Maandagmorgen trekker
De naaste buurman hier heeft voor ruim 4 jaar geleden een nieuwe trekker gekocht. EEn budget trekker, dus een gewone versnellingsbak e.d. Dus een trekker zonder poespas.
Voor aflevering bij de dealer hoorden ze daar een vreemd geluid en is de trkker uit elkaar geweest en bleken er verkeerde of geen goede tandwielen in te zitten. Dit is toen verholpen.
Na in gebruikname bleek dat als de trekker warm werd, dus bv. met grasmaaien dat dan de hef het niet meer deed. Ze hebben er bij de dealer van alles aan gedaan om het euvel te verhelpen. Maar het lukt niet om die trekker goed te krijgen. Afgelopen herfst is de trekker nog weer voor een week of 6 bij de dealer geweest om allerlei onderdelen te vervangen, maar dat helpt niet.
Ze hebben in het begin met de problemen een garantietermijn afgedongen van 5 jaar.
Maar nu zijn die 5 jaar bijna verstreken en willen ze van de trekker af.
Hoe coulant zou de importeur hierin moeten zijn?
Voor aflevering bij de dealer hoorden ze daar een vreemd geluid en is de trkker uit elkaar geweest en bleken er verkeerde of geen goede tandwielen in te zitten. Dit is toen verholpen.
Na in gebruikname bleek dat als de trekker warm werd, dus bv. met grasmaaien dat dan de hef het niet meer deed. Ze hebben er bij de dealer van alles aan gedaan om het euvel te verhelpen. Maar het lukt niet om die trekker goed te krijgen. Afgelopen herfst is de trekker nog weer voor een week of 6 bij de dealer geweest om allerlei onderdelen te vervangen, maar dat helpt niet.
Ze hebben in het begin met de problemen een garantietermijn afgedongen van 5 jaar.
Maar nu zijn die 5 jaar bijna verstreken en willen ze van de trekker af.
Hoe coulant zou de importeur hierin moeten zijn?
Deel dit topic
Deel ook jouw kennis en inzicht
Hebben de thema's maaien en lei geen geheimen voor jou? Dan kunnen we jouw kennis en inzicht goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste reactie naar boven borrelt.. Jouw kennis en inzicht m.b.t. de melkveehouderij kunnen deze site nét dat beetje beter maken. Maak ook een (gratis) account aan!
Laatste
Reacties
maakt niet uit wat voor merk je hebt, in alle werkplaatsen staan trekker uit elkaar dat je denkt.....nu al medelijden met de klant die de rekening krijgt. en dat gepoch, mijn trekker mankeert nooit wat.....denk dan .... ja hoor de monteurs, servicebussen, grote magazijnen en alle andere shit zijn er voor om alleen maar nieuwe trekkers af te leveren #notdus
Gewoon verlies nemen en een andere merk nemen dat voorkomt herhaling.
neem je verlies en koop een echt merk.
de dealer heeft dus 5 jaar lang onder garantie alles mogen betalen en nu wil je hem nog weer een poot uit trekken en een goede inruil prijs hebben?
als er verlies is mag een ander opdraven en als er winst gemaakt wordt kun je jezelf wel redden.......
1: wat voor merk/type trekker gaat het?
2: wie is de importeur?
Allicht zal bij ontbinding ook gekeken worden naar het gebruik van de tractor, dus hij hoeft niet te verwachten dat hij de betaalde nieuwprijs terug krijgt.
Maartje
Aan alles zit natuurlijk een maartje en een staartje. En elk verhaal heeft een keerzijde. Dus mijn verhaal hierboven gaat niet altijd zomaar op.
Daarom is het verstandig om samen met de dealer/importeur om tafel te gaan zitten, en het ding in te ruilen. Of ze het ding dan verder zelf naar hoogovens rijden of voor export wegdoen moeten ze dan verder zelf weten.
Praten helpt altijd nog het beste. Met een normale afschrijving voor de gewerkte uren, moet er toch een fatsoenlijke overeenkomst voor een nieuwe te maken zijn? En vraag je überhaupt af of je weer een lowbudget wilt. Iets wat weinig kost, kan ook geen superieure kwaliteit zijn. Een luxer model zou wel eens beter geschikt kunnen zijn. Grotere koelcapaciteit, beter schakelen, meer vermogen en waarschijnlijk zuiniger in brandstof. Ongeacht welke kleur die trekker ook is..
Iedereen en alles krijgt de schuld. Ruzie met iedereen; dealer importeur enz.
En wat was uitendelijk de oorzaak; in de achterbrug zat meer stront dan olie.
Inwendige lekkage hydr.oliemotoren (tubovuller)op de mesttank grote boosdoener.
Bij ieder merk heb je maandagochtend trekkers. Of het nu een uit verwegistan in de regio achterhoekiestan in India is of een uit Engeland, Duitsland of de USA. Al worden meerdere series compacte tractoren van die grote westerse merken ook in India, China, Italy en dergelijke landen gebouwd, in eigen fabrieken of bij daarvandaan komende merken.
De garantie word weer verwerkt met groot onderhoud.Zo doen autodealers dat ook.
Je word genaaid met de facturen ,waarbij je zelf gaat nadenken.........Dat ga ik voortaan liever zelf doen.Of ik heb een handige jonge buurman die dat voor mij gaat doen.
Een vaatje olie en wat filters kost de wereld ook niet.
En @jan w,
Dat probleem is niet de eerste die jij aangeeft.Er zijn al boeren met hevige ruzie weggelopen.
En die dingen kunnen het niet houden.Lekkage aan keerringen en vooral tandwielen zie ik .Maar ook koppelingen gaan eruit met nog geen 2000 uur.
Panne komt altijd op t ongelukkige moment.
De dealer/importeur en fabrikant hadden gewoon een andere trekker moeten leveren.