De eisen aan (vooral) getrokken materieel gaan per 2017 fors omhoog, bij invoering van het trekkerkenteken. Dat blijkt uit een brief van verkeersminister Schultz van Haegen.
Met de invoering van het kenteken voor trekkers en getrokken materieel gaan de eisen voor met name de laatste categorie fors omhoog. De heersende gedachte dat de verhoging van de maximumsnelheid naar 40 km/u slechts een formele legalisering is van de huidige gedoogsituatie, klopt dus niet.
Meer: boerderij.nl/Mechanisatie/Nieuws/…
Laatste
Reacties
Maar op de huidige spullen verplichten mwoa.. Bij aanschaf nieuw spul lijkt mee een goed punt
Nu krijgen we te maken met een tsunamie aan nieuwe eisen.
T rijbewijs, APK, kentekenplicht, luchtremmen en volgende eis zal ongetwijfeld emissie normen zijn.
en al ellende en niet betrouwbaar, ben blij dat we weer hydraulische remmen hebben.
Het is hier met de heuvels niet vertrouwd om geen remmen op wagens te hebben
Maar ik vind luchtremmen ook wel wat hebben....Van psssssss ....tsjuuuu.Dan leeft het .En is het net een vrachtwagen. Vind het stoer!!!! beter dan een kerstboomversiering aan de trekker.
Alle bestaande tractoren en wagens ook van luchtremmen voorzien...
Waarom mag je dan gewoon met auto en aanhanger bewijs met een oude/overjarige BE combi rijden terwijl je voor een nieuwe een speciaal rijbewijs nodig hebt? Terwijl je voor iedere trekker jong of oud ook een speciaal rijbewijs nodig hebt.
Dan dat voor die oude ook maar verplichten.
Zo geweldig om hier altijd te zien wat voor drukte en paniek zo'n bericht weer opwekt.