Fendt 306 LS van Ruben-Wind

Fendt 306 LS

Ruben-Wind
Foto van een Fendt 308ls, met strautmann verdeel wagen. Zij kipper aan de kant en vanaf vandaag hier mee voeren.

Reacties

Valtrapowerr
Mooie eenvoudige combi! Voer je alleen gras dat je doseert? Voer je een keer per dag of meerdere keren?
Ruben-Wind
@Valtrapowerr ik hoop dat ik nu maar elke 2 dagen hoef te voeren. Pinken krijgen alleen gras en rest voer hier.
arjanvw
@Ruben-Wind melkkoeien ook maar 1x in de 2 dagen? Ook nog gekeken naar een mengwagen?
Ruben-Wind
@arjanvw melkkoeien 1x per 4/5 dagen dmv blokken in een Weelink voerhek. Wil aankomende zomer wel proberen om hier mee koeien te voeren
arjanvw
@Ruben-Wind Het weelink hek zat er waarschijnlijk in toen je de boerderij kocht, maar ben je er wel tevreden over?
Ruben-Wind
@arjanvw mwa het is weinig werk en kost niet veel brandstof maar hij is nu 17 jaar oud en eigenlijk af. Veel loopwielen zijn er onder weg gebroken waardoor die slecht beweegt en de rubber mat kapot trekt. Komende 2 jaar wil ik eigenlijk wel iets veranderen, denk buiten aan de achter kant van de stal extra voer plekken creΓ«ren.
Valtrapowerr
@Ruben-Wind Aha zo πŸ‘πŸ»
+1
Grasbaal
Lijkt heel veel op de Schouten voerwagen...

(klik om te vergroten)

Schouten voerwagen met weeginrichting
+1
casejxu
@Grasbaal ja maar dan met de aandrijving van de bodemketting aan de goeie kantπŸ˜…
Terwisscha
@casejxu hoe bedoel je dat? Bodem ketting loopt bij beide wagens naar achteren. Of word de 1 aan de voorkant en de ander aan de achterkant aangedreven, waardoor die als ware achter uit loopt?
casejxu
@Terwisscha schouten werkt duwend
SJB533
@casejxu
Wat is het betere dan aan duwend? Lijkt me juist niet zonder reden, dat opraapwagens en stalmeststrooiers een trekkende ketting hebben...
sallander
@SJB533 Toen de eerste voerwagens ontwikkeld werden hebben ze met een schuin oog naar de ladewagens gekeken waar ze dealer van waren, die hadden dat ook (oorspronkelijk was t een lmb). Maar t heeft geen enkel voordeel, daar zijn ze zelf nu ook wel achter.
sallander
@casejxu de oude types wel, de nieuwe niet
casejxu
@sallander ik ben niet bekend met de nieuwste. Na ervaringen met oudere met de veel onderhoudsvragende duwende bodemketting en de in roest verandere voerwagens verkochten we vaker n feedo
rommert14
@casejxu die feedos zijn gewoon πŸ‘ŒπŸ‘Œ
casejxu
@rommert14 feit. Goedkoper als met de feedo kwa aanschaf onderhoud en verkoopwaarde hebben we niet gevoerd πŸ˜…
+1
rommert14
@casejxu die dingen vreten alles op, we strooiden de boxen er ook mee in en daar zaten wel eens half bevroren balen bij.
sallander
@casejxu gek genoeg zie ik t met tanks ook vaak dat gegalvaniseerde harder roesten dan "geverfde"
casejxu
@sallander is denk ik ook gebruiker afhankelijk. Onze joskin uit ik dacht 94 is de tank nog roest vrij. Maar je ziet genoeg leuke betaalbare tankjes maar allemaal wel met roest
sallander
@casejxu ook als je er binnenin kijkt?
Ik kan t niet verklaren waar t door komt maar je zou bijna zeggen dat de zinklaag met de mest een soort van verbinding aan gaat die t ijzer aanvreet
casejxu
@sallander ja vorige jaar open gehad om eventueel rommel uit te halen. Maar was en brandschoon en spatzuiver netjes van binnen
+1
Valtrapowerr
@casejxu kwaliteit van galvaniseren schijnt ook best wel terug gelopen te zijn door de jaren heen. Zal wel te maken hebben met dat bepaalde stoffen niet meer gebruikt mogen worden?
casejxu
@Valtrapowerr daarom doet joskin zeker ook galvaniseren in Polen?🀣
+1
Valtrapowerr
@casejxu dat gebeurd heel veel, daar is het zoveel voordeliger dat ze spullen heen en weer kunnen om alleen maar verzinkt te worden πŸ™ˆ
+2
CaseCS130
@Valtrapowerr Zo goed ik weet hebben ze daar hun eigen fabriek zelfs. Of ze er buiten galvaniseren nog meer doen weet ik eigenlijk niet.
Mijn ervaring is ook wel dat het huidige verzinken niet zo lang meer meegaat als vroeger. We hebben 2 veenhuis tanken gehad van rond bouwjaar 1992, die bleven als nieuw van binnen. Het verzinkte oppervlak was ook veel gladder dan van modern zinkwerk
Valtrapowerr
@CaseCS130 Ja sommige dingen is het mooie dr binnen enkele jaren al af πŸ™ˆ
ken-adams
@sallander Waren die geverfde dan onderin ook gegalvaniseerd?
sallander
@ken-adams hoe bedoel je dat?
ken-adams
@sallander Lak over galvanise of gewoon gelakt?
Want als het gewoon gelakt is vind ik het een raar verhaal en ligt het volgens mij eerder aan de kwaliteit van de galvanise.
sallander
@ken-adams gewoon gelakt en wat ze dan als coating aan de binnenkant smeren weet ik niet. Het valt mij gewoon op dat ik regelmatig gegalvaniseerde tanks zie die letterlijk doorrotten en dat je (veel) oudere gelakte tanks ziet waar niks mee aan de hand is. Natuurlijk gaat dat niet altijd op.
ken-adams
@sallander Hmm, ja zal wel kloppen dan, weet niet hoe dat komt. Mogelijk oude loodhoudende verf?
CaseCS130
@casejxu Als het bandje voorop zit, zit die wel op de goede plek. Die zijn er ook.
casejxu
@CaseCS130 bij schouten niet de oudere. Dan draait de hele bakπŸ˜‹
CaseCS130
@casejxu Ja? Dan zit die gewoon weer op de verkeerde kant? πŸ˜‚
+1
casejxu
@CaseCS130 klopt. Achterklep kan altijd wel open makkelijk dus als silage wagen gaat t wel🀣

TractorFan kan jouw hulp goed gebruiken

Op TractorFan helpen gebruikers elkaar met het oplossen van technische vragen met betrekking tot Fendt. Ook staan er nu al 1007 foto's van de Fendt 306 LS. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Met jouw kennis en inzicht kunnen we ook deze site nΓ©t dat beetje beter maken. Help je mee? Maak dan ook een (gratis) account aan!

REACTIES
2
PUNTEN
31
WEERGAVES
26
MEER FOTO'S
MEER INFORMATIE