Case IH CS 110 van CaseCS130

Case IH CS 110

CaseCS130
Foto van een Case IH CS 110. Laatste mest erop voor dit seizoen.

Reacties

+1
NH-Ford
Zomaar een gedachte bij deze combinatie, hoeveel kuub? Hoeveel pk? En wat voor grondsoort?
CaseCS130
@NH-Ford 10,7 kuub maar vacuΓΌmpomp. 110 pk opgegeven vermogen, 100 pk aan de waterrem aan de aftakas. 5 meter schuitemaker bemester. Rijsnelheid meestal 10-12 kmh. Grondsoort varieert van echt veen tot zand.
NH-Ford
Bedankt, wel dapper dat het zo mooi gaat dan...
Zitten hier op 1.5-2mtr veen, nu 140 pk en 7m3 tandem, 5mtr bemester.
Al lang stiekem wat aan rond kijken, 4 wiel op rij erg van gecharmeerd, al lijkt ons 10m3 dan wel max..
Wat voor veen hebben jullie? Merk je daar flink verschil in trekkracht?
CaseCS130
@NH-Ford diepste is een meter of 5 veen. Wel diepontwatering maar toch een aantal verraderlijke plekken waar je niet stil moet staan. Maar zolang je rolt is er niks aan de hand, al voel je op die plekken wel even dat het wat zwaarder gaat.
Neem netto maar amper 10 kuub mee denk ik. Banden op 1.2 bar, beetje veiligheidsmarge omdat het oude banden zijn. Maar het loopt fantastisch, mooier dan de oude 6800 liter tank op 800x26.5 banden.
NH-Ford
@CaseCS130 Dat lijkt me ook een mooi formaat, 13-16m3 ga je effectief al weer negatied qua gewicht/banden lijkt me.
Zie in omgeving ook wel 10 en 11m3 lopen, alleen staan daar naar een jaar ofzo al minstens 150 pk voor..
Hoe gaat het op de weg? Heb je idee dat ie nog beetje stuur heeft over tank?
CaseCS130
@NH-Ford over de weg gaat opzich prima al is een tandemasser daar in het voordeel. Praktisch alle land vlakbij dus vol eigenlijk nooit harder dan 30. Leeg zijn deze wat klappergevoelig.
hobbyboer
Quote Reactie van @CaseCS130:
Banden op 1.2 bar, beetje veiligheidsmarge omdat het oude banden zijn.

Met oude banden kun je toch juist minder of geen veilgheidsmarge aanhouden?
Als je die een keer kapot rijdt is de schade minder groot dan met een nieuw setje.
CaseCS130
@hobbyboer heb je gelijk in, maar hier ligt 650/75 om en die kom je niet elke dag tegen. In de midden raken de wangen elkaar bijna al zo breed vallen deze trelleborg dus durf niet zachter.
arjanvw
Mooie combinatie zo, mooi in verhouding!

Met een topdruk cilinder ben je van het geklapper af. Een k80 trekhaak scheelt ook al enorm.
+1
CaseCS130
@arjanvw Heb je helemaal gelijk in. Staat ook wel een beetje op het verlanglijstje, maar mijn vader rijdt er het meeste mee en die vindt het nog niet nodig. Heb er nu een stukje kunstrubber tussen wat behoorlijk inveren kan.
Mooie combinatie, nooit de 130 ervoor?
CaseCS130
@MaartenMandemaker eigenlijk nooit, mijn vader is gek op deze. Die heeft voorasvering en is wendbaarder. En hij heeft een hekel aan de voorlader eraf te halen.
@CaseCS130 Oke, ik heb het ook altijd mooie modellen gevonden die 9105. Onderin heeft de 6 cilinder wel meer te vertellen denk ik? Voorasvering is wel lekker ja, scheelt toch behoorlijk in comfort.
CaseCS130
@MaartenMandemaker Ja, de 6 cilinder is onderin maar ook overall even meer mans.
Combinatie voorasvering en nieuwe grammer maximo dynamic maken dat de 110 even fijner rijdt.
Inter-844s
Kelders helemaal leeg of alles eronder? Ik moet nog de nodige kuubs uitrijden bij wat klanten. Vind dit zelf ook de mooiste tanken voor in het land. Maar wat is het weggedrag zowel leeg als vol bar slecht als je de banden zacht hebt staan. Vol nooit harder dan 30 inderdaad omdat je anders de banden te erg belast.
CaseCS130
@Inter-844s kelders even leeg maken inderdaad. Stelde niet heel veel voor, maar omdat het lang droog was geweest was het toch wat opgespaard.
Deze tank heeft wel dissel vering en ligt eigenlijk niet minder op de weg dan andere enkelassers. Tandemasser is wel een stukje fijner.
+1
Inter-844s
@CaseCS130 Die tank waar ik mee rijd heeft k80 en topdrukcillinder. Trekker heeft vooras en cabine vering. Maar met die combinatie stuiter ik aardig meer dan met mijn eigen trekker waar alleen de stoel geveerd is 😅
CaseCS130
@J asper Leuk ding ja, had ik wel willen ruilen met de 9094.
J asper
@CaseCS130 Ja dacht ik al, dus stuurde hem maar😜
+3
CaseCS130
@J asper Ja stop maar, ik probeer een beetje zuinig te doen en jij helpt daar niet bij zo 😅
J asper
@CaseCS130 🀣😎
J asper
@CaseCS130
Quote:
zuinig doen

tractors-and-machinery.nl/item/680400/…

Deze dus 😜😜 Maar heb zo vermoeden dat je die uren met een hele zak zout moet nemenπŸ˜‚
CaseCS130
@J asper het kan wel, die van mij staat nog maar op 5000 uur. Dit is een mooie voor @Baltus_steyr
+1
J asper
@CaseCS130 tja…

Als het wel klopt vindt ik hem niet duur.πŸ‘Œ
CaseCS130
@Inter-844s Nee, een mooie cvt is het enige waar ik nog een natte droom van krijg.
J asper
@CaseCS130 Ist zo slim jaπŸ˜œπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ™ˆ Kunt toch beter wat anders hebben.
+1
NH-Ford
@J asper gehehe, precies, heb wel een machinehart.. maar zover gaat het nou ook weer niet πŸ˜…
+3
CaseCS130
@NH-Ford @J asper je bent tractorfan of niet he. Anders hadden we wel op onlyfans gezeten πŸ™Š
+2
@CaseCS130 daar verkopen ze alleen ventilators toch? Wat moet je daar dan πŸ™ˆ
CaseCS130
@ronald-deutz-fahr haha, heb je dat stukje gezien uit de slimste mens?
@CaseCS130 🀫🀫
NH-Ford
@CaseCS130 whaha, nou in die vergelijking..πŸ™ˆ
Baltus_steyr
@CaseCS130 klopt, hebt ik ook al achteraan gebeld. Het jammere is dat de cs 110 je al snel 10 tot 15 pk mist met de powershift, en door de zware achterbrug dat deze mischien nog wel onderdoet van de 9094. En aangezien we wel veel op weg zitten kwa mestrijden oprapen en koeientransport, en ook nog beetje taaruppen willen we er wel op vooruit. En als je dan een trekker hebt die daar niet op vooruit gaat , ga je daar op den duur aan ergeren. Dus maar rustig verder kijken...
+1
CaseCS130
@Baltus_steyr Opzich heb je gelijk dat de zwaardere achterbrug wat meer pk vraagt dan van de 9094, maar het verschil is niet zo groot als jij zegt. Koud wel, maar eenmaal op temperatuur doet een 9105 wel meer dan een 9094. Maar als je een sprong in vermogen wil maken kun je beter een 6 cilinder zoeken inderdaad. Voordeel van de 9105 weer is dat hij nog korter draait dan een 9094, de 6 cilinders draaien een stuk ruimer.
Baltus_steyr
@CaseCS130 kun je goed weten dat de cs 110 feller en en taaier is dan de 9094???

die cs 110 die te koop staat is echt wel een top trekker(gezien de fotos) mist alleen helaas front pto en hef . Alleen ik ben bang dat we er kwa vermogen en recht toe rechtaan wat we voor de mesttank en vooraal voor oprapen we in vermogen op achteruit gaan.
+2
Inter-844s
@Baltus_steyr Weet niet of je de 9094 ooit eens aan een waterrem hebt gehad. Heb mijn CS vandaag getest maar die zat ruim boven de 100pk op de aftakas.
Baltus_steyr
@Inter-844s nee dat hebbn we beiden nog niet gehad. Heb wel het idee dat de 9094 zonder front pto nog iets sterker taaier is, het verschil merk ik met oprapen en met bemesten, maar dat gevoel heb ik alleen. Of het zeker zo is zal ik het moeten testen voor de waterrem, maar ik vindt het wel prima zo.
+1
CaseCS130
@Baltus_steyr de CS110 is wel duidelijk meer mans dan de 9094. Zowel met maaien, bemesten en oprapen wel merkbaar. Alleen koud is het traag, dus elke dag snel een wagentje gras stalvoeren kan een 9094 beter tegen denk ik.
Maar de 6 clinders komen ook wel eens voorbij, die zijn weer meer mans. Als je veel op de weg zit is de geveerde vooras met 50 km uitvoering een aanrader. Al was het alleen maar omdat je dan met minder toeren 40 rijdt.
Baltus_steyr
@CaseCS130 stalvoeren wil ik toch graag met de 9094 blijven doen, omdat deze zo licht en fijn compact zijn. Verder een 6 cilinder is toch zeker wat lomper. we zijn de 4 cilinders gewend dat ze klein en compact zijn!!
+1
Ares550rz
@Baltus_steyr Hier van een 95pk sterke 4cil naar een 165pk 4cil gegaan. Nog wel gekeken naar 1 van 130 maar waren bang dat we vermogen te kort komen in de toekomst. (Mochten we ooit nog weer gaan maaien met kneuzer.) Tot op heden nog geen spijt van gehad kwa brandstof gebruik valt het wel mee omdat de grote het allemaal veel makkelijker kan trekken.
+1
PieterA
@Baltus_steyr Als je eenmaal de 6-cilinder gewend bent komt de 9094 niet meer voor de tank en de raapwagen.
J asper
@PieterA Arme ladewagen
PieterA
@J asper Als hij op is komt er wel weer een andere.
@J asper Taarup kan wel 130 pk verwerken zonder problemen
Baltus_steyr
@MaartenMandemaker hoeveel jaar hebben jullie met de taarup gedraaid? En hoeveel pk had je daar eerst in het begin voor?
+1
@Baltus_steyr vanaf 1991 met de 1030, tot 2006. Eerst met 100 pk, later 110 en nog later 130 pk. Met de 465 van 2006 tot 2013 gedraaid.
zettelmeyer
@MaartenMandemaker is die bergmann al weer zo oud joh?
+2
@zettelmeyer Nu 10 seizoenen mee gedraaid ja. Tijd gaat veel te snel
arjanvw
@MaartenMandemaker hebben jullie de Bergmann in hetzelfde jaar in gebruik genomen als wij onze opraapwagen. Net wat je zegt, tijd vliegt voorbij..
+1
@arjanvw 2013 hebben we hem gekocht, was een jaar als demo wagen gebruikt.
zettelmeyer
@MaartenMandemaker tijd gaat erg snel

TractorFan kan jouw hulp goed gebruiken

Op TractorFan helpen gebruikers elkaar met het oplossen van technische vragen met betrekking tot Case IH. Ook staan er nu al 608 foto's van de Case IH CS 110. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Met jouw kennis en inzicht kunnen we ook deze site nΓ©t dat beetje beter maken. Help je mee? Maak dan ook een (gratis) account aan!

REACTIES
6
PUNTEN
22
WEERGAVES
21
MEER FOTO'S
MEER INFORMATIE