 xl lijkt me sterk de 6210r zuipt hier ook 18 l bij 50km/h maar dan hangt er 40 ton achterπŸ™ˆ
case 745 xl
@DriveJohnDeere volgens het scherm echt rond de 18 liter bij 2260 toeren geloof ik. Waarom zou ik daar over liegen?. Is mijn eigen trekker en moet zelf de brandstof betalen.
+1
MulderDeutz1
@DriveJohnDeere Dat kan nooit, 6210R gaat volgas over de 30 liter.
DriveJohnDeere
@MulderDeutz1 optrekken is 45l per uur. Daarna gaat ie inhouden op 5l per uur. En dan moeten we alweer remmen voor de rotonde. T gemiddelde over het hele stuk (2km) is 20 liter per uur.
case 745 xl
@DriveJohnDeere ik heb het over het moment dat dir met de balenpers erachter 54 rijd. Niet met optrekken en afremmen. Gemiddeld kom ik met persen uit rond de 10 liter per uur.
DriveJohnDeere
@case 745 xl de snelheid op 50km/h houden kost zo'n 25l per uur.
J asper
@JohnDeere5085 Was die een beetje ziek/niet fit meer denk ik.
JohnDeere5085
@J asper nee hoor toen ff over de 10.000 uur nu tegen de 12.000, die trekker heeft ze vermogen gewoon niet bovenin de toeren en zeker die laatste kms kosten bulten vermogen, eerste snee schudden op 540eco ging daareentegen wel.
J asper
@JohnDeere5085 Ik heb genoeg met een 6110 gereden met gelijkwaardig schudder die klokte op handgas 50
rommert14
@J asper 6130 hier is ook maar een slappe hap
+1
JohnDeere5085
@J asper ik zeg ook niet dat ie er niet komt, maar laatste stuk duurt gewoon lang, misschien dat er wel iets niet helemaal goed is aan die trekker bovenin maar doet ze werk nog 😅
+1
Baltus_steyr
@casejxu haalt die de 40 niet met een volle vracht? is de trekker ook lekker lui.. 😬
casejxu
@Baltus_steyr heeft hele winter weinig gedaan
+1
Baltus_steyr
@casejxu mhh aa soo. rijdt je wel geregeld met de een volle taarup vol gas over de weg dan?
wat ik eerder nog wel eens kon heugen met een zware vracht(mesttank/opraapwagen) in het begin kwam die ook heeel traag op snelheid. maar naarmate er meer flink voor gewerkt moest worden rijdt die nu best vlot naar de 40 heen!
+2
casejxu
@Baltus_steyr af en toe maar. Meeste land is thuisπŸ˜‰ straks met de mesttank weer aan de bak.... 1e tank een drama om op gang te komen en vanaf vracht 3 fluitend
+6
@Baltus_steyr bij de eerste tank mest in het voorjaar met de agrostar 6.31 of de ttv is het ook een groot fiasco. Komen slecht op gang en ruikt ze aardig. Helemaal niet vreemd als je ze de hele winter een beetje onder de 1400 tpm onbelast gebruikt. 2de tank is het altijd direct klaar. Je voelt dat ze er beide dan weer zin in hebben en dan gaat het als vanouds en de geur van roet is weg πŸ‘πŸ‘
Pieter Buren
@Deutz 8006spezial komt dat niet omdat de olie bij de eerste tank nog koud is en daardoor meer weerstand in de bak is? Eigenlijk alle trekkers die ik voor de tank heb gehad zijn bij de eerste tank vol langzamer op gang dan bij de volgende tank. Na elke snede weer.
+3
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Pieter Buren:
Eigenlijk alle trekkers die ik voor de tank heb gehad zijn bij de eerste tank vol langzamer op gang dan bij de volgende tank. Na elke snede weer.

Dat merk ik ook.
De eerst tank van de dag is altijd even op gang komen. Daarna loopt het zo door.
@Pieter Buren dat idee heb ik niet, heb het alleen in de bemestingsronde van februari/maart. Uiteindelijk is het motorisch gezien ook gewoon ronduit slecht om vanaf oktober tot maart geen zware belasting te hebben
+3
@Baltus_steyr @casejxu
Ik weet nog goed, bij de loonwerker met een trekker waar net de herder was afgekoppeld, voor de silagewagen… leeg vanaf de zaak kwam die tot 35, in het land werk om naast de hakselaar te blijven, en elke vracht kwam er 20pk bij voor m’n gevoel 😎 word steeds leuker dan πŸ’ͺ🏻
+1
DriveJohnDeere
@ronald-deutz-fahr hier ook de 8160 ff voor de voerkar gehad toen kwam die ook wel aardig los hoorπŸ™ˆ. Had 8000 uur aan een herder gezeten.
+2
johndeere6230
@ronald-deutz-fahr

Precies dat ja, de 170m op werk staat 1000 uur per jaar tussen de herder, vaak in het voorjaar er tussenuit, maar die blijft wel het langste in de hoek staan vaak, ding is niet de snelste dan 🀣
+1
Rondeutz06
Dat is zeker een beste vracht, heb je ze uit de Beemster gehaald, dan heb je over het algemeen wel mooi gras als de balen heel zijn
+3
casejxu
@Rondeutz06 ja is ook heel mooi spul! Hadden van t weekend al even een baal thuis gekregen om te proberen/kijken of t ons aanstaat
verse koe
@hoest werkt tegen, weinig druk op de achter wielen dan.

TractorFan kan jouw hulp goed gebruiken

Op TractorFan helpen gebruikers elkaar met het oplossen van technische vragen met betrekking tot Case IH. Ook staan er nu al 413 foto's van de Case IH JX 1090 U. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Met jouw kennis en inzicht kunnen we ook deze site nΓ©t dat beetje beter maken. Help je mee? Maak dan ook een (gratis) account aan!

REACTIES
10
PUNTEN
43
WEERGAVES
27
MEER FOTO'S
MEER INFORMATIE