Steyr Multi 4110 van fordt5110

Steyr Multi 4110

fordt5110
Foto van een Steyr Multi 4110, vandaag agrichip maar bij de steyr gehad voor wat vermogens optimalisatie. Omdat hij voor de ploeg en bouwlandbemester soms net ietsie te kort kwam.

Reacties

bartjuh
Wat gaf ie? En wat geeft ie nu?
+1
fordt5110
Voor de geïnteresseerden onder ons.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
radium45
@fordt5110 Wat koste dat jou? Doe maar even via een PB.
+1
Fendt926Driver
@radium45 zou het heel appart duur zijn dat het niet openbaar op tf mag?
Hoeft ook niet op de euro precies.
Maar ik ben ook wel benieuwd.
radium45
@Fendt926Driver Ik wil het wel op de euro nauwkeurig weten omdat ik verschillende offertes van andere soortgelijke bedrijven heb lopen.
+1
BEboer
@radium45 ook wel benieuwd ik weet dat een valtra a 114 2000 euro meer koste dan een a 104 dacht ik
+1
fordt5110
@radium45 rond de 900ex
Fendt926Driver
@fordt5110 dat valt mij enorm mee.
En ik ken het bedrijf niet maar zorgvuldig uitgezocht of was dit de eerste die je op google vond?
fordt5110
@Fendt926Driver eerst wel wat uitgezocht, en ze komen hier vaker in de buurt en daar hadden we al veel goede verhalen over gehoord.
Fendt926Driver
@fordt5110 ok. Ook die ervaring kan mede tf ers helpen.
Mooi volledig uitgelegd.👍
+1
JD 6110
En positieve indruk?
fordt5110
@JD 6110 morgen gaat die weer voor de ploeg, dus dan zullen we het merken
2850Johndeere6R
@fordt5110 ik denk dat je dat wel gaat merken in het werk ja😁
+1
jammermaarhelaas
Sportief dat je dit deelt!

Wat een verschil!
fordt5110
@jammermaarhelaas ja scheelt 22 pks
valmet6400power
@fordt5110
Ik zou toch verwachten (gebaseerd op niks) dat een 4110 dan 110 pk heeft. In dat geval komt ie toch ruim tekort of?
fordt5110
@valmet6400power het zijn wel aftakaspks, dus origineel 107pk aan de motor dus valt opzich nog mee.
DANOONTJE POWERR
@fordt5110 nou, dat valt helemaal niet mee.
Hoort sowieso 100 te geven, hoe kom jij aan 107 op de motor?
Meestal wordt er ongeveer 10 % verlies gerekend.
Maar ik heb meerdere trekkers voor de rem gehad en allemaal gaven ze origineel de pk's op de stomp die ze eigenlijk op de motor horen te hebben.
+1
Saeghershof
@DANOONTJE POWERR mij hebben ze geleerd dat je 15% van het motorvermogen mag nemen en dat zou je op de stomp moeten hebben.
+1
DANOONTJE POWERR
@Saeghershof oké, ik reken altijd met 10 % maar dat is allemaal aanname natuurlijk.
Toch vind ik dit echt slecht.
fordt5110
@DANOONTJE POWERR deze hoord op de motor standaard 110 pk te hebben, dus miste hij er 3
fordt5110
@fordt5110 en 93+15% is ongeveer 107
DANOONTJE POWERR
@fordt5110 en daarbij geef ik net aan dat ik nog nooit een trekker voor de rem heb zien staan met zoveel verlies.
+1
fordt5110
@DANOONTJE POWERR klopt daar heb je gelijk in, Maar dat is nu opgelost. Maar hij had nog een paar case luxxem 110 gechipt(zelfde als steyr multi 4110) en die had hij op 110 aftakaspks gezet
DANOONTJE POWERR
@fordt5110 ik lees dat de 4100 van @Saeghershof er 92 heeft dus mis je er 9
Saeghershof
@DANOONTJE POWERR ik moet op mijn werk dikwijls trekkers aan de testbank hangen en is zeer zelden dat ze de pk's hebben die op de kap staat. Meestal 10 tot 15% verlies.
DANOONTJE POWERR
@Saeghershof oké, Fiat is misschien wat dat betreft geen goed voorbeeld want die geven altijd meer pk's dan standaard 💪
Ja sceptici, ook met de zegel nog op de pomp 😉
Maar de MF's op het werk geven ook wel aardig weinig verlies, minder dan 10%
fordt5110
@DANOONTJE POWERR ja maar dat verschilt al, een bijna nieuwe trekker tegen een fiat van 30 jaar oud
DANOONTJE POWERR
@fordt5110 dat was toen ze minder dan 10 jaar oud waren 😉
En de MF'S nog jonger.
mf 6150
@DANOONTJE POWERR
Dat idee hadden wij ook, 6465 gaf standaard al ruim 150 op de stomp
DANOONTJE POWERR
@mf 6150 precies 💪💪
Herbert
@fordt5110 heeft deze geen boost?
fordt5110
@Herbert noop deze is zonder boost
+1
new holland koen
Ik zie op hun site dat ze onze t6030 ook 30pk bij kunnen geven, iets waar ik iedere keer met grasland bemesten van droom😅
+1
fordt5110
@new holland koen je kunt zelf bepalen hoeveel je erbij wilt hebben, ze zetten hem eerst voor de rem hoe die origineel is, daarna veranderen ze de computer en testen ze hem weer, en dan kun je kiezen of jd iets meer of minder wilt.
+1
BEboer
@fordt5110 maar is alles hierop berekend? Ik keek eens op hun website en onze mc cormick kan van 125 naar 160 gaan maar een mc100 is volgens mij hetzelfde als een 130 maw belast je dan nt alles met 160%?
Saeghershof
@BEboer ik denk wel dat de transmissie enzo dit wel aankan. Multi4110 is niet de zwaarste uit de reeks.
fordt5110
@BEboer hier in de buurt loopt ook zo'n gechipte steyr multi 4110 en deze man zelf had ook meerdere case luxxems 110 gechipt op dit vermogen en dat is altijd nog goed gegaan. Dus daar hebben we wel vertrouwen in.
jammermaarhelaas
@fordt5110

Plus het verhaal over wat er op de motorkap staat en pk's van vroeger die beter waren, zoals ze hier voorbij komen, het is vermakelijk, en zegt meer over wie het schrijven dan over jullie Steyr.
Het gaat er namelijk om dat je weet waar een norm voor staat, dus ISO of DIN, wat en hoe er in werkelijkheid gemeten is. Pas dan kun je uitspreken doen over vermogensverlies in een transmissie.

Het zou mooi zijn als men zou uitleggen hoe er volgens de verschillende normen gemeten wordt, en of en hoe je zoiets met elkaar kunt vergelijken of omrekenen.
valmet6400power
@jammermaarhelaas
Maar het blijft wel enigszins bijzonder dat CNH (volgens mij) de pk’s op de kap zet die je niet eens hebt als je de motor start omdat er nog aanverwante artikelen vermogen vragen. Bedoel mensen zijn blijer als ze denken een 125 pk trekker te kopen en die blijkt 130 pk dan 125 pk waarvan er omgerekend niet eens 120 pk overblijft..
+1
jammermaarhelaas
@valmet6400power

Het blijft in mijn ogen pure marketing, suggestie.
Ben wel met je eens dat je blij wordt als iets meevalt, zeker. Maar wie er op voorhand vanuit gaat dat een typenummer overeenkomt met de "pk's", die heeft niet verder gekeken dan zijn neus lang is zou ik haast zeggen. Zelfde geldt voor wie niet ziet of het DIN vermogen of ISO vermogen is wat in een folder staat.
valmet6400power
@jammermaarhelaas
Klopt! Ben ik helemaal met je eens. Maar je hoort wel regelmatig dat men het als een “teleurstelling” ervaart als een New Holland inderdaad het vermogen aangeeft bij een kale motor. Want dan denk je ik koop een trekker van 125 pk terwijl je als je een 110 pk trekker hebt ingeruild uit de jaren 90 die vermoedelijk meer kan trekken/hadden kan rijden dan je nieuwe trekker. Maar New Holland liegt niet in de folder, het duidt alleen het vermogen anders aan dan een ander merk..
+1
new holland koen
@valmet6400power En buiten de folder heb je ook altijd nog vertegenwoordigers die de "verkeerde" pk's erbij vertellen.
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @valmet6400power:
New Holland liegt niet in de folder

Precies, zouden ze dat wel doen, dan staat er ongetwijfeld snel iemand op die ze hier via juridische weg op corrigeert.
Als klant moet je, vind ik, bij een aanschaf van zoiets kostbaars als een trekker, zelf kijken en lezen, niet puur afgaan op een verhaal van een vertegenwoordiger. Nu is niet iedereen hiervoor te porren want druk met andere zaken, of gewoon geen interesse.
Wat mij betreft zou men groter verband moeten afspreken om in commerciële publicaties slechts getallen weer te geven die op dezelfde basis berusten. Dan wordt het voor een klant wat eenvoudiger een juist vergelijk te maken. Niet alleen qua vermogen, maar bijvoorbeeld ook wat betreft hefvermogen, daar zie je ook diverse normeringen langs komen.

Oud gezegde wat hier wederom geldt: "ogen los of portemonnee los", of "ogen open of portemonnee open".
+2
Fendttrisixfan
@valmet6400power buurman hier had eens een nh t7.210 gekocht ter vervanging van een fendt 820 🤣 was een grote tegenvaller in ieder geval
+2
valmet6400power
@Fendttrisixfan
Dat is toch ook als je een 7.315 koopt? Het blijft een New Holland 😂
new holland koen
@valmet6400power Qua comfort en zicht is hij er anders wel flink op vooruit gegaan!
Ik werk af en toe bij onze loonwerker en vindt dat die Fendts maar stug veren en slecht uitzicht hebben. Ik ben steeds weer blij als ik in onze New Holland zit na een dag Fendt!
Gelukkig heeft iedereen een andere mening anders werd het ook zo saai😉
+1
valmet6400power
@new holland koen
Klopt, cabines van die eerste 700 en 800 vario’s zijn met recht krap te noemen. Heb nog nooit op een 900 vario gezeten dus weet niet hoe die cabine is. Maar dat is inderdaad wel armoe 😅
new holland koen
@valmet6400power Ik ben benieuwd naar de nieuwe 700 s4 serie, die zullen wel beter zijn. Daar heb ik momenteel nog geen ervaring mee.
+1
valmet6400power
@new holland koen
Ik ook niet! Rij gemiddeld gezien op “oudere tractoren” en als ik op nieuwere rij is dat nooit Fendt 😂
Nieuwste Fendt waar ik op gereden heb is een 210 smalspoor
new holland koen
@valmet6400power Ik heb maar een paar keer op een tractor met adblue gereden, en dat was bij mijn rijlessen!
Is alleen maar mooi toch dat oude spul, er zit minder op wat kapot kan maar toch functioneert het naar mijn mening even goed. Als grote akkerbouwer of loonwerker kan ik begrijpen dat wat luxe niet verkeerd is maar zolang je er geen weken lang dag in dag uit mee op pad hoeft in het voorjaar...
Wij doen steeds meer werk met de New Holland en minder met de Fords omdat dat wat prettiger rijdt voor mijn opa, maar ik zou voor de hark bijvoorbeeld net zo graag de Ford 7710 hebben staan.
valmet6400power
@new holland koen
Dat is helemaal waar! Maar het is net als een bureaustoel, als je er dagen achter elkaar op zit. Of jaarrond. Dan moet het gewoon voor elkaar staan.
En trekkers worden ook steeds comfortabeler en dat zal ook wel moeten omdat “we” onder andere door gps steeds langere dagen kunnen maken. Dat hou je niet vol als je bezuinigd op je lichaam.
Wij hebben 1 hoofdtrekker met gps, vario en voorasvering dat is gewoon heerlijk. Voor de rest is het schakelpoken en dan heeft de wel 8550 elektronische omkeer en dus een koppeling die veel lichter gaat dan die van de 6400. Laatstgenoemde staat voor de spuit sinds vorig jaar, hebben allemaal rechte percelen dus dat is prima vol te houden. Maar de N142 maakt 500 uur per jaar, de 8550 waarschijnlijk 300-400 en de 6400 zo’n 250 uur dus dan is het ook onzin om daar allemaal nieuw spul voor aan te schaffen met alles erop en eraan. En ik vind het wel een charme om met niet nieuw spul rond te rijden!
JD 6110
@valmet6400power klopt helemaal. Voor een half dagje is het oude spul prima. Voor lange '( warme dagen ) airco en comfort/ vering gewenst.👌
JD 6110
@valmet6400power oja en dan ook een vario/ automaat. Een lange dag constant schakelen + koppelen. Word je ook gaar van 😂
new holland koen
@valmet6400power Ja zo is het idd. Wij hebben nergens gps op maar dat zou ik in de toekomst nog wel eens willen. Het ergste gemis van het oude spul is inderdaad de airco zoals @JD 6110 zegt. Dat was toen wel al een optie maar helaas hebben de 1e eigenaren van onze 7840 en 7710 daar niet voor gekozen. Onze vorige 7710 zat het wel op. Als er in de toekomst een tw15 komt zou het mooi zijn als die wel airco heeft. Dat scheelt veel zweten in de zomer en beslagen ramen in de winter😉
Vario zie ik nog niet zo snel komen bij ons. Met een powershift heb je toch het gevoel dat je zelf wat meer te vertellen hebt als het ware, en toch raak je de koppeling nauwelijks aan.
valmet6400power
@new holland koen
Als je er het werk niet voor hebt is een vario ook overbodige luxe hoor. Wij vinden het voor het frezen en planten wel makkelijk dat je op de 0,1 kilometer nauwkeurig kunt bepalen hoe hard je wil rijden en met hoeveel motortoeren.
8550 is een schakelbak met 170 pk op de stomp maar die trekt ook als een leeuw!
Maar zon TW15 is toch niet gesynchroniseerd? Dat rijdt toch ook voor geen meter?

@JD 6110
Opzich als de koppeling elektronisch is, dan gaat schakelen nog wel hoor! Dan krijg je in ieder geval geen zere knie. Moet toevoegen dat de 8550 er ook airco op heeft en werkt en dat is inderdaad wel echt lekker! Vooral als je werk hebt dat het stuift en de ramen niet open kunnen haha
+1
new holland koen
@valmet6400power De TW's hoor je inderdaad verschillende verhalen over, de een vindt het geweldig en de ander kan er niet aan wennen. Het wordt gewoon een kwestie van testen en ervaren hoe het rijdt, komen we er dan achter dat het echt rampzalig is kunnen we altijd voor een 8630 gaan! Maar ik verwacht dat een TW15 ook wel goed komt. De eigenaar van de Fords 7810 en 9600 (en nog 25 stuks meer) die ik pas op tf zette vertelde me pas dat hij een jaar of 10 geleden met een nog bijna nieuwe TW15 een korte tijd in het grondverzet heeft gereden en hij vond het geweldig rijden! Blijkbaar is hij daarna in een schuur terecht gekomen op 5 minuten rijden van ons vandaan en een paar jaar geleden verkocht. Als we dat hadden geweten...
Die man had hem zelf ook heel graag willen kopen maar kwam er ook te laat achter. Het was een van de laatste tw15 met alles er op en er aan vertelde hij.
JD 6110
@valmet6400power haha ik ken alleen mechanisch geschakeld. En vario's elektronisch geschakelde trekkers hebben er helaas geen 1 van
+1
Ritchie
Quote Reactie van @new holland koen:
Ik ben steeds weer blij als ik in onze New Holland zit na een dag Fendt!

Dat kun je niet menen 😭
+1
ford8630power
@Ritchie NH valt op in alle opzichten tegen nadat je op een fendt heb gezeten, misschien alleen niet op pure trekkracht.
+1
hobbyboer
@Ritchie Dat kan heel goed hoor, als er een hele nette NH vergeleken wordt met een afgetrapte Fendt
Derkmax
@valmet6400power
Dat is niet helemaal waar. Ik heb 2 maxxums, een 115 en een 120. Beide zijn getest op ongeveer 130 pk op de aftakas. In het (rijdend) werk komt daar nog 25 pk bij.
Heb je dus een trekker waarbij 115 op de kap staat en 155 pk levert.
+1
valmet6400power
@Derkmax
Mijn verhaal gaat op voor tractoren zonder boost, of die “maar” 10 pk boost krijgen. Bedoel onze 142 is met transportboost ook 160 pk maar daar heb ik met woelen helemaal niks aan 😅
Saeghershof
Mijn multi 4100 heeft originele 92pk op de stomp.
+4
fordt5110
De eerste dag ploegen is goed bevallen. We kunnen een versnelling hoger rijden met iets minder motortoeren.
Waarbij vroeger als het plaatselijk zwaar was we een paar powershift trappen onderuit moesten om te blijven rijden, zakt hij nu iets in toeren en bleef hij op een bepaald punt hangen en begint hij eerder te slippen dan uitvallen. Het is al met al een compleet andere trekker geworden, hoe fel en taai hij is geworden.

Het brandstofverbruik verschil kunnen we niet bepalen na 1 dag gebruik🙈
valmet6400power
@fordt5110
Ga er maar vanuit dat het brandstofverbruik per uur omhoog gaat. Als je meer vermogen wil leveren heb je namelijk ook extra diesel nodig. Maar doordat je op snelheid kunt blijven doe je meer ploegen per uur. Dus misschien dat ie per hectare wel zuiniger is. Als je tenminste net zo hard reed als voor het chippen. Anders is het verbruik zeker hoger per hectare maar ben je wel eerder klaar 😄
+2
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power toch hoor je ook vaak dat trekkers zelfs zuiniger worden van chippen, als de onzinnige uitstoot rommel wordt weggechipt.
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR
Ja als de trekker normaal extra diesel moet inspuiten om de uitstoot te verbeteren en je chipt dat weg dan heb je inderdaad minder diesel en net zoveel vermogen. Maar als je met dezelfde trekker met meer vermogen net zo hard gaat werken dan zal het verbruik wel dalen maar in de praktijk rij je dan harder haha

TractorFan kan jouw hulp goed gebruiken

Op TractorFan helpen gebruikers elkaar met het oplossen van technische vragen met betrekking tot Steyr. Ook staan er nu al 18 foto's van de Steyr Multi 4110. Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Met jouw kennis en inzicht kunnen we ook deze site nét dat beetje beter maken. Help je mee? Maak dan ook een (gratis) account aan!

REACTIES
7
PUNTEN
18
WEERGAVES
11
MEER FOTO'S
MEER INFORMATIE